Χόκινγκ-Μίλνερ-Ζούκερμπεργκ: Ψάχνουν να βρουν αν υπάρχουν εξωγήινοι

28 Σεπτεμβρίου 2016 15:06

Το ερευνητικό πρόγραμμα «Breakthrough Listen» των 100 εκατ. δολαρίων για την ανακάλυψη ενδεχόμενης εξωγήινης ζωής σε άλλο πλανήτη ξεκινά από τον δισεκατομμυριούχο Γιούρι Μίλνερ, έχοντας την υποστήριξη του Μαρκ Ζούκερμπεργκ και κυρίως, τη βαριά «υπογραφή» του Στήβεν Χόκινγκ.

Τρεις από τους εξυπνότερους ανθρώπους της Γης ευελπιστούν στο να γίνουν οι πρώτοι που θα απαντήσουν στο ερώτημα αν υπάρχουν εξωγήινοι σε έναν πλανήτη, που μοιάζει να είναι όμοιος με αυτόν στον οποίο κατοικούμε.

Πρόκειται για τον πλανήτη Proxima B, που βρίσκεται στην περιοχή του Εγγύτατου του Κενταύρου, δηλαδή στο πιο κοντινό αστέρι εκτός του ηλιακού μας συστήματος και η εγγύτητά του δίνει στους επιστήμονες μεγαλύτερες δυνατότητες για να διαπιστώσουν εάν διαθέτει νερό και ατμόσφαιρα, κοινώς αν είναι δυνητικά κατοικήσιμος.

Ο Proxima B απέχει περίπου 4,2 έτη φωτός από τη Γη και είναι ο πλησιέστερος από τους περίπου 3.500 πλανήτες που έχουν ανακαλυφθεί πέρα από το Ηλιακό μας σύστημα από το 1995.Σύμφωνα με τους επιστήμονες, ο συγκεκριμένος πλανήτης είναι λίγο μεγαλύτερος από τη Γη και συμπληρώνει μία περιφορά γύρω από το «ψυχρό» κόκκινο αστέρι Proxima Centauri κάθε 11,2 ημέρες.

Ο proxima B είναι πιθανότατα βραχώδης, και επιπλέον βρίσκεται στη λεγόμενη κατοικήσιμη ζώνη, στην κατάλληλη απόσταση από το μητρικό του άστρο ώστε να διαθέτει στην επιφάνειά του υγρό νερό που είναι ο κρισιμότερος παράγοντας για την παρουσία της ζωής.

Οι τρεις άνδρες λοιπόν φιλοδοξούν να είναι οι πρώτοι που θα ακούσουν εξωγήινα σήματα, αν αυτά υπάρχουν εκεί, χρησιμοποιώντας τα πιο εξελιγμένα τηλεσκόπια που υπάρχουν σήμερα.

www.techit.gr