deyap new 252

calypso new 256

ΕΛΛΑΔΑ (32877)

Για σκοπούς αποκατάστασης της αλήθειας, λόγω κάποιων δημοσιευμάτων που αφορούν στη διαγωνιστική διαδικασία για τις άγονες γραμμές, θα θέλαμε να διασαφηνίσουμε ότι: 1.⁠ ⁠Με απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκηρύχθηκε, όπως κάθε χρόνο, αρχικός ανοικτός διεθνής μειοδοτικός διαγωνισμός για την εξυπηρέτηση εβδομήντα τεσσάρων (74) δρομολογιακών γραμμών, με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, για την δρομολογιακή περίοδο 2024 – 2025. 2.⁠ ⁠Τηρήθηκαν όλες οι νόμιμες διαδικασίες, πριν την έκδοση της προκήρυξης. Προηγήθηκαν δύο συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), στις οποίες συζητήθηκε το σύνολο των όρων και προϋποθέσεων της νέας προκήρυξης. Η προαναφερόμενη προκήρυξη έλαβε, ομόφωνα, θετική γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ.. Επισημαίνεται ότι, μεταξύ των μελών του Σ.Α.Σ. που ψήφισαν θετικά προς τους όρους της προκήρυξης, ήταν και ο ΣΕΤΑΚ, ιδρυτικά μέλη του οποίου αποτελούν οι εταιρείες που προσέφυγαν στην ΕΑΔΗΣΥ κατά της προκήρυξης. 3.⁠ ⁠Επί της προσφυγής δύο εταιρειών, η ΕΑΔΗΣΥ έκανε, αρχικά, δεκτό το αίτημα των προσφευγουσών για την αναστολή της εξέλιξης της διαγωνιστικής διαδικασίας, μέχρι την έκδοση της απόφασης επί της προσφυγής. Εν συνεχεία, εξέδωσε απόφαση με την οποία δέχθηκε την προσφυγή και ακύρωσε την προσβαλλόμενη απόφαση προκήρυξης. Μετά από γνωμοδότηση των νομικών συμβούλων του Υπουργείου υπογραμμίζεται ότι, η απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ που ακυρώνει τους όρους του διαγωνισμού, πάσχει νομικά. Για αυτόν το λόγο, το Υ.ΝΑ.Ν.Π. άσκησε την 11-12-2024, ενώπιον του ΣτΕ, αίτηση αναστολής εκτέλεσης και ακύρωσης της επίμαχης απόφασης δυνάμει του άρθρου 372, του ν. 4413/12 (Α΄147). Συγκεκριμένα, η ΕΑΔΗΣΥ δεν έχει λάβει υπόψη: (α) προγενέστερη απόφαση του Σ.τ.Ε. (υπ’ αριθμ. 515/2024), σύμφωνα με το σκεπτικό της οποίας, η αναθέτουσα αρχή έχει την ευρεία διακριτική ευχέρεια να θεσπίζει τους όρους και προϋποθέσεις μίας προκήρυξης και (β) ότι η έκδοση κάθε προκήρυξης δεσμεύεται ρητά από την αντίστοιχη προηγούμενη έγκριση των απαιτούμενων πιστώσεων. Οφείλουμε να απαντήσουμε ότι, ακόμα και στην υποθετική περίπτωση προκήρυξης του συνόλου των γραμμών σε όλες τις κατηγορίες, όπως ορίζεται στην απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, θα απαιτούνταν: ⁠Πιστώσεις αυξημένες κατά 29,3 εκ. ευρώ, οι οποίες δεν υφίστανται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου. ⁠⁠Εναλλακτικά, θα απαιτούνταν να αφαιρεθούν δρομολογιακές γραμμές, με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των μικρών και απομακρυσμένων νησιών της Επικράτειας. Ο σκοπός του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν είναι άλλος από την πληρέστερη, ασφαλέστερη και ποιοτικότερη δυνατή εξυπηρέτηση της νησιωτικής χώρας. Πάνω απ΄ όλα να μην μείνει κανένα νησί, ακόμα και τους χειμερινούς μήνες, αποκλεισμένο. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Τη θετική πορεία της ελληνικής οικονομίας αναδεικνύουν τα γερμανικά ΜΜΕ με διθυραμβικό τρόπο. Ειδικότερα, η Zeit ανέβασε κείμενο με τίτλο «Η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας: Αυτό που δεν περίμενε κανείς», σημειώνοντας ότι, από το «θρυλικό δημόσιο χρέος», η οικονομία της Ελλάδας έφτασε να αναπτύσσεται πιο γρήγορα ακόμη κι από αυτή της Γερμανίας. Zeit: Το διαρθρωτικό πλεόνασμα και η πρόωρη αποπληρωμή χρέους«Επί σειρά ετών το να είσαι υπουργός Οικονομικών της Ελλάδας φαινόταν να είναι η χειρότερη κυβερνητική θέση σε ολόκληρη την Ευρώπη... Έπρεπε να διαχειριστείς δισεκατομμύρια χρέους. Ενδιάμεσα, έπρεπε να γίνεσαι επαίτης για λίγα χρήματα από τις τράπεζες και τους ξένους εταίρους, ώστε τα νοσοκομεία και τα σχολεία να μπορούν με κάποιον τρόπο να συνεχίσουν να λειτουργούν, ενώ οι υπάλληλοί τους συνέχιζαν να απεργούν για μεγαλύτερους μισθούς. Συν τοις άλλοις, ένιωθαν την ανάσα των λιτοδίαιτων Γερμανών στο σβέρκο τους», προλογίζουν οι Φέλιξ Κέμπλερ και Ζαχαρίας Ζαχαράκης στο άρθρο τους -που δημοσιεύεται στην έντυπη έκδοση και την ιστοσελίδα της εφημερίδας-, υπενθυμίζοντας το περιβόητο τελεσίγραφο του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε ''στις 28, τα μεσάνυχτα, τέλος'', τον Φεβρουάριο του 2015». Τότε όλα έδειχναν ότι «η Ελλάδα, αυτός ο πολιτιστικός πυρήνας της Ευρώπης, δεν θα μπορούσε ποτέ να σταθεί οικονομικά στα πόδια της», όμως σήμερα, μια δεκαετία μετά το αποκορύφωμα της κρίσης, η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική, σχολιάζουν οι αρθρογράφοι, αναφέροντας σχετικά βιντεάκια του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, στο TikTok. Ο Κ. Χατζηδάκης κατά τις συναντήσεις του στην Παγκόσμια Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, εμφανίζεται «να έχει εξαιρετικά καλή διάθεση, να κάνει πολλές χειραψίες και να βγάζει ακόμα περισσότερες selfies με τους συναδέλφους του», υπερηφανευόμενος ότι στην Ουάσιγκτον αναγνωρίζεται η μεγάλη πρόοδος που έχει σημειωθεί στην οικονομία της Ελλάδας την τελευταία πενταετία. Όπως επισημαίνεται στο άρθρο, «ενώ η οικονομία στη Γερμανία είναι στάσιμη, στην Ελλάδα αναμένεται ανάπτυξη μεγαλύτερη από 2%. Η ΕΕ προβλέπει δημοσιονομικό πλεόνασμα 3% της οικονομικής παραγωγής για την Ελλάδα στο τέλος του τρέχοντος έτους. Ακόμη και το 2025, το ελληνικό κράτος θα συνεχίσει να κερδίζει περισσότερα χρήματα από όσα ξοδεύει, αν δεν λάβει κανείς υπόψη του την αποπληρωμή των χρεών. Πρόκειται για διαρθρωτικό πλεόνασμα. Το αντίθετο από αυτό που μάστιζε την Ελλάδα και αυτό για το οποίο σχεδόν φημιζόταν η χώρα». Η κατάσταση είναι τόσο καλή για την ελληνική οικονομία που ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε την πρόωρη αποπληρωμή του δημόσιου χρέους με 5 δισ. ευρώ στις αρχές του επόμενου έτους, εξηγεί το άρθρο, προσθέτοντας ότι «η Ελλάδα φαίνεται να έχει μετατραπεί μέσα σε μια δεκαετία από το προβληματικό παιδί της Ευρώπης σε πρότυπο μαθητή». Η μείωση της αδήλωτης εργασίας μέσω της ψηφιοποίησης του συστήματος πληρωμών -με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση των φορολογικών εσόδων-, η ανάπτυξη του τουρισμού -που συνεπάγεται τόνωση και άλλων τομέων, όπως είναι η γεωργία ή ο κατασκευαστικός κλάδος- και η ενίσχυση των υψηλών ξένων ιδιωτικών επενδύσεων είναι οι παράγοντες που συντέλεσαν σε αυτή τη μεταβολή, σημειώνουν οι αρθρογράφοι. Οι ίδιοι καταλήγουν, ωστόσο, με μια επισήμανση του καθηγητή Οικονομικών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Δημήτρη Κάτσικα, ότι «η Ελλάδα βρίσκεται συνολικά στο σωστό δρόμο από οικονομικής άποψης, αλλά η ανάκαμψη δεν φτάνει σε όλους τους πολίτες». Η βελτιωμένη οικονομική κατάσταση και η αξιοπιστία στις χρηματοπιστωτικές αγορές προσελκύουν περισσότερους επενδυτές, ειδικά στον τομέα των κατασκευών, με αποτέλεσμα την αύξηση των ενοικίων που -σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό της ευρωζώνης- δυσχεραίνει τη θέση των πολιτών, εξ ου και η πρόσφατη γενική απεργία που παρέλυσε την χώρα. Συγχρόνως, το κυβερνών κόμμα, που έλαβε περίπου 41% στις εκλογές του 2023, έχει υποχωρήσει κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες στις τελευταίες δημοσκοπήσεις. Δίκτυο Συντακτών Γερμανίας: Ισχυρότερη οικονομική ανάπτυξη από ό,τι στην υπόλοιπη ΕΕΗ ανταπόκριση του Γκερ Χέλερ από την Αθήνα αναφέρεται αναλυτικά στην πρόωρη αποπληρωμή του ελληνικού δημόσιου χρέους, εξηγώντας ότι με την τωρινή καταβολή σχεδόν οκτώ δισ. ευρώ από το πακέτο διάσωσης του 2010 εξοικονομούνται 135 εκατ. ευρώ από τόκους, με αποτέλεσμα τη μείωση του χρέους της χώρας στο 154% του ΑΕΠ έως τα τέλη του τρέχοντος έτους. Υπό τον ενδιάμεσο τίτλο «Ισχυρότερη οικονομική ανάπτυξη από ό,τι στην υπόλοιπη ΕΕ», ο ανταποκριτής αναφέρεται στις -σχετικές με την αποπληρωμή και τις καλές επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας- δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Εξηγεί ότι «ακόμη και μετά την πρόωρη αποπληρωμή της Παρασκευής, ο υπουργός Οικονομικών Κ. Χατζηδάκης θα έχει αποθεματικό ρευστότητας περίπου 30 δισ. ευρώ», ήτοι «περίπου το ήμισυ του συνόλου των περσινών φορολογικών εσόδων», γεγονός που καταδεικνύει την πολύ καλή κατάσταση της οικονομίας της χώρας παρά το υψηλό ποσοστό χρέους της. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το ΔΝΤ θεωρούν ότι το δημόσιο χρέος της Ελλάδας είναι βιώσιμο. Ο λόγος έγκειται στη διάρθρωση του χρέους. Περίπου τα τρία τέταρτα του εθνικού χρέους κατέχονται από δημόσιους πιστωτές, όπως ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας ESM. Τα επιτόκια είναι μόνιμα χαμηλά και η Ελλάδα έχει μακράν τη μεγαλύτερη εναπομένουσα διάρκεια χρέους από όλες τις χώρες της ΕΕ. Τέλος, υπογραμμίζεται ότι η Ελλάδα είναι σε πολύ καλύτερη θέση από τη Γαλλία και την Ιταλία αλλά και χώρες όπως το Βέλγιο και η Αυστρία, που αναμένεται να δουν το δείκτη χρέους τους, σε αντίθεση με την Ελλάδα, να αυξάνεται κι άλλο μέχρι το 2034. Εάν συνεχιστεί αυτή η πορεία, η Ιταλία είναι εκείνη που θα διαδεχθεί στον τομέα του δημόσιου χρέους την Ελλάδα, η οποία πλέον έχει την αναγνώριση τεσσάρων από τους πέντε μεγάλους οίκους αξιολόγησης για τη χρηματοπιστωτική της σταθερότητα, ενώ -σύμφωνα και με τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννη Στουρνάρα- σε μία 40ετία η χώρα θα μπορέσει να κατακτήσει τον στόχο του ανώτατου ορίου δείκτη εθνικού χρέους (60% του ΑΕΠ), βάσει του Συμφώνου Σταθερότητος.   (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Τρία ελληνικά ξενοδοχεία περιλαμβάνονται στη Χρυσή Λίστα για το 2025 του Condé Nast Traveler, που θεωρείται η παγκόσμια ταξιδιωτική βίβλος εδώ και δεκαετίες. Η The Gold List 2025, όπως κάθε χρόνο, διαμορφώθηκε από τις επιλογές των συντακτών του Condé Nast Traveler κατόπιν ανεξάρτητης προσωπικής εμπειρίας (εν ολίγοις, χωρίς, να "κατευθύνεται" από εμπορικούς σκοπούς). Ιδού, τα τρία "χρυσά" ελληνικά ξενοδοχεία της λίστας: Canaves Ena - Σαντορίνη (Συντάκτης Charley Ward)Τα σπήλαια της οικογένειας Χαϊδεμένου, γράφει ο συντάκτης, σχηματίστηκαν τον 17ο αιώνα από ηφαιστειακή έκρηξη και μετατράπηκαν σε κάβα κρασιών τη δεκαετία του 1980, υπογραμμίζει ο συντάκτης. Το 1985 ο Ιωάννης Χαϊδεμένος και η σύζυγός του Άννα άρχισαν να έχουν άλλες ιδέες. Από εκεί γεννήθηκε το Canaves Ena και, 40 χρόνια μετά, το 2024, αποκαλύφθηκε μια εντυπωσιακή ανακαίνιση. Ένα κυκλαδίτικο μονοπάτι στριφογυρίζει τώρα γύρω από 18 γεμάτες λευκές σουίτες, μια γυαλιστερή πισίνα με καθρέφτες και ένα εξαιρετικό ελληνικό εστιατόριο. Το ξενοδοχείο χρησιμοποίησε μάρμαρα Σαντορίνης, με τις ροζ βουκαμβίλιες να σέρνονται στους τοίχους από γυψομάρμαρο. Τα περισσότερα δωμάτια διαθέτουν πισίνες ή τζακούζι με φυσαλίδες – και, από κάθε γωνία, εκπληκτική θέα στην αστραφτερή καλντέρα από κάτω. Από 558 £. Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία - Αθήνα ( Συντάκτης Rachel Howard)Γιορτάζοντας την 150η επέτειό του το 2024, το GB (όπως το αποκαλούν χαϊδευτικά οι ντόπιοι) είναι σχεδόν τόσο αθηναϊκό ορόσημο όσο και ο Παρθενώνας. Το ίδιο το μνημείο του 5ου αιώνα π.Χ. εμφανίζεται σαν αντικατοπτρισμός ακριβώς απέναντι ​​από το πανέμορφο μπαρ και το εστιατόριο του τελευταίου ορόφου του ξενοδοχείου, το οποίο έχει θέα στην πλατεία του Κοινοβουλίου, με τους Εύζωνες, μέλη της Προεδρικής Φρουράς, να στέκονται μπροστά. Αν η τοποθεσία είναι «μόνο στην Αθήνα», γράφει ο συντάκτης, οι εσωτερικοί χώροι έχουν όλα τα λαμπερά στοιχεία ενός μεγάλου ευρωπαϊκού ξενοδοχείου: αστραφτερά μαρμάρινα δάπεδα, εντυπωσιακές συνθέσεις λουλουδιών, γιγάντιους επιχρυσωμένους καθρέφτες. Οι θυρωροί σας οδηγούν μέσα από τις περιστρεφόμενες πόρτες σε αυτό που μοιάζει με ένα παράλληλο σύμπαν, όπου η ατμόσφαιρα του κέντρου της Αθήνας δίνει τη θέση της στο πιάνο που ακούγεται στον χειμερινό κήπο με βιτρό, όπου σερβίρεται απογευματινό τσάι. Το λιγότερο γνωστό σημείο δεν είναι το εξαιρετικό φαγητό ή ακόμα και η μυστική πισίνα του έβδομου ορόφου, αλλά το υπόγειο σπα. Ένα βαθύ θεραπευτικό μασάζ και μια γεμάτη περιποίηση προσώπου 111 Skin με έναν από τους έξοχους θεραπευτές θα σας αφήσουν να νιώσετε τουλάχιστον 150 χρόνια νεότεροι. Από 412 £. Kalesma Mykonos (Συντάκτης Jen Murphy)Από τη δεκαετία του 1960, η Μύκονος είναι γνωστή για το κλίμα ηδονισμού που επικρατεί, με τα πάρτι να κρατούν μέχρι την ανατολή του ηλίου και να τροφοδοτούνται από κοκτέιλ και δυνατούς ρυθμούς DJ. Το Kalesma είναι μια εναλλακτική λύση που επιβραδύνει τους παλμούς, καθώς εισχωρεί στο κέφι με συνεδρίες γιόγκα, mocktails, κρύα βουτιά και θέα τόσο εντυπωσιακή που ακόμη και οι εθισμένοι στα κινητά επισκέπτες εγκαταλείπουν τις οθόνες τους. Σκαρφαλωμένο στην κορυφή ενός λόφου με τις βουκαμβίλιες και με θέα στον κόλπο του Ορνού, αυτό το διακριτικό καταφύγιο δεν έχει έλλειψη απολαύσεων: από το εντυπωσιακό εστιατόριο μέχρι το εκθαμβωτικό νέο σπα, ο επισκέπτης θα βρει πολλά για να ευχαριστηθεί τη διαμονή του. Είκοσι πέντε σουίτες και βίλες ενός υπνοδωματίου έχουν όλες πισίνες, καθώς και θέα στην ανατολή και το ηλιοβασίλεμα. Έχουν γίνει τόσο περιζήτητα που οι ιδιοκτήτες προσθέτουν ακόμη 19 από την επόμενη σεζόν. Από 832 £. tornosnews.gr (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Σύμφωνα με τα στοιχεία του 11μήνου, ξεχωρίζει η Ρόδος για την καλύτερη επίδοση και η Μύκονος για τη χειρότερη. Μακράν τις υψηλότερες επιδόσεις μεταξύ των 14 αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece κατέγραψε το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2024 εκείνο της Ρόδου. Tα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) κατέγραψαν υψηλές επιδόσεις. Τα στοιχεία της FraportΣύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport, πάνω από 35 εκατ. επιβάτες (για την ακρίβεια 35,2 εκατομμύρια) διακίνησαν τα αεροδρόμια της Fraport στο 11μηνο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου 2024, καταγράφοντας αύξηση 6,4% έναντι του αντίστοιχου 11μήνου του 2023. Μόνο το Νοέμβριο, σημειώθηκε αύξηση 11,6% έναντι του ίδιου μήνα πέρυσι. Υπενθυμίζεται ότι η Fraport διαχειρίζεται τα αεροδρόμια Ακτίου, Χανίων, Κέρκυρας, Καβάλας, Κεφαλονιάς, Θεσσαλονίκης, Ζακύνθου, Κω, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 11μήνου, ξεχωρίζει η Ρόδος για την καλύτερη επίδοση και η Μύκονος για τη χειρότερη. Το αεροδρόμιο στη Ρόδο εξυπηρέτησε στο 11μηνο 6,013 εκατομμύρια διεθνείς επιβάτες έναντι 5,289 εκατομμυρίων επιβατών στο 11μηνο του 2023, σημειώνοντας αύξηση 13,7%. Αντίθετα, το αεροδρόμιο της Μυκόνου κατέγραψε μείωση 5,1% με 1,069 εκατομμύρια επιβάτες από πτήσεις του εξωτερικού έναντι 1,127 εκατομμυρίων το 2023. Το αεροδρόμιο της Σαντορίνης εξυπηρέτησε 1,54 διεθνείς εκατ. επιβάτες (+1,8%), τα Χανιά 3 εκατομμύρια (+8,4%), η Κέρκυρα 3,9 εκατ. (+6,7%) η Κως 2,7 εκατομμύρια διεθνείς επιβάτες (+3,6%). Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είχε 6,8 εκατομμύρια επιβάτες στο 11μηνο (+4,6%), εκ των οποίων τα 2,2 εκατ. προέρχονταν από εγχώριες πτήσεις και τα 4,6 εκατ. από διεθνείς. ΈρευναΑξίζει μα σημειωθεί ότι η Ελλάδα μπορεί και ανταγωνίζεται ισάξια ως προς την τουριστική δαπάνη των Ευρωπαίων, οι οποίοι μπορεί να ξοδεύουν σε πολλές περιπτώσεις περίπου τα ίδια ή ακόμη και περισσότερα σε σχέση με άλλες ανταγωνίστριες αγορές της Μεσογείου, όπως είναι η παγκόσμια τουριστική δύναμη Ισπανία. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) για την εξέλιξη της Μέσης κατά Κεφαλήν Δαπάνης (ΜΚΔ) των τουριστών στη χώρα μας την τελευταία εξαετία, ενώ δίνουν την πλήρη εικόνα και αναδεικνύουν επιπλέον μία σημαντική ιδιαιτερότητα της Ελλάδας έναντι των ανταγωνιστών της. Ότι δηλαδή, στην Ελλάδα περίπου το 1/3 του εισερχόμενου τουρισμού για το 2019 και σχεδόν το 1/4 του 2022 και του 2023 είναι οδικές αφίξεις, κυρίως από τις όμορες βαλκανικές αγορές. Οι αγορές αυτές έχουν χαμηλότερη ΜΚΔ από τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές έλκοντας την συνολική ΜΚΔ σε χαμηλότερα επίπεδα. Αντίθετα, η Ισπανία έχει σημαντικά μεγαλύτερη διείσδυση στις μακρινές αγορές της Λατινικής Αμερικής και της Ασίας που έχουν υψηλή ΜΚΔ. fpress.gr   (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Στο επίκεντρο η παρουσίαση του αναπτυξιακού σχεδίου της Κρήτης (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Η ελληνική κουζίνα κατάφερε να αφήσει πίσω της παραδοσιακές κουζίνες όπως η ιταλική, η γαλλική και η κινέζικη. Η Ελλάδα αποτελεί γαστριμαργικό παράδεισο κι αυτό δεν είναι υπερβολή. Δεν είναι τυχαίο ότι οι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας ξετρελαίνονται με την ελληνική κουζίνα, η οποία περιλαμβάνει ορισμένα από τα πιο νόστιμα εδέσματα που κυκλοφορούν στον πλανήτη. Κι αυτό είναι κάτι που πιστοποιείται και από τα βραβεία του Taste Atlas για το 2024-25, σύμφωνα με τα οποία η ελληνική κουζίνα πήρε την πρώτη θέση στην ψηφοφορία με τις 100 καλύτερες κουζίνες του κόσμου, αφήνοντας στη δεύτερη θέση την ιταλική και στην τρίτη τη μεξικάνικη κουζίνα. Μάλιστα, το αποτέλεσμα κρίθηκε κυριολεκτικά στο... νήμα, με την ελληνική κουζίνα να παίρνει την πρωτιά με βαθμολογία 4.60, έναντι 4.59 της ιταλικής και 4.52 της μεξικάνικης. TasteAtlas World Food Awards 2025: https://t.co/TVbd3jZxvCThese are the 100 best cuisines in the world. pic.twitter.com/2AwqgWYFXx— TasteAtlas (@TasteAtlas) December 10, 2024 Η βαθμολογία βγήκε μετά από 477.287 πιστοποιημένες αξιολογήσεις σε 15.478 φαγητά που υπάρχουν στη database του Taste Atlas, ενώ η ελληνική κουζίνα συγκεντρώνει τις υψηλότερες βαθμολογίες μεταξύ των χρηστών από την Ολλανδία, τη Γερμανία, την Ισπανία, τις ΗΠΑ, την Πολωνία, την Ελβετία, την Πορτογαλία, την Ιταλία, τη Γαλλία, τον Καναδά και την Τουρκία. Στην πρώτη δεκάδα του Top 100 των ελληνικών φαγητών βρίσκονται με βάση τη βαθμολογία: 1. Γραβιέρα Νάξου2. Σαγανάκι3. Παϊδάκια4. Γραβιέρα Κρήτης5. Κοντοσούβλι6. Τρίγωνα πανοράματος7. Συμιακό γαριδάκι8. Σφέλα9. Αρσενικό Νάξου10. Μπουγάτσα Οι κορυφαίες κουζίνες στον κόσμο1. Ελλάδα2. Ιταλία3. Μεξικό4. Ισπανία5. Πορτογαλία6. Τουρκία7. Ινδονησία8. Γαλλία9. Ιαπωνία10. Κίνα11. Πολωνία12. Ινδία13. ΗΠΑ14. Περού15. Σερβία16. Βραζιλία17. Κροατία18. Κολομβία19. Βιετνάμ20. Ουγγαρία Top 100 Cuisines in the World: https://t.co/TVbd3jYZG4TasteAtlas World Food Awards 2025 pic.twitter.com/kGgKkHAr1q— TasteAtlas (@TasteAtlas) December 10, 2024 flash.gr   (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Ποιο είναι το πιάτο που κατέλαβε την πρωτιά στη λίστα με τα 100 κορυφαία, αφήνοντας στη δεύτερη θέση την ναπολιτάνικη πίτσα. Η ελληνική κουζίνα αναδείχθηκε η κορυφαία του κόσμου για το 2024, σύμφωνα με την αξιολόγηση των χρηστών του Taste Atlas, ενώ στη λίστα με τα καλύτερα πιάτα από τις κουζίνες ολόκληρου του πλανήτη, κατάφερε να πλασαριστεί ένα κλασικό ελληνικό πιάτο, το οποίο προτιμούν οι... μερακλήδες. Ο λόγος για τα αρνίσια παϊδάκια, που με βάση τις 367.847 πιστοποιημένες αξιολογήσεις για τα 11.258 πιάτα που υπάρχουν στη βάση δεδομένων του Taste Atlas, κατέλαβαν τη 16η θέση. Το πιάτο που λατρεύουν οι απανταχού κρεατοφάγοι βαθμολογήθηκε με 4.56. 100 Best Dishes in the World: https://t.co/a1ODy3UjJ3 pic.twitter.com/zqHKjooFPe— TasteAtlas (@TasteAtlas) December 11, 2024 Όπως αναφέρει το Taste Atlas, πρόκειται για μία συνταγή «γνωστή για την πλούσια γεύση και την τρυφερή υφή. Παραδοσιακά, χρησιμοποιείται το τμήμα πλευρών του αρνιού. Η προετοιμασία ξεκινά με τη μαρινάδα, που αποτελείται συνήθως από ένα μείγμα από ελαιόλαδο, χυμό λεμονιού, σκόρδο, μουστάρδα και ένα μείγμα βοτάνων όπως ρίγανη, θυμάρι και δεντρολίβανο. Αυτή η μαρινάδα εμποτίζει το κρέας με αρωματικές γεύσεις και το μαλακώνει. Τα παϊδάκια αρνιού στη συνέχεια ψήνονται ως την τελειότητα, συχνά σε φλόγα, η οποία προσδίδει μια χαρακτηριστική καπνιστή γεύση. Μαγειρεύονται μέχρι να φτάσουν σε ένα επιθυμητό επίπεδο μαγειρέματος, συνήθως medium rare έως rare, διασφαλίζοντας ότι παραμένουν ζουμερά και γευστικά. Τα παϊδάκια συνήθως σερβίρονται με φέτες λεμονιού, που προσθέτουν μια φρέσκια, όξινη ισορροπία στο αρνί. Τυπικά συνοδευτικά περιλαμβάνουν ψητά λαχανικά, ελληνική σαλάτα ή τζατζίκι». Στην πρώτη θέση της λίστας με τα κορυφαία 100 πιάτα του κόσμου βρίσκεται ένα πιάτο από την Κολομβία, το Lechona. Πρόκειται για ένα παραδοσιακό κολομβιανό πιάτο που αποτελείται από ένα ολόκληρο ψητό γουρούνι γεμιστό με κρεμμύδια, μπιζέλια, ρύζι, φρέσκα μυρωδικά και διάφορα μπαχαρικά. Το γουρούνι ψήνεται για αρκετή ώρα μέχρι να γίνει το κρέας τρυφερό και χυμώδες. Το πιάτο παρασκευάζεται συνήθως σε μεγάλες γιορτές, αφού ένα Lechona μπορεί να φτάσει ακόμη και τις 100 μερίδες. TasteAtlas Best Dish in the World for 2025: Lechona (Colombia ??)TasteAtlas crowned Lechona the best dish in the world among 11,279 cataloged dishes, based on more than 400,000 ratings. Lechona is a traditional Colombian dish, originating from Tolima, made by slow-roasting a… pic.twitter.com/NJA29SkD1p— TasteAtlas (@TasteAtlas) December 11, 2024 Το συγκεκριμένο πιάτο μάλιστα, κατάφερε να αφήσει στη δεύτερη θέση την ναπολιτάνικη πίτσα. flash.gr (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
«Δεν επιτρέπεται να παραχωρηθούν περισσότερα από τρία (3) τμήματα αιγιαλού και παραλίας στον ίδιο δήμο ή σε ανώνυμη εταιρεία του άρθρου 266 του δήμου αυτού». Αυτό προβλέπει άρθρο του νομοσχέδιο του υπουργείο Οικονομικών που εκδόθηκε σε ΦΕΚ και θέτει νέα δεδομένα στην παραχώρηση των αιγιαλών από τους δήμους. Εκδόθηκε το ΦΕΚ με το νομοσχέδιο του υπουργείο Οικονομικών που αφορά ρυθμίσεις για υποβολή στοιχείων στην ΑΑΔΕ από φορείς του δημοσίου για προσυμπλήρωση των φορολογικών δηλώσεων και πρόβλεψη για επιβολή προστίμων, για ημερομηνία κατάργησης τέλους χαρτοσήμου, παραχώρηση απλής χρήσης τμήματος αιγιαλού και παραλίας σε Δήμο ή δημοτική Α.Ε., ημερομηνίες υποβολής φορολογικών δηλώσεων κ.α. Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο και ειδικότερα στο άρθρο 120, με τον τίτλο: Παραχώρηση απλής χρήσης τμήματος αιγιαλού και παραλίας σε Δήμο ή δημοτική ανώνυμη εταιρεία του άρθρου 266 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων Προσθήκη παρ. 1α στο άρθρο 11 του ν. 5092/2024, προβλέπεται: Στο άρθρο 11 του ν. 5092/2024 (Α΄ 33), περί διαδικασίας παραχώρησης απλής χρήσης σε όμορη επιχείρηση ή σωματείο, προστίθεται παρ. 1α ως εξής: «1α. Με τη διαδικασία και υπό τους όρους του παρόντος άρθρου επιτρέπεται η παραχώρηση απλής χρήσης τμήματος αιγιαλού και παραλίας χωρίς δημοπρασία, για χρονικό διάστημα από ένα (1) έως τρία (3) έτη, και σε Δήμους και δημοτικές ανώνυμες εταιρείες του άρθρου 266 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α΄ 114). Δεν επιτρέπεται να παραχωρηθούν περισσότερα από τρία (3) τμήματα αιγιαλού και παραλίας στον ίδιο δήμο ή σε ανώνυμη εταιρεία του άρθρου 266 του δήμου αυτού. Δεν επιτρέπεται η περαιτέρω παραχώρηση τμήματος αιγιαλού και παραλίας που παραχωρείται σύμφωνα με την παρούσα παράγραφο.».   Δείτε το ΦΕΚ εδώ: aftodioikisi.gr (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Σε ισχύ τίθεται από σήμερα το εορταστικό ωράριο, με τα εμπορικά καταστήματα να είναι ανοιχτά καθημερινά από τις 9:00 το πρωί μέχρι τις 9:00 το βράδυ και τα Σάββατα από τις 9:00 το πρωί έως τις 6:00 το απόγευμα. Τις Κυριακές 15 Δεκεμβρίου, 22 Δεκεμβρίου και 29 Δεκεμβρίου τα καταστήματα θα είναι επίσης ανοιχτά. Το προαιρετικό ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων για τις Κυριακές είναι από τις 11:00 έως τις 18:00. Τα καταστήματα θα είναι κλειστά την Τετάρτη 25 και την Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου καθώς και την Τετάρτη 1 Ιανουαρίου αλλά και την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου. Αναλυτικά το ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων κατά την εορταστική περίοδο:ΠΕΜΠΤΗ 12/12/24 09:00-21:00 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13/12/24 09:00-21:00 ΣΑΒΒΑΤΟ 14/12/24 09:00-18:00 ΚΥΡΙΑΚΗ 15/12/24 11:00-18:00 ΔΕΥΤΕΡΑ 16/12/24 09:00-21:00 ΤΡΙΤΗ 17/12/24 09:00-21:00 ΤΕΤΑΡΤΗ 18/12/24 09:00-21:00 ΚλείσιμοΠΕΜΠΤΗ 19/12/24 09:00-21:00 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20/12/24 09:00-21:00 ΣΑΒΒΑΤΟ 21/12/24 09:00-18:00 ΚΥΡΙΑΚΗ 22/12/24 11:00-18:00 ΔΕΥΤΕΡΑ 23/12/24 09:00-21:00 ΤΡΙΤΗ 24/12/24 09:00-18:00 ΤΕΤΑΡΤΗ 25/12/24 ΑΡΓΙΑ ΠΕΜΠΤΗ 26/12/24 ΑΡΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27/12/24 09:00-21:00 ΣΑΒΒΑΤΟ 28/12/24 09:00-18:00 ΚΥΡΙΑΚΗ 29/12/24 11:00-18:00 ΔΕΥΤΕΡΑ 30/12/24 09:00-21:00 ΤΡΙΤΗ 31/12/24 09:00-18:00 ΤΕΤΑΡΤΗ 1/1/25 ΑΡΓΙΑ ΠΕΜΠΤΗ 2/1/25 ΚΛΕΙΣΤΑ   (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Ανοικτή σε επιμέρους αλλαγές στις νομοθετικές ρυθμίσεις για τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, τύπου Airbnb που προωθεί το Υπουργείο Τουρισμού εμφανίσθηκε η Υπουργός Όλγα Κεφαλογιάννη στη διάρκεια άτυπης συνάντησης με δημοσιογράφους. Χωρίς να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες μιλώντας για το νομοσχέδιο «Θέσπιση προδιαγραφών ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, περιβαλλοντική κατάταξη καταλυμάτων, απλούστευση διαδικασίας ίδρυσης τουριστικών επιχειρήσεων και ειδικότερες διατάξεις ελέγχου και ενίσχυσης πλαισίου τουριστικών υποδομών» ξεκαθάρισε, ότι το κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι τουριστικό προϊόν και ως τέτοιο θα πρέπει να αντιμετωπίζεται από την πλευρά της ασφαλούς διαμονής, ενός ελάχιστου προσφερόμενου επιπέδου υπηρεσιών αλλά και του υγιούς ανταγωνισμού με την ξενοδοχειακή μονάδα που επίσης είναι τουριστικό προϊόν. Η κα. Κεφαλογιάννη τόνισε ότι πρόθεση είναι τα καταλύματα να λειτουργούν με προδιαγραφές να ελέγχονται και να επιβάλλονται και πρόστιμα. Συμπλήρωσε όμως ότι ο λόγος που υπάρχει η δημόσια διαβούλευση είναι να ληφθούν υπόψη τα σχόλια και ορισμένα εξ αυτών θα συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο. Η ίδια επίσης εκτίμησε ότι ο συνδυασμός της περυσινής νομοθετικής πρωτοβουλίας για την φορολογική αντιμετώπιση των καταλυμάτων τύπου Airbnb, της πρόσφατης ρύθμισης που προβλέπει κίνητρα για την μετατροπή ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης σε μακροχρόνια και το υφιστάμενο νομοσχέδιο για τις προδιαγραφές λειτουργίας θα απελευθερωθούν ακίνητα που θα κατευθυνθούν τη μακροχρόνια μίσθωση. Και μόνο που εμείς λέμε ότι θα πρέπει να είναι κύριας χρήσης αυτομάτως θα απελευθερωθούν ακίνητα , συμπλήρωσε. Σύστημα κατάταξηςΑναφερόμενη στο νέο σύστημα κατάταξης των ξενοδοχείων με κριτήρια βιωσιμότητας που προβλέπεται στο σχέδιο νόμου η κα. Κεφαλογιάννη είπε ότι φιλοδοξούμε να αποτελέσει πρότυπο και στην Ευρώπη, δίνοντας ως χώρα την κατεύθυνση για το πώς θα πρέπει να λειτουργούν τα τουριστικά καταλύματα. Επιπλέον τόχος είναι να συνδεθεί και με χρηματοδοτικά εργαλεία, συμπλήρωσε και αναγνώρισε ότι σήμερα δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Η Ινδία και… η AegeanΑπαντώντας σε ερώτηση για τους στρατηγικούς στόχους του ελληνικού τουρισμού το 2025 η κα. Κεφαλογιάννη ανέφερε ότι η Ινδία αποτελεί την κορυφαία νέα αγορά για την Ελλάδα. Τον Φεβρουάριο του 2025, με επίκεντρο την τουριστική έκθεση του Νέου Δελχί, προγραμματίζεται η αποστολή ελληνικής αντιπροσωπείας για συναντήσεις με τους βασικούς εμπλεκόμενους της τοπικής τουριστικής αγοράς, τόσο σε πολιτικό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο. Για την ίδια πρώτη πρόκληση είναι η διευκόλυνση της θεώρησης εισόδου (visa). Η χώρα έχει διαφορετικά κέντρα με ιδιαίτερες ανάγκες, όπως το Νέο Δελχί, πολιτικό κέντρο, και τη Βομβάη, εμπορικό κέντρο, εξήγησε η κα Κεφαλογιάννη και τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης των προξενικών αρχών στη Βομβάη και στο Μπαγκαλόρ, παράλληλα με την ελληνική πρεσβεία .στο Δελχί, η Υπουργός. Η εντολή του Πρωθυπουργού είναι ξεκάθαρη: να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές για να διευκολύνουμε την πρόσβαση των Ινδών ταξιδιωτών στην Ελλάδα, υπογράμμισε. Δεύτερο ζητούμενο είναι η απευθείας αεροπορική σύνδεση με τη χώρα η οποία θα αποτελέσει σημαντικό πλεονέκτημα για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος. Υπενθυμίζεται ότι η AEGEAN έχει ήδη ανακοινώσει τη στρατηγική της απόφαση να επενδύσει σε, αρχικά, τέσσερα (4) αεροσκάφη μιας «ειδικά διαμορφωμένης», αναβαθμισμένης, έκδοσης των A321neo, με δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης εμβέλειας, που θα μπορούν να φτάσουν και να εξυπηρετήσουν αγορές εκτός Ε.Ε., που βρίσκονται κυρίως στα νότια αλλά και νοτιοανατολικά της Ελλάδας. Αυτά τα νέα και ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη θα διαθέτουν μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμων, παρέχοντας αυτονομία για πτήσεις διάρκειας έως και 7,5 ωρών. Στόχος της AEGEAN, μέσα από την επένδυση στα νέα ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη, να εξυπηρετεί πτήσεις διάρκειας από 4 έως και 7,5 ώρες με δυνατότητα κάλυψης προορισμών όπως το Δελχί και η Βομβάη, στην Ινδία. Τα νέα αυτά αεροσκάφη αναμένεται να παραδοθούν και να ενταχθούν στο στόλο της AEGEAN το 2026 και το 2027. Γενικότερα όπως είπε η κα. Κεφαλογιάννη η Ινδία, η Νότια Κορέα, η Ιαπωνία, η Κίνα και η Σαουδική Αραβία βρίσκονται επίσης στον στρατηγικό σχεδιασμό για τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα βέβαια όπως συμπλήρωσε και ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Ανδρέας Φιορεντίνος που ήταν παρών στη συνάντηση, η χώρα μας θα συνεχίσει να εστιάζει στις παραδοσιακές αγορές, με τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο να παραμένουν στο επίκεντρο. Η φετινή χρονιά σημείωσε ρεκόρ απευθείας πτήσεων από την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, και η χώρα μας στοχεύει πλέον και στη Δυτική Ακτή. Στην Αγγλική αγορά, αναμένεται η πρώτη διμερής συμφωνία τουριστικής συνεργασίας, και όπως σημείωσε η κα. Κεφαλογιάννη, οι Βρετανοί τουρίστες στην Ελλάδα θα ξεπεράσουν σε αφίξεις τους Γερμανούς. Προβολή και χρηματοδότησηΟ κ. Φιορεντίνος αναφέρθηκε και στην τουριστική προβολή της χώρας για το 2025 σημειώνοντας ότι προβλέπεται ενισχυμένη, με περισσότερα από 20 εκατομμύρια ευρώ να διατίθενται για δράσεις. Ο ίδιος ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή ο ΕΟΤ έχει θέσει ως προτεραιότητά του την ενίσχυση των 17 γραφείων εξωτερικού με την αναβάθμιση της επιχειρησιακής τους δυνατότητας έτσι ώστε να λειτουργούν το καθένα από αυτά «ως ένας μικρός ΕΟΤ». Ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να κλείσει κανένα γραφείο εξωτερικού αλλά δεν υπάρχει και σχεδιασμός για άνοιγμα κάποιου νέου. ΡεπορτάζΛάμπρος Καραγεώργος ot.gr (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Νέος σεισμός 2,7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε πριν από λίγο λεπτά στην Αγία Παρασκευή. Η σεισμική δόνηση έγινε αισθητή σε πολλές περιοχές της Αττικής   (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, παρέστη και τοποθετήθηκε στο 18ο Ετήσιο Συνέδριο Ναυτικής Τεχνολογίας, το οποίο διοργανώνεται από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.), στο Ίδρυμα Ευγενίδου, το διήμερο 10 και 11 Δεκεμβρίου και το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής. Στο Συνέδριο, όπου συμμετέχουν στελέχη του ευρύτερου ναυτιλιακού χώρου, πανεπιστημιακοί και εκπρόσωποι ερευνητικών κέντρων, συζητούνται όλα τα σημαντικά θέματα προηγμένων τεχνολογιών και έξυπνων εφαρμογών της ναυτιλίας, οι νέες τεχνικές για την από – ανθρακοποίηση, η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, καθώς και θέματα ασφάλειας και κανονισμών. Ο κ. Γκίκας, κατά την τοποθέτησή του, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά και στους βασικούς άξονες πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής. Ειδικότερα επισήμανε ότι: «Παρά τις πολλαπλές προκλήσεις που δέχονται οι διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές τα τελευταία έτη, όπως η παγκόσμια υγειονομική κρίση, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση, οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και η συνεχιζόμενη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή, οι άνθρωποι της ναυτιλίας έχουν αποδείξει ότι αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις και τις δυσκολίες με επιτυχία και πολλές φορές, μετατρέπουν τις προκλήσεις σε ευκαιρίες». Ο κ. Υφυπουργός πρόσθεσε πως, εκτός από τα παγκόσμια γεγονότα που επηρεάζουν τις θαλάσσιες μεταφορές, «η ναυτιλία αντιμετωπίζει και άλλες προκλήσεις, όπως τους νέους περιβαλλοντικούς στόχους και την ανάγκη από – ανθρακοποίησης, την τεχνολογική καινοτομία και την ψηφιοποίηση, την διά βίου εκπαίδευση και την ανάγκη αναβάθμισης των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού της ναυτιλιακής βιομηχανίας». Σχετικά με την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, ο Υφυπουργός επισήμανε ότι, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Σαγκάη, στο πλαίσιο της Pudong Shipping Week 2024, έθεσε το ζήτημα και απευθυνόμενος τόσο στην Κίνα, όσο και στις υπόλοιπες παρευρισκόμενες χώρες, ζήτησε μια πιο αποφασιστική και συντονισμένη αντίδραση. Παράλληλα, τόνισε ότι: «Η Ελλάδα, με τον ηγετικό της ρόλο στην επιχείρηση «EUNAVFOR ASPIDES», αποδεικνύει έμπρακτα την ενεργό συμμετοχή της στις διεθνείς εξελίξεις, ενισχύοντας την παγκόσμια ασφάλεια και σταθερότητα». Συνεχίζοντας, ο κ. Γκίκας έκανε αναφορά στις μεγάλες προκλήσεις που προκύπτουν από την πράσινη μετάβαση και την ψηφιοποίηση της ναυτιλίας, υπογραμμίζοντας τη σημασία τους για όλους τους εμπλεκόμενους στον κλάδο και ιδιαίτερα για την Ελλάδα, η οποία, όπως είπε, «ως δεσπόζουσα δύναμη στο χώρο, πρέπει να έχει καθοριστικό ρόλο, πάντα σε συνάρτηση με τις αποφάσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO)». Ο Υφυπουργός παρουσίασε τις βασικές πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, υπό τις κατευθύνσεις του Υπουργού, Χρήστου Στυλιανίδη, προς την κατεύθυνση της πράσινης μετάβασης και της ενίσχυσης της βιώσιμης ναυτιλίας. Μεταξύ αυτών, ανέφερε τη μελέτη για την ανανέωση του ελληνικού στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας, την ενίσχυση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων δημόσιας υπηρεσίας με πράσινα πλοία χαμηλών εκπομπών ρύπων, καθώς και το σχέδιο ΠΔ για την ασφαλή ηλεκτροδότηση, ηλεκτροφόρτιση και ελλιμενισμό ηλεκτρικών και υβριδικών πλοίων (cold ironing). Ο κ. Γκίκας αναφέρθηκε επίσης στον ψηφιακό μετασχηματισμό του ναυτιλιακού τομέα, αναδεικνύοντας τις δράσεις που υλοποιούνται ήδη από το Υπουργείο, όπως η εφαρμογή του e-Νηολόγιο, του e-Ν.Ε.Π.Α., του e-Charter Permission, καθώς και τη λειτουργία του Παρατηρητηρίου Τιμών Ναύλων Ακτοπλοϊκών Μεταφορών. Επιπλέον, ανέδειξε την πρωτοβουλία για την παροχή πληροφόρησης, σχετικά με την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα στις λιμενικές εγκαταστάσεις. Παράλληλα, ανέφερε τις δράσεις που βρίσκονται σε στάδιο υλοποίησης, όπως τα νέα ψηφιακά εργαλεία e-Ναυτολόγιο, e-Ναυλοσύμφωνο, e-Ακινησία και e-Αργία, που στόχο έχουν να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα, τη διαφάνεια και τη λειτουργικότητα του ναυτιλιακού τομέα. Ο Υφυπουργός τόνισε τη σημασία αυτών των πρωτοβουλιών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Κλείνοντας, ο κ. Γκίκας υπογράμμισε τη σημασία της διά βίου εκπαίδευσης και αναβάθμισης των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού στη ναυτιλία, λέγοντας πως το Υπουργείο προετοιμάζει σχέδιο νόμου για τη μεταρρύθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης, ενώ ο ψηφιακός μετασχηματισμός της που ξεκίνησε το 2022, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Ειδησεογραφικός, Ενημερωτικός, Ιστότοπος με σεβασμό στην αμερόληπτη ευρεία παρουσίαση των γεγονότων. Έγκυρη και έγκαιρη καθημερινή ενημέρωση!

 

 online mediaΜέλος του μητρώου
 ONLINE MEDIA
  Επικοινωνία

 

Διαγωνισμός

diagonismoi prosexos