ΠΟΛΙΤΙΚΗ (6210)

Τους στόχους και τις στρατηγικές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοίνωσε ο Υπουργός, Χρήστος Στυλιανίδης, με την ομιλία του σήμερα στη Βουλή, κατά τη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό του 2025. Ο κ. Στυλιανίδης, αρχικά, επισήμανε ότι ο ίδιος προσωπικά ποτέ δεν συνεισέφερε σε τοξικό κλίμα γιατί, όπως είπε, «κάτι τέτοιο δεν ενδιαφέρει τον πολίτη και δεν συνεισφέρει ούτε στην ουσία της πολιτικής». «Η εποικοδομητική κριτική είναι περισσότερο από ευπρόσδεκτη, όταν βασίζεται σε στοιχεία και όταν έχει περιεχόμενο και πρόταση», συμπλήρωσε και συνέχισε χαρακτηριστικά: «Αυτό, δυστυχώς, αποδεικνύει ότι εκείνοι που ασκούν κριτική τις τελευταίες ημέρες για τις πολιτικές μας, δεν έχουν καν διαβάσει τις ανακοινώσεις του Υπουργείου». Αναφερόμενος στο project των άγονων γραμμών, στο “maritime cluster”, αλλά και στις ευρύτερες πολιτικές του Υπουργείου, ο κ. Στυλιανίδης σημείωσε ότι οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δις. Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι, τo 2019 οι άγονες γραμμές είχαν κόστος περίπου 90 εκατομμύρια ευρώ ενώ, για φέτος, το κόστος θα αγγίξει τα 161 εκατομμύρια ευρώ. Όπως, δε, δήλωσε «θα πρέπει να αξιοποιήσουμε το μεγάλο κονδύλι των 500 εκατομμυρίων με μισό δις ευρώ από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για τις άγονες γραμμές ώστε και να έχουμε, πλέον, δεκαετείς συμβάσεις με προβλεψιμότητα για τις επιχειρήσεις και να έχουμε αξιόπιστη ακτοπλοΐα με ασφάλεια αλλά και πράσινα πλοία. Σε αυτή τη μεταβατική περίοδο των 2-3 χρόνων, μέχρι να δρομολογηθεί το ΣΔΙΤ, το Private – Public Partnership δηλαδή, χρειάζεται να δείξουμε σύνεση στη διαχείριση των χρημάτων και να κρατήσουμε, πάνω απ' όλα, όλα τα νησιά σε διασύνδεση, μόνιμα, με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους. Σχετικά με την κριτική που ασκήθηκε μετά την απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι η απάντηση του Υπουργείου είναι αποστομωτική και γεμάτη νομικά επιχειρήματα. «Είμαι σίγουρος», επισήμανε, «ότι όπως έγινε και πέρυσι, στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί και τώρα ότι έχουμε δίκιο, διότι στόχος δεν είναι άλλος από το να κρατηθούν τα νησιά σε σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα και σε σύνδεση μεταξύ τους, ώστε να μπορέσουν οι νησιώτες να απολαμβάνουν αυτό το μεγάλο προνόμιο». Ο Υπουργός τόνισε ότι οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού για το Υπουργείο, φέτος, αυξάνονται πάνω από 25 εκατομμύρια ευρώ και διαμορφώνονται συνολικά στα 336.863.000 εκατομμύρια ευρώ. Το κύριο μέρος αυτών των πιστώσεων αφορά σε παροχές στους εργαζόμενους, αυξημένες κατά 4,5 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με πέρυσι. Η αύξηση αυτή σχετίζεται κυρίως με τη θέση σε ισχύ της αύξησης της νυχτερινής αποζημίωσης, αλλά και σειρά άλλων αυξήσεων επιδομάτων και μισθολογικών ωριμάνσεων. Ιδιαίτερα αυξημένο παρουσιάζεται φέτος και το ποσό για τις κοινωνικές παροχές, λόγω των αυξημένων δαπανών για την υγειονομική περίθαλψη του προσωπικού αλλά και την καταβολή του στεγαστικού επιδόματος στους φοιτητές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Στην κατηγορία “Αγορές Αγαθών και Υπηρεσιών” υπάρχει, επίσης, σημαντική αύξηση ποσοστού περίπου 55,5%. Δείτε εδώ ολόκληρη την ομιλία του κ. Στυλιανίδη. {https://youtu.be/p3BRe1litE4} (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Γ. Βρούτσης: "Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος σας αποστέλλω την ομιλία μου στη Βουλή για τον Προϋπολογισμό του Κράτους 2025" Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ομιλία μου στον ακόλουθο σύνδεσμο: {https://youtu.be/nUFcLpzVUgs} (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Εκδόθηκαν οι Υπουργικές Αποφάσεις μέσω των οποίων καθορίζονται – για πρώτη φορά – τα κριτήρια και οι ειδικότερες προδιαγραφές, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, οι διαδικασίες ελέγχου και εξέτασης των στοιχείων τεκμηρίωσης και κάθε άλλο θέμα, σχετικά με τον χαρακτηρισμό επαγγελματικού ή ιδιωτικού πλοίου αναψυχής καθώς και πλοίων, πέραν των πλοίων αναψυχής, ως «παραδοσιακών» (ΦΕΚ 6469 Β΄/26-11-2024). Στόχος είναι η βελτίωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τα «παραδοσιακά» σκάφη, προβάλλοντας τον ρόλο του καρνάγιου, δηλαδή του κατασκευαστή, – καθώς κατά τη διαδικασία του χαρακτηρισμού, ιδιαίτερο βάρος δίνεται στον καραβομαραγκό και το καρνάγιο – ενώ παράλληλα δημιουργούνται, πλέον της μίας, κατηγορίες «παραδοσιακών» σκαφών, με στόχο να αναδειχθούν και να διατηρηθούν τα ελληνικά παραδοσιακά σκαριά και καρνάγια. Η αίτηση και τα δικαιολογητικά κατατίθενται στη Διεύθυνση Ναυπηγοεπισκευαστικών Δραστηριοτήτων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Επιπλέον, με στόχο τη διευκόλυνση της διαδικασίας χαρακτηρισμού σε περίπτωση εμπρόθεσμης δήλωσης, η ισχύς της απόφασης παρατείνεται, χωρίς καμία περαιτέρω διατύπωση, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του επιτόπιου ελέγχου, εφόσον αυτή δεν έχει ολοκληρωθεί εντός της πενταετίας από την έναρξη ισχύος της. Με αυτόν τον τρόπο, επιλύεται ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που προέκυπταν, λόγω λήξης αποφάσεων χαρακτηρισμού. Επισημαίνεται ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνέχεια σημαινόντων πρωτοβουλιών και νομοθετικών παρεμβάσεων για τη διάσωση των καρνάγιων και της ξυλοναυπηγικής τέχνης, δημιουργεί ένα σαφές πλαίσιο για τον χαρακτηρισμό σκαφών ως «παραδοσιακά», δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην ολιστική αντιμετώπιση για τη διάσωση της ξυλοναυπηγικής τέχνης. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Αδειάζει η κλεψύδρα για την πληρωμή υποχρεώσεων όπως τέλη κυκλοφορίας, φόρου εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ κ.α. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Πριν φύγει η χρονιά θα υπογραφεί η Απόφαση, που θα ενεργοποιήσει το «Σπίτι μου 2». Αν όλα πάνε καλά, οι αιτήσεις θα ξεκινήσουν μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου.     Αυτός είναι ο επίσημος σχεδιασμός των συναρμόδιων υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Κοινωνικής Συνοχής- Οικογένειας, για το πρόγραμμα που έχει ως στόχο να καλύψει τις στεγαστικές ανάγκες περίπου 20.000 νοικοκυριών, με ευνοϊκούς όρους.     Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος είναι ότι εδώ και μήνες, από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η πρόθεση ενός βελτιωμένου προγράμματος μετά το “Σπίτι μου”, έχουν σπάσει τα τηλέφωνα των μεσιτικών γραφείων για τα διαθέσιμα ακίνητα που πληρούν τις προϋποθέσεις. Όπως, άλλωστε, έδειξε η εμπειρία, όσοι είχαν κάνει εγκαίρως έρευνα αγοράς, μπόρεσαν να “κλείσουν” γρήγορα τα προσύμφωνα με τους πωλητές και να υπογράψουν τις δανειακές συμβάσεις με τις τράπεζες.     Το «Σπίτι μου 2»    Στο νέο αυτό πρόγραμμα, για δάνεια πρώτης κατοικίας, το 50% του δανείου- αυτό που θα χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης- θα είναι άτοκο και το υπόλοιπο θα δίνεται με έντοκο τραπεζικό δανεισμό και επιτόκιο χαμηλότερο από 2%. Το ποσοστό του άτοκου δανείου ανέρχεται σε 75% για τρίτεκνους και πολύτεκνους     Επίσης, στα πλεονεκτήματα του νέου προγράμματος συγκαταλέγονται:  η διεύρυνση των ηλικιακών κριτηρίων για τους δικαιούχους, καθώς το όριο ανεβαίνει στα 50 έτη από 39 στο προηγούμενο πρόγραμμα η διεύρυνση των εισοδηματικών κριτηρίων, καθώς το ποσό ανέρχεται στις 20.000 ευρώ για άγαμους, φτάνει στις 28.000 ευρώ για ζευγάρια, με προσαύξηση 4.000 ευρώ για κάθε παιδί και στις 31.000 ευρώ για μονογονεϊκή οικογένεια, με προσαύξηση 5.000 ευρώ για κάθε παιδί. Το πρόγραμμα αφορά σε ακίνητα με αξία συμβολαίου έως 250.000 ευρώ, επιφάνεια έως 150 τ.μ και κατασκευής έως το 2007, δηλαδή ακίνητα ηλικίας τουλάχιστον 17 ετών. Το ποσό του δανείου δεν μπορεί να υπερβεί τις 190.000 ευρώ, καλύπτοντας έως και το 90% του συμβολαίου. Η διάρκεια του δανείου μπορεί να είναι από 3 έως 30 έτη.   Τα διαθέσιμα ακίνητα   Το ερώτημα που “καίει”, όπως άλλωστε και στο πρώτο “Σπίτι μου”, είναι αν υπάρχουν διαθέσιμες κατοικίες, που να “κουμπώνουν” με τους όρους του προγράμματος.     Από τα διαθέσιμα στοιχεία της Χρυσής Ευκαιρίας, που αφορούν στις αγγελίες πώλησης, παρατηρείται μείωση της διαθεσιμότητας, ειδικά στα ακίνητα ως 120 τ.μ., με εξαίρεση συγκεκριμένες γειτονιές της Αθήνας, όπως η Ηλιούπολη, του Ζωγράφου, το κέντρο του Πειραιά, η Νίκαια, το Αιγάλεω, ο Γέρακας, ο Βύρωνας, το Ίλιον, το Κερατσίνι, η Πετρούπολη, τα Βριλήσσια, η Βάρη, το Χαϊδάρι, το Μοσχάτο, η Μεταμόρφωση.    Σύμφωνα με την έρευνα του Spitogatos, στην Αττική, παρατηρείται ότι το Κέντρο της Αθήνας και τα Νότια Προάστια συγκεντρώνουν πάνω από το 55% των διαθέσιμων κατοικιών, που θα μπορούσαν να αγοραστούν μέσω του προγράμματος «Σπίτι μου 2». Ακολουθούν τα Δυτικά Προάστια και τα Προάστια του Πειραιά που συνιστούν λίγο πάνω από το 8% των διαθέσιμων κατοικιών που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του προγράμματος.      Στον Νομό Θεσσαλονίκης, πάνω από το 50% της προσφοράς κατοικιών προς πώληση που πληρούν τις προϋποθέσεις του προγράμματος «Σπίτι μου 2» συγκεντρώνεται στον Δήμο Θεσσαλονίκης, ενώ το 37,7% στα Προάστια της Θεσσαλονίκης. Η προσφορά στο υπόλοιπο του νομού είναι πολύ μικρή της τάξης του 2,5%.    Οι τιμές    Το μόνο σίγουρο είναι ότι με βάση το κριτήριο της τιμής, τα ακίνητα που “κουμπώνουν” είναι πολύ μικρότερα των 150 τ.μ. και σίγουρα μεγαλύτερης παλαιότητας, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για το πρόσθετο κόστος των αναγκαίων ανακαινίσεων.     Αναλύοντας τις μέσες ζητούμενες τιμές κατοικιών προς πώληση σε διάφορες περιοχές της Αττικής, βάσει των κριτηρίων που έχουν ανακοινωθεί για το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2», αναδεικνύονται σημαντικές διαφορές. Συγκεκριμένα, παρατηρείται ότι μία κατοικία στα Βόρεια Προάστια της Αθήνας έχει μέση ζητούμενη τιμή 195.000 ευρώ, μέσο έτος κατασκευής το 1978 και μέσο εμβαδόν τα 77 τ.μ. Πιο οικονομικές επιλογές εντοπίζονται στο Κέντρο της Αθήνας και στα Προάστια του Πειραιά, όπου ενδεικτικά η μέση ζητούμενη τιμή για μια κατοικία με μέσο εμβαδόν τα 80 τ.μ. και έτος κατασκευής το 1977 ανέρχεται στις 140.000 ευρώ.    Εστιάζοντας περισσότερο στην περιοχή του Κέντρου της Αθήνας, μία κατοικία που θα μπορούσε να αποκτηθεί μέσω του προγράμματος «Σπίτι μου 2» στο Παγκράτι, έχει μέση ζητούμενη τιμή 160.000 ευρώ, μέσο εμβαδόν 60 τ.μ. και μέσο έτος κατασκευής το 1970. Αντίστοιχα στη Γλυφάδα, στα Νότια Προάστια της Αττικής, μία κατοικία που πληροί τα κριτήρια του προγράμματος διατίθεται κατά μέσο όρο στις 200.000 ευρώ, κατασκευάστηκε επίσης γύρω στο 1970 και έχει μέσο εμβαδόν 65 τ.μ. Στο Κέντρο του Πειραιά, μία αντίστοιχη κατοικία έχει μέση τιμή στις 185.000 ευρώ, μέσο εμβαδόν 66 τ.μ. και έτος κατασκευής το 1974.    Στον Δήμο Θεσσαλονίκης, η μέση ζητούμενη τιμή είναι 125.000 ευρώ, με μέσο εμβαδόν 57 τ.μ. και έτος κατασκευής το 1970. Στο υπόλοιπο του νομού, η εικόνα αλλάζει, καθώς η μέση τιμή διαμορφώνεται στις 80.000 ευρώ, με εμβαδόν 90 τ.μ. και έτος κατασκευής το 1982.   (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Στη διαγραφή του από τη Νέα Δημοκρατία αναφέρθηκε ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, εξαπολύοντας νέα πυρά κατά της κυβέρνησης. Αναφερόμενος στην Τουρκία επεσήμανε ότι επιμένει στην πολιτική της Γαλάζιας Πατρίδας και υπερεπέκτασης. Υποστήριξε πως χρειάζεται να έχουμε αποτρεπτική πολιτική απέναντι στην Τουρκία η οποία έχει πολλά ανοικτά μέτωπα και δημιουργεί περισσότερους εχθρούς απ’ ότι μπορεί να αντιμετωπίσει. Ο κ. Σαμαράς επέκρινε την κυβέρνηση ότι ακολουθεί πολιτική που είναι ο «ορισμός του κατευνασμού» καθώς ενώ η Άγκυρα εμμένει στις αξιώσεις της και στις προκλητικές δηλώσεις της, η Αθήνα κάνει σύμφωνα φιλίας. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Για σκοπούς αποκατάστασης της αλήθειας, λόγω κάποιων δημοσιευμάτων που αφορούν στη διαγωνιστική διαδικασία για τις άγονες γραμμές, θα θέλαμε να διασαφηνίσουμε ότι: 1.⁠ ⁠Με απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκηρύχθηκε, όπως κάθε χρόνο, αρχικός ανοικτός διεθνής μειοδοτικός διαγωνισμός για την εξυπηρέτηση εβδομήντα τεσσάρων (74) δρομολογιακών γραμμών, με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, για την δρομολογιακή περίοδο 2024 – 2025. 2.⁠ ⁠Τηρήθηκαν όλες οι νόμιμες διαδικασίες, πριν την έκδοση της προκήρυξης. Προηγήθηκαν δύο συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), στις οποίες συζητήθηκε το σύνολο των όρων και προϋποθέσεων της νέας προκήρυξης. Η προαναφερόμενη προκήρυξη έλαβε, ομόφωνα, θετική γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ.. Επισημαίνεται ότι, μεταξύ των μελών του Σ.Α.Σ. που ψήφισαν θετικά προς τους όρους της προκήρυξης, ήταν και ο ΣΕΤΑΚ, ιδρυτικά μέλη του οποίου αποτελούν οι εταιρείες που προσέφυγαν στην ΕΑΔΗΣΥ κατά της προκήρυξης. 3.⁠ ⁠Επί της προσφυγής δύο εταιρειών, η ΕΑΔΗΣΥ έκανε, αρχικά, δεκτό το αίτημα των προσφευγουσών για την αναστολή της εξέλιξης της διαγωνιστικής διαδικασίας, μέχρι την έκδοση της απόφασης επί της προσφυγής. Εν συνεχεία, εξέδωσε απόφαση με την οποία δέχθηκε την προσφυγή και ακύρωσε την προσβαλλόμενη απόφαση προκήρυξης. Μετά από γνωμοδότηση των νομικών συμβούλων του Υπουργείου υπογραμμίζεται ότι, η απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ που ακυρώνει τους όρους του διαγωνισμού, πάσχει νομικά. Για αυτόν το λόγο, το Υ.ΝΑ.Ν.Π. άσκησε την 11-12-2024, ενώπιον του ΣτΕ, αίτηση αναστολής εκτέλεσης και ακύρωσης της επίμαχης απόφασης δυνάμει του άρθρου 372, του ν. 4413/12 (Α΄147). Συγκεκριμένα, η ΕΑΔΗΣΥ δεν έχει λάβει υπόψη: (α) προγενέστερη απόφαση του Σ.τ.Ε. (υπ’ αριθμ. 515/2024), σύμφωνα με το σκεπτικό της οποίας, η αναθέτουσα αρχή έχει την ευρεία διακριτική ευχέρεια να θεσπίζει τους όρους και προϋποθέσεις μίας προκήρυξης και (β) ότι η έκδοση κάθε προκήρυξης δεσμεύεται ρητά από την αντίστοιχη προηγούμενη έγκριση των απαιτούμενων πιστώσεων. Οφείλουμε να απαντήσουμε ότι, ακόμα και στην υποθετική περίπτωση προκήρυξης του συνόλου των γραμμών σε όλες τις κατηγορίες, όπως ορίζεται στην απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, θα απαιτούνταν: ⁠Πιστώσεις αυξημένες κατά 29,3 εκ. ευρώ, οι οποίες δεν υφίστανται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου. ⁠⁠Εναλλακτικά, θα απαιτούνταν να αφαιρεθούν δρομολογιακές γραμμές, με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των μικρών και απομακρυσμένων νησιών της Επικράτειας. Ο σκοπός του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν είναι άλλος από την πληρέστερη, ασφαλέστερη και ποιοτικότερη δυνατή εξυπηρέτηση της νησιωτικής χώρας. Πάνω απ΄ όλα να μην μείνει κανένα νησί, ακόμα και τους χειμερινούς μήνες, αποκλεισμένο. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Τη θετική πορεία της ελληνικής οικονομίας αναδεικνύουν τα γερμανικά ΜΜΕ με διθυραμβικό τρόπο. Ειδικότερα, η Zeit ανέβασε κείμενο με τίτλο «Η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας: Αυτό που δεν περίμενε κανείς», σημειώνοντας ότι, από το «θρυλικό δημόσιο χρέος», η οικονομία της Ελλάδας έφτασε να αναπτύσσεται πιο γρήγορα ακόμη κι από αυτή της Γερμανίας. Zeit: Το διαρθρωτικό πλεόνασμα και η πρόωρη αποπληρωμή χρέους«Επί σειρά ετών το να είσαι υπουργός Οικονομικών της Ελλάδας φαινόταν να είναι η χειρότερη κυβερνητική θέση σε ολόκληρη την Ευρώπη... Έπρεπε να διαχειριστείς δισεκατομμύρια χρέους. Ενδιάμεσα, έπρεπε να γίνεσαι επαίτης για λίγα χρήματα από τις τράπεζες και τους ξένους εταίρους, ώστε τα νοσοκομεία και τα σχολεία να μπορούν με κάποιον τρόπο να συνεχίσουν να λειτουργούν, ενώ οι υπάλληλοί τους συνέχιζαν να απεργούν για μεγαλύτερους μισθούς. Συν τοις άλλοις, ένιωθαν την ανάσα των λιτοδίαιτων Γερμανών στο σβέρκο τους», προλογίζουν οι Φέλιξ Κέμπλερ και Ζαχαρίας Ζαχαράκης στο άρθρο τους -που δημοσιεύεται στην έντυπη έκδοση και την ιστοσελίδα της εφημερίδας-, υπενθυμίζοντας το περιβόητο τελεσίγραφο του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε ''στις 28, τα μεσάνυχτα, τέλος'', τον Φεβρουάριο του 2015». Τότε όλα έδειχναν ότι «η Ελλάδα, αυτός ο πολιτιστικός πυρήνας της Ευρώπης, δεν θα μπορούσε ποτέ να σταθεί οικονομικά στα πόδια της», όμως σήμερα, μια δεκαετία μετά το αποκορύφωμα της κρίσης, η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική, σχολιάζουν οι αρθρογράφοι, αναφέροντας σχετικά βιντεάκια του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, στο TikTok. Ο Κ. Χατζηδάκης κατά τις συναντήσεις του στην Παγκόσμια Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, εμφανίζεται «να έχει εξαιρετικά καλή διάθεση, να κάνει πολλές χειραψίες και να βγάζει ακόμα περισσότερες selfies με τους συναδέλφους του», υπερηφανευόμενος ότι στην Ουάσιγκτον αναγνωρίζεται η μεγάλη πρόοδος που έχει σημειωθεί στην οικονομία της Ελλάδας την τελευταία πενταετία. Όπως επισημαίνεται στο άρθρο, «ενώ η οικονομία στη Γερμανία είναι στάσιμη, στην Ελλάδα αναμένεται ανάπτυξη μεγαλύτερη από 2%. Η ΕΕ προβλέπει δημοσιονομικό πλεόνασμα 3% της οικονομικής παραγωγής για την Ελλάδα στο τέλος του τρέχοντος έτους. Ακόμη και το 2025, το ελληνικό κράτος θα συνεχίσει να κερδίζει περισσότερα χρήματα από όσα ξοδεύει, αν δεν λάβει κανείς υπόψη του την αποπληρωμή των χρεών. Πρόκειται για διαρθρωτικό πλεόνασμα. Το αντίθετο από αυτό που μάστιζε την Ελλάδα και αυτό για το οποίο σχεδόν φημιζόταν η χώρα». Η κατάσταση είναι τόσο καλή για την ελληνική οικονομία που ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε την πρόωρη αποπληρωμή του δημόσιου χρέους με 5 δισ. ευρώ στις αρχές του επόμενου έτους, εξηγεί το άρθρο, προσθέτοντας ότι «η Ελλάδα φαίνεται να έχει μετατραπεί μέσα σε μια δεκαετία από το προβληματικό παιδί της Ευρώπης σε πρότυπο μαθητή». Η μείωση της αδήλωτης εργασίας μέσω της ψηφιοποίησης του συστήματος πληρωμών -με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση των φορολογικών εσόδων-, η ανάπτυξη του τουρισμού -που συνεπάγεται τόνωση και άλλων τομέων, όπως είναι η γεωργία ή ο κατασκευαστικός κλάδος- και η ενίσχυση των υψηλών ξένων ιδιωτικών επενδύσεων είναι οι παράγοντες που συντέλεσαν σε αυτή τη μεταβολή, σημειώνουν οι αρθρογράφοι. Οι ίδιοι καταλήγουν, ωστόσο, με μια επισήμανση του καθηγητή Οικονομικών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Δημήτρη Κάτσικα, ότι «η Ελλάδα βρίσκεται συνολικά στο σωστό δρόμο από οικονομικής άποψης, αλλά η ανάκαμψη δεν φτάνει σε όλους τους πολίτες». Η βελτιωμένη οικονομική κατάσταση και η αξιοπιστία στις χρηματοπιστωτικές αγορές προσελκύουν περισσότερους επενδυτές, ειδικά στον τομέα των κατασκευών, με αποτέλεσμα την αύξηση των ενοικίων που -σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό της ευρωζώνης- δυσχεραίνει τη θέση των πολιτών, εξ ου και η πρόσφατη γενική απεργία που παρέλυσε την χώρα. Συγχρόνως, το κυβερνών κόμμα, που έλαβε περίπου 41% στις εκλογές του 2023, έχει υποχωρήσει κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες στις τελευταίες δημοσκοπήσεις. Δίκτυο Συντακτών Γερμανίας: Ισχυρότερη οικονομική ανάπτυξη από ό,τι στην υπόλοιπη ΕΕΗ ανταπόκριση του Γκερ Χέλερ από την Αθήνα αναφέρεται αναλυτικά στην πρόωρη αποπληρωμή του ελληνικού δημόσιου χρέους, εξηγώντας ότι με την τωρινή καταβολή σχεδόν οκτώ δισ. ευρώ από το πακέτο διάσωσης του 2010 εξοικονομούνται 135 εκατ. ευρώ από τόκους, με αποτέλεσμα τη μείωση του χρέους της χώρας στο 154% του ΑΕΠ έως τα τέλη του τρέχοντος έτους. Υπό τον ενδιάμεσο τίτλο «Ισχυρότερη οικονομική ανάπτυξη από ό,τι στην υπόλοιπη ΕΕ», ο ανταποκριτής αναφέρεται στις -σχετικές με την αποπληρωμή και τις καλές επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας- δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Εξηγεί ότι «ακόμη και μετά την πρόωρη αποπληρωμή της Παρασκευής, ο υπουργός Οικονομικών Κ. Χατζηδάκης θα έχει αποθεματικό ρευστότητας περίπου 30 δισ. ευρώ», ήτοι «περίπου το ήμισυ του συνόλου των περσινών φορολογικών εσόδων», γεγονός που καταδεικνύει την πολύ καλή κατάσταση της οικονομίας της χώρας παρά το υψηλό ποσοστό χρέους της. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το ΔΝΤ θεωρούν ότι το δημόσιο χρέος της Ελλάδας είναι βιώσιμο. Ο λόγος έγκειται στη διάρθρωση του χρέους. Περίπου τα τρία τέταρτα του εθνικού χρέους κατέχονται από δημόσιους πιστωτές, όπως ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας ESM. Τα επιτόκια είναι μόνιμα χαμηλά και η Ελλάδα έχει μακράν τη μεγαλύτερη εναπομένουσα διάρκεια χρέους από όλες τις χώρες της ΕΕ. Τέλος, υπογραμμίζεται ότι η Ελλάδα είναι σε πολύ καλύτερη θέση από τη Γαλλία και την Ιταλία αλλά και χώρες όπως το Βέλγιο και η Αυστρία, που αναμένεται να δουν το δείκτη χρέους τους, σε αντίθεση με την Ελλάδα, να αυξάνεται κι άλλο μέχρι το 2034. Εάν συνεχιστεί αυτή η πορεία, η Ιταλία είναι εκείνη που θα διαδεχθεί στον τομέα του δημόσιου χρέους την Ελλάδα, η οποία πλέον έχει την αναγνώριση τεσσάρων από τους πέντε μεγάλους οίκους αξιολόγησης για τη χρηματοπιστωτική της σταθερότητα, ενώ -σύμφωνα και με τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννη Στουρνάρα- σε μία 40ετία η χώρα θα μπορέσει να κατακτήσει τον στόχο του ανώτατου ορίου δείκτη εθνικού χρέους (60% του ΑΕΠ), βάσει του Συμφώνου Σταθερότητος.   (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Στο επίκεντρο η παρουσίαση του αναπτυξιακού σχεδίου της Κρήτης (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
«Δεν επιτρέπεται να παραχωρηθούν περισσότερα από τρία (3) τμήματα αιγιαλού και παραλίας στον ίδιο δήμο ή σε ανώνυμη εταιρεία του άρθρου 266 του δήμου αυτού». Αυτό προβλέπει άρθρο του νομοσχέδιο του υπουργείο Οικονομικών που εκδόθηκε σε ΦΕΚ και θέτει νέα δεδομένα στην παραχώρηση των αιγιαλών από τους δήμους. Εκδόθηκε το ΦΕΚ με το νομοσχέδιο του υπουργείο Οικονομικών που αφορά ρυθμίσεις για υποβολή στοιχείων στην ΑΑΔΕ από φορείς του δημοσίου για προσυμπλήρωση των φορολογικών δηλώσεων και πρόβλεψη για επιβολή προστίμων, για ημερομηνία κατάργησης τέλους χαρτοσήμου, παραχώρηση απλής χρήσης τμήματος αιγιαλού και παραλίας σε Δήμο ή δημοτική Α.Ε., ημερομηνίες υποβολής φορολογικών δηλώσεων κ.α. Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο και ειδικότερα στο άρθρο 120, με τον τίτλο: Παραχώρηση απλής χρήσης τμήματος αιγιαλού και παραλίας σε Δήμο ή δημοτική ανώνυμη εταιρεία του άρθρου 266 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων Προσθήκη παρ. 1α στο άρθρο 11 του ν. 5092/2024, προβλέπεται: Στο άρθρο 11 του ν. 5092/2024 (Α΄ 33), περί διαδικασίας παραχώρησης απλής χρήσης σε όμορη επιχείρηση ή σωματείο, προστίθεται παρ. 1α ως εξής: «1α. Με τη διαδικασία και υπό τους όρους του παρόντος άρθρου επιτρέπεται η παραχώρηση απλής χρήσης τμήματος αιγιαλού και παραλίας χωρίς δημοπρασία, για χρονικό διάστημα από ένα (1) έως τρία (3) έτη, και σε Δήμους και δημοτικές ανώνυμες εταιρείες του άρθρου 266 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α΄ 114). Δεν επιτρέπεται να παραχωρηθούν περισσότερα από τρία (3) τμήματα αιγιαλού και παραλίας στον ίδιο δήμο ή σε ανώνυμη εταιρεία του άρθρου 266 του δήμου αυτού. Δεν επιτρέπεται η περαιτέρω παραχώρηση τμήματος αιγιαλού και παραλίας που παραχωρείται σύμφωνα με την παρούσα παράγραφο.».   Δείτε το ΦΕΚ εδώ: aftodioikisi.gr (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Ανοικτή σε επιμέρους αλλαγές στις νομοθετικές ρυθμίσεις για τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, τύπου Airbnb που προωθεί το Υπουργείο Τουρισμού εμφανίσθηκε η Υπουργός Όλγα Κεφαλογιάννη στη διάρκεια άτυπης συνάντησης με δημοσιογράφους. Χωρίς να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες μιλώντας για το νομοσχέδιο «Θέσπιση προδιαγραφών ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, περιβαλλοντική κατάταξη καταλυμάτων, απλούστευση διαδικασίας ίδρυσης τουριστικών επιχειρήσεων και ειδικότερες διατάξεις ελέγχου και ενίσχυσης πλαισίου τουριστικών υποδομών» ξεκαθάρισε, ότι το κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι τουριστικό προϊόν και ως τέτοιο θα πρέπει να αντιμετωπίζεται από την πλευρά της ασφαλούς διαμονής, ενός ελάχιστου προσφερόμενου επιπέδου υπηρεσιών αλλά και του υγιούς ανταγωνισμού με την ξενοδοχειακή μονάδα που επίσης είναι τουριστικό προϊόν. Η κα. Κεφαλογιάννη τόνισε ότι πρόθεση είναι τα καταλύματα να λειτουργούν με προδιαγραφές να ελέγχονται και να επιβάλλονται και πρόστιμα. Συμπλήρωσε όμως ότι ο λόγος που υπάρχει η δημόσια διαβούλευση είναι να ληφθούν υπόψη τα σχόλια και ορισμένα εξ αυτών θα συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο. Η ίδια επίσης εκτίμησε ότι ο συνδυασμός της περυσινής νομοθετικής πρωτοβουλίας για την φορολογική αντιμετώπιση των καταλυμάτων τύπου Airbnb, της πρόσφατης ρύθμισης που προβλέπει κίνητρα για την μετατροπή ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης σε μακροχρόνια και το υφιστάμενο νομοσχέδιο για τις προδιαγραφές λειτουργίας θα απελευθερωθούν ακίνητα που θα κατευθυνθούν τη μακροχρόνια μίσθωση. Και μόνο που εμείς λέμε ότι θα πρέπει να είναι κύριας χρήσης αυτομάτως θα απελευθερωθούν ακίνητα , συμπλήρωσε. Σύστημα κατάταξηςΑναφερόμενη στο νέο σύστημα κατάταξης των ξενοδοχείων με κριτήρια βιωσιμότητας που προβλέπεται στο σχέδιο νόμου η κα. Κεφαλογιάννη είπε ότι φιλοδοξούμε να αποτελέσει πρότυπο και στην Ευρώπη, δίνοντας ως χώρα την κατεύθυνση για το πώς θα πρέπει να λειτουργούν τα τουριστικά καταλύματα. Επιπλέον τόχος είναι να συνδεθεί και με χρηματοδοτικά εργαλεία, συμπλήρωσε και αναγνώρισε ότι σήμερα δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Η Ινδία και… η AegeanΑπαντώντας σε ερώτηση για τους στρατηγικούς στόχους του ελληνικού τουρισμού το 2025 η κα. Κεφαλογιάννη ανέφερε ότι η Ινδία αποτελεί την κορυφαία νέα αγορά για την Ελλάδα. Τον Φεβρουάριο του 2025, με επίκεντρο την τουριστική έκθεση του Νέου Δελχί, προγραμματίζεται η αποστολή ελληνικής αντιπροσωπείας για συναντήσεις με τους βασικούς εμπλεκόμενους της τοπικής τουριστικής αγοράς, τόσο σε πολιτικό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο. Για την ίδια πρώτη πρόκληση είναι η διευκόλυνση της θεώρησης εισόδου (visa). Η χώρα έχει διαφορετικά κέντρα με ιδιαίτερες ανάγκες, όπως το Νέο Δελχί, πολιτικό κέντρο, και τη Βομβάη, εμπορικό κέντρο, εξήγησε η κα Κεφαλογιάννη και τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης των προξενικών αρχών στη Βομβάη και στο Μπαγκαλόρ, παράλληλα με την ελληνική πρεσβεία .στο Δελχί, η Υπουργός. Η εντολή του Πρωθυπουργού είναι ξεκάθαρη: να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές για να διευκολύνουμε την πρόσβαση των Ινδών ταξιδιωτών στην Ελλάδα, υπογράμμισε. Δεύτερο ζητούμενο είναι η απευθείας αεροπορική σύνδεση με τη χώρα η οποία θα αποτελέσει σημαντικό πλεονέκτημα για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος. Υπενθυμίζεται ότι η AEGEAN έχει ήδη ανακοινώσει τη στρατηγική της απόφαση να επενδύσει σε, αρχικά, τέσσερα (4) αεροσκάφη μιας «ειδικά διαμορφωμένης», αναβαθμισμένης, έκδοσης των A321neo, με δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης εμβέλειας, που θα μπορούν να φτάσουν και να εξυπηρετήσουν αγορές εκτός Ε.Ε., που βρίσκονται κυρίως στα νότια αλλά και νοτιοανατολικά της Ελλάδας. Αυτά τα νέα και ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη θα διαθέτουν μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμων, παρέχοντας αυτονομία για πτήσεις διάρκειας έως και 7,5 ωρών. Στόχος της AEGEAN, μέσα από την επένδυση στα νέα ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη, να εξυπηρετεί πτήσεις διάρκειας από 4 έως και 7,5 ώρες με δυνατότητα κάλυψης προορισμών όπως το Δελχί και η Βομβάη, στην Ινδία. Τα νέα αυτά αεροσκάφη αναμένεται να παραδοθούν και να ενταχθούν στο στόλο της AEGEAN το 2026 και το 2027. Γενικότερα όπως είπε η κα. Κεφαλογιάννη η Ινδία, η Νότια Κορέα, η Ιαπωνία, η Κίνα και η Σαουδική Αραβία βρίσκονται επίσης στον στρατηγικό σχεδιασμό για τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα βέβαια όπως συμπλήρωσε και ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Ανδρέας Φιορεντίνος που ήταν παρών στη συνάντηση, η χώρα μας θα συνεχίσει να εστιάζει στις παραδοσιακές αγορές, με τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο να παραμένουν στο επίκεντρο. Η φετινή χρονιά σημείωσε ρεκόρ απευθείας πτήσεων από την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, και η χώρα μας στοχεύει πλέον και στη Δυτική Ακτή. Στην Αγγλική αγορά, αναμένεται η πρώτη διμερής συμφωνία τουριστικής συνεργασίας, και όπως σημείωσε η κα. Κεφαλογιάννη, οι Βρετανοί τουρίστες στην Ελλάδα θα ξεπεράσουν σε αφίξεις τους Γερμανούς. Προβολή και χρηματοδότησηΟ κ. Φιορεντίνος αναφέρθηκε και στην τουριστική προβολή της χώρας για το 2025 σημειώνοντας ότι προβλέπεται ενισχυμένη, με περισσότερα από 20 εκατομμύρια ευρώ να διατίθενται για δράσεις. Ο ίδιος ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή ο ΕΟΤ έχει θέσει ως προτεραιότητά του την ενίσχυση των 17 γραφείων εξωτερικού με την αναβάθμιση της επιχειρησιακής τους δυνατότητας έτσι ώστε να λειτουργούν το καθένα από αυτά «ως ένας μικρός ΕΟΤ». Ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να κλείσει κανένα γραφείο εξωτερικού αλλά δεν υπάρχει και σχεδιασμός για άνοιγμα κάποιου νέου. ΡεπορτάζΛάμπρος Καραγεώργος ot.gr (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, παρέστη και τοποθετήθηκε στο 18ο Ετήσιο Συνέδριο Ναυτικής Τεχνολογίας, το οποίο διοργανώνεται από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.), στο Ίδρυμα Ευγενίδου, το διήμερο 10 και 11 Δεκεμβρίου και το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής. Στο Συνέδριο, όπου συμμετέχουν στελέχη του ευρύτερου ναυτιλιακού χώρου, πανεπιστημιακοί και εκπρόσωποι ερευνητικών κέντρων, συζητούνται όλα τα σημαντικά θέματα προηγμένων τεχνολογιών και έξυπνων εφαρμογών της ναυτιλίας, οι νέες τεχνικές για την από – ανθρακοποίηση, η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, καθώς και θέματα ασφάλειας και κανονισμών. Ο κ. Γκίκας, κατά την τοποθέτησή του, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά και στους βασικούς άξονες πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής. Ειδικότερα επισήμανε ότι: «Παρά τις πολλαπλές προκλήσεις που δέχονται οι διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές τα τελευταία έτη, όπως η παγκόσμια υγειονομική κρίση, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση, οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και η συνεχιζόμενη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή, οι άνθρωποι της ναυτιλίας έχουν αποδείξει ότι αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις και τις δυσκολίες με επιτυχία και πολλές φορές, μετατρέπουν τις προκλήσεις σε ευκαιρίες». Ο κ. Υφυπουργός πρόσθεσε πως, εκτός από τα παγκόσμια γεγονότα που επηρεάζουν τις θαλάσσιες μεταφορές, «η ναυτιλία αντιμετωπίζει και άλλες προκλήσεις, όπως τους νέους περιβαλλοντικούς στόχους και την ανάγκη από – ανθρακοποίησης, την τεχνολογική καινοτομία και την ψηφιοποίηση, την διά βίου εκπαίδευση και την ανάγκη αναβάθμισης των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού της ναυτιλιακής βιομηχανίας». Σχετικά με την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, ο Υφυπουργός επισήμανε ότι, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Σαγκάη, στο πλαίσιο της Pudong Shipping Week 2024, έθεσε το ζήτημα και απευθυνόμενος τόσο στην Κίνα, όσο και στις υπόλοιπες παρευρισκόμενες χώρες, ζήτησε μια πιο αποφασιστική και συντονισμένη αντίδραση. Παράλληλα, τόνισε ότι: «Η Ελλάδα, με τον ηγετικό της ρόλο στην επιχείρηση «EUNAVFOR ASPIDES», αποδεικνύει έμπρακτα την ενεργό συμμετοχή της στις διεθνείς εξελίξεις, ενισχύοντας την παγκόσμια ασφάλεια και σταθερότητα». Συνεχίζοντας, ο κ. Γκίκας έκανε αναφορά στις μεγάλες προκλήσεις που προκύπτουν από την πράσινη μετάβαση και την ψηφιοποίηση της ναυτιλίας, υπογραμμίζοντας τη σημασία τους για όλους τους εμπλεκόμενους στον κλάδο και ιδιαίτερα για την Ελλάδα, η οποία, όπως είπε, «ως δεσπόζουσα δύναμη στο χώρο, πρέπει να έχει καθοριστικό ρόλο, πάντα σε συνάρτηση με τις αποφάσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO)». Ο Υφυπουργός παρουσίασε τις βασικές πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, υπό τις κατευθύνσεις του Υπουργού, Χρήστου Στυλιανίδη, προς την κατεύθυνση της πράσινης μετάβασης και της ενίσχυσης της βιώσιμης ναυτιλίας. Μεταξύ αυτών, ανέφερε τη μελέτη για την ανανέωση του ελληνικού στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας, την ενίσχυση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων δημόσιας υπηρεσίας με πράσινα πλοία χαμηλών εκπομπών ρύπων, καθώς και το σχέδιο ΠΔ για την ασφαλή ηλεκτροδότηση, ηλεκτροφόρτιση και ελλιμενισμό ηλεκτρικών και υβριδικών πλοίων (cold ironing). Ο κ. Γκίκας αναφέρθηκε επίσης στον ψηφιακό μετασχηματισμό του ναυτιλιακού τομέα, αναδεικνύοντας τις δράσεις που υλοποιούνται ήδη από το Υπουργείο, όπως η εφαρμογή του e-Νηολόγιο, του e-Ν.Ε.Π.Α., του e-Charter Permission, καθώς και τη λειτουργία του Παρατηρητηρίου Τιμών Ναύλων Ακτοπλοϊκών Μεταφορών. Επιπλέον, ανέδειξε την πρωτοβουλία για την παροχή πληροφόρησης, σχετικά με την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα στις λιμενικές εγκαταστάσεις. Παράλληλα, ανέφερε τις δράσεις που βρίσκονται σε στάδιο υλοποίησης, όπως τα νέα ψηφιακά εργαλεία e-Ναυτολόγιο, e-Ναυλοσύμφωνο, e-Ακινησία και e-Αργία, που στόχο έχουν να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα, τη διαφάνεια και τη λειτουργικότητα του ναυτιλιακού τομέα. Ο Υφυπουργός τόνισε τη σημασία αυτών των πρωτοβουλιών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Κλείνοντας, ο κ. Γκίκας υπογράμμισε τη σημασία της διά βίου εκπαίδευσης και αναβάθμισης των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού στη ναυτιλία, λέγοντας πως το Υπουργείο προετοιμάζει σχέδιο νόμου για τη μεταρρύθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης, ενώ ο ψηφιακός μετασχηματισμός της που ξεκίνησε το 2022, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Ειδησεογραφικός, Ενημερωτικός, Ιστότοπος με σεβασμό στην αμερόληπτη ευρεία παρουσίαση των γεγονότων. Έγκυρη και έγκαιρη καθημερινή ενημέρωση!

 

 online mediaΜέλος του μητρώου
 ONLINE MEDIA
  Επικοινωνία

 

Διαγωνισμός

diagonismoi prosexos