ΕΛΛΑΔΑ (29647)

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εβδομαδιαία ανασκόπησή του στο Facebook προανήγγειλε ότι έρχονται παρεμβάσεις και στις τράπεζες Λίγες ώρες πριν από την ομιλία του στη Βουλή για τον προϋπολογισμό του 2025, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μέσα από ανάρτηση του στον προσωπικό του λογαριασμό του Facebook, γνωστοποίησε την πρόθεσή του να προβεί σε εκπλήξεις. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός, «πρόκειται για έναν προϋπολογισμό προόδου», που θα διακρίνεται για τις παρεμβάσεις στην εκπαίδευση, στην υγεία, αλλά και σε θέματα καθημερινότητας και στις προμήθειες των τραπεζών στους λογαριασμούς ΔΕΚΟ, τις διατραπεζικές πληρωμές και την αξιοποίηση των ακινήτων που κατέχουν τα πιστωτικά ιδρύματα. Αναλυτικά η ανάρτηση«Καλημέρα! Ίσως να σκεφτήκατε πως, λόγω της σημερινής μου παρουσίας στη Βουλή για την ομιλία μου σχετικά με τον προϋπολογισμό του 2025, δεν θα προλάβαινα να κάνω έναν απολογισμό των κυβερνητικών μας δράσεων. Όμως, είμαι εδώ για να σας διαψεύσω/εκπλήξω ευχάριστα. Θα ξεκινήσω με μια σύντομη αναφορά στο πολύ σημαντικό αυτό θέμα. Θεωρώ ότι ο προϋπολογισμός αυτός είναι ένας προϋπολογισμός προόδου, αλλά και επίγνωσης των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά νοικοκυριά. Γνωρίζω ότι οι πολίτες περιμένουν να ακούσουν τις παρεμβάσεις μας όσον αφορά τις τράπεζες και εκτιμώ ότι δεν θα διαψεύσω τις προσδοκίες τους με τα μέτρα που αποφασίσαμε, μακριά όμως από τους ανεύθυνους λαϊκισμούς και τα «πυροτεχνήματα» της αντιπολίτευσης κόντρα στους ευρωπαϊκούς κανόνες. Οι παρεμβάσεις μας αφορούν μεταξύ άλλων τις προμήθειες στους λογαριασμούς ΔΕΚΟ, τις διατραπεζικές πληρωμές και την αξιοποίηση των ακινήτων που έχουν τα πιστωτικά ιδρύματα. Περισσότερα το βράδυ, στη Βουλή. Δεν υποτιμούμε τα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, προσπαθούμε να βρίσκουμε τις βέλτιστες λύσεις, αλλά πάντα με δημοσιονομική σύνεση. Και ακριβώς χάρη στην αξιοπιστία των πολιτικών μας, η πατρίδα μας βρίσκεται -σύμφωνα με τον Economist- στην κορυφαία τριάδα του κόσμου ως προς τις επιδόσεις της οικονομίας το 2024, μια κάθε άλλο παρά «εύκολη» χρονιά που κλείνει με νέες αβεβαιότητες στην γειτονιά μας. Δεν πανηγυρίζουμε, ούτε όμως μηδενίζουμε μια συλλογική εθνική επιτυχία που μας επιτρέπει να προχωρούμε σε μειώσεις φόρων, αυξήσεις αποδοχών και αυξήσεις δαπανών σε κρίσιμες εθνικές και κοινωνικές προτεραιότητες. Την ώρα, μάλιστα, που ακόμα και μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες αυξάνουν τους φόρους και εφαρμόζουν πολιτικές λιτότητας για να ανταπεξέλθουν στους νέους δημοσιονομικούς κανόνες. Αφήνω τον προϋπολογισμό και έρχομαι στα θέματα της σημερινής ανασκόπησης, ξεκινώντας με μια -χωρίς υπερβολή- ιστορική εξέλιξη στο κρίσιμο πεδίο της απονομής της Δικαιοσύνης στη χώρα μας. Ο λόγος για τις πρώτες τηλεματικές δίκες, δηλαδή συνεδριάσεις διοικητικών δικαστηρίων με τη χρήση τεχνολογιών απομακρυσμένης σύνδεσης. Έτσι εκδικάστηκαν δυο υποθέσεις με τον διοικητικό Πρωτοδίκη να βρίσκεται στην Πάτρα και το ακροατήριο -διάδικοι και δικηγόροι- στην Κεφαλονιά, στο Δικαστικό Μέγαρο Αργοστολίου. Οι τηλεματικές δίκες θα συμβάλουν στην ταχεία και αποτελεσματική απονομή της Δικαιοσύνης, θωρακίζοντας το κράτος δικαίου. Μειώνουν ταυτόχρονα το κόστος διεξαγωγής τους και για τους πολίτες και για την πολιτεία. Τα επόμενα 2 χρόνια θα είναι πιλοτικά, αφενός για να εξοικειωθούν οι δικαστές, οι δικαστικοί υπάλληλοι, οι δικηγόροι και οι διάδικοι με τη χρήση της τηλεματικής και αφετέρου να επιλυθούν όσα ζητήματα -τεχνικά ή άλλης φύσεως- ενδεχομένως ανακύψουν. Από το 2026 θα αποτελούν τον κανόνα, αν και σε άλλες χώρες εφαρμόζονται εδώ και καιρό. Γι’ αυτό εργαζόμαστε εντατικά για να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο, στοχεύοντας όχι μόνο στην απλοποίηση και ψηφιοποίηση των κρατικών υπηρεσιών, αλλά και στην ουσιαστική επένδυση στην καινοτομία και την τεχνητή νοημοσύνη. Συνεχίζω με τις τέσσερις εμβληματικές επενδύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας που εγκρίθηκαν από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων, συνολικού προϋπολογισμού 253 εκ. ευρώ, που θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και μάλιστα σε τομείς αιχμής. Οι επενδύσεις αυτές αφορούν την αμυντική βιομηχανία, την αυτάρκεια της πατρίδας μας σε χαρτί και σε οινόπνευμα και την ασφάλεια των πτήσεων και των υπηρεσιών πολιτικής προστασίας. Τις σημαντικές αυτές επενδύσεις αναλαμβάνουν να υλοποιήσουν τέσσερις εταιρείες: η METLEN, η BGS Alcohols, η Olympic και η INTERTRADE, αποδεικνύοντας πως η Ελλάδα μπορεί να καινοτομεί και να προοδεύει με στρατηγικές επενδύσεις. Θεωρώ μεγάλη κατάκτηση για την πατρίδα μας το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέλεξε την Ελλάδα ως μια εκ των 7 χωρών της ΕΕ για τη δημιουργία των πρώτων «εργοστασίων» τεχνητής νοημοσύνης στην ήπειρό μας, με χρηματοδότηση κοινοτική και εθνική. Ο «Pharos» όπως το ονομάσαμε, είναι ένα από τα εμβληματικά έργα που πρότεινε η Συμβουλευτική Επιτροπή Υψηλού Επιπέδου για την Τεχνητή Νοημοσύνη στο προσφάτως δημοσιευμένο «Σχέδιο για τη μετάβαση της Ελλάδας στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης». Δούλεψαν πολλοί γι’ αυτήν την επιτυχία και τους αξίζουν πολλά μπράβο. Οι υπηρεσίες του θα αξιοποιηθούν στους τομείς της υγείας, της βιωσιμότητας του περιβάλλοντος, του πολιτισμού και της γλώσσας -τομείς που συνδέονται άρρηκτα με τις προτεραιότητες της εθνική μας στρατηγικής για την τεχνητή νοημοσύνη. Με την υποστήριξη του υπερυπολογιστή «DAEDALUS», το Εργοστάσιο Τεχνητής Νοημοσύνης «Pharos» θα αποτελέσει κόμβο έρευνας και γνώσης για την ευρύτερη γεωγραφική περιοχή, αναδεικνύοντας την Ελλάδα σε τεχνολογικό πόλο. Τα οφέλη του έργου θα τα καρπωθεί πρώτα η ελληνική κοινωνία, με μοχλό το εκπαιδευτικό μας σύστημα -στο οποίο θα αναφερθώ στη συνέχεια. Το Υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με την Google, «βάζει» την τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία με το πρόγραμμα «Experience AI». Πρόκειται για ένα καινοτόμο εργαλείο που θα βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να εξοικειωθούν με την τεχνητή νοημοσύνη και να την ενσωματώσουν στη διδασκαλία τους, εμπλουτίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία. Ταυτόχρονα όμως, θα δώσει στα παιδιά την ευκαιρία να κατανοήσουν και να μάθουν να αλληλεπιδρούν υπεύθυνα με την τεχνολογία που θα καθορίσει τον κόσμο τους. Να τα θωρακίσει με τις δεξιότητες και τις γνώσεις που χρειάζονται για να αναπτυχθούν και να προοδεύσουν σε έναν ταχέως εξελισσόμενο κόσμο. Η Ελλάδα είναι μια από τις πρώτες χώρες που υιοθετεί ένα τέτοιο πρόγραμμα, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε όλα τα σχολεία της χώρας, δημόσια και ιδιωτικά. Μια κοινωνία ευημερίας δεν κρίνεται μόνο από την τεχνολογική της πρόοδο, αλλά και από το πώς φροντίζει για τις ανάγκες και τα δικαιώματα όλων των πολιτών της, χωρίς διακρίσεις. Τηρώντας τη δέσμευσή μου προς τους γονείς με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, με τους οποίους είχα συναντηθεί και είχαμε μια εκ βαθέων συζήτηση για τις αγωνίες μια δύσκολης καθημερινότητας, προχωρήσαμε στη συγκρότηση Ειδικής Επιτροπής για τον Αυτισμό. Κάθε σημαντική αλλαγή ξεκινά από έναν διάλογο, που γίνεται δέσμευση και καταλήγει σε δράση για μια κοινωνία και ένα κράτος που νοιάζεται και δεν αφήνει κανέναν πίσω. Στην Επιτροπή συμμετέχουν έγκριτοι επιστήμονες και επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων, αλλά και γονείς, προκειμένου να σχεδιάσουν λύσεις βασισμένες στην επιστήμη και στη ζωή. Σε συνεργασία με την ΕΣΑΜΕΑ θα επιχειρήσουμε να βρούμε λύσεις που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των ατόμων με αυτισμό. Όλες και όλοι συμμετέχουν αφιλοκερδώς, προσφέροντας γνώσεις και προτάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και των οικογενειών τους. Θα είμαι στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής που θα γίνει πολύ σύντομα για τους ευχαριστήσω τον κάθε έναν και την καθεμία ξεχωριστά. Να έρθω τώρα σε ένα μείζον θέμα δημόσιας υγείας, όπου η χώρα μας -δυστυχώς- βρίσκεται στις υψηλότερες θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς την οξύτητα του προβλήματος. Ο λόγος για την παιδική παχυσαρκία, μια σοβαρή και αυξανόμενη απειλή για τη νέα γενιά. Προ ημερών εγκαινιάστηκε το νέο Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Καταπολέμηση αυτής της σοβαρής και αυξανόμενης απειλής. Σε συνεργασία με σημαντικούς φορείς, όπως η UNICEF και το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, που είναι η έδρα του Κέντρου, το Υπουργείο Υγείας προχωρά σε συντονισμένες δράσεις για την προώθηση υγιεινής διατροφής, σωματικής άσκησης και ευεξίας, υπό την καθοδήγηση εξειδικευμένων επιστημόνων. Τα παιδιά είναι το μέλλον κάθε κοινωνίας, οφείλουμε να τα προστατέψουμε και να διασφαλίσουμε με κάθε τρόπο της ευημερία τους, ξεκινώντας από την υγεία τους. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο εντάσσεται στο πλαίσιο της Εθνικής Δράσης για την Αντιμετώπιση της Παιδικής Παχυσαρκίας που υλοποιείται σε όλη την Επικράτεια και απευθύνεται σε όλα τα παιδιά ηλικίας 0-17 ετών και τις οικογένειές τους. Ενδεικτικά αναφέρω ότι περιλαμβάνει τη δωρεάν παρακολούθηση από διαιτολόγους-διατροφολόγους, υπηρεσίες συμβουλευτικής από παιδιάτρους, εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στα σχολεία και δωρεάν πρόσβαση σε αθλητικές δραστηριότητες, με χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης. Συνεχίζουμε να «Συζητάμε, Αποφασίζουμε, Προχωράμε, Μαζί» με τις τοπικές κοινωνίες, σχεδιάζοντας το μέλλον και την ανάπτυξή τους στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την Περιφερειακή και Τοπική Ανάπτυξη. Μετά τον Έβρο, τη Ζάκυνθο, την Αργολίδα, τη Φωκίδα, την Πιερία, την Καστοριά και τα Γρεβενά, σειρά είχε το Ρέθυμνο, όπου είχα τη χαρά να είμαι παρών στην παρουσίαση του τοπικού σχεδίου ύψους 1,81 δισ. ευρώ, που περιλαμβάνει υποδομές και πολιτικές με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Το σχέδιο δίνει έμφαση στις «διασυνδέσεις»: οδικά εντός της περιφερειακής ενότητας, αλλά και σε ολόκληρη την Κρήτη, με τις πύλες εισόδου επισκεπτών, των ορεινών περιοχών με τα παράλια, του τουρισμού με τον πολιτισμό και την αγροδιατροφή, της πρωτογενούς παραγωγής με την τυποποίηση και την εμπορική προώθηση. Ταυτόχρονα, εστιάζουμε σε καίρια ζητήματα για την περιοχή, όπως η διαχείριση των υδάτων και η αντιπλημμυρική προστασία, η ενίσχυση και ανθεκτικότητα των αστικών υποδομών και η λειτουργία τους σε ένα πλαίσιο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, η επένδυση στις κοινωνικές υποδομές που μπορεί να δημιουργήσουν συνθήκες μόνιμης διαβίωσης για τον αρκετά νεανικό πληθυσμό της περιοχής. Όπως είπα και στο Ρέθυμνο, πρέπει να κερδίσουμε το στοίχημα της μείωσης των τροχαίων στη χώρα μας, να σταματήσουμε να «ματώνουμε» στους δρόμους. Χρειάζεται τόσο η πρόληψη, όσο και η αποτροπή. Και σημαντική βοήθεια προς αυτήν την κατεύθυνση συνιστά η προμήθεια 106 οχημάτων διαφόρων κατηγοριών, καθώς και δεκάδων ειδικών συσκευών ελέγχου τήρησης της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο της Αττικής με δαπάνη της Περιφέρειας. Ο κρίσιμος αυτός εξοπλισμός θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με το νέο δίκτυο καμερών για την επιτήρηση της οδικής ασφάλειας που θα αρχίσει να εγκαθίσταται τμηματικά από το επόμενο έτος, και ανέρχεται σε 4,025 εκατ. ευρώ, συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μέσω του Περιφερειακού Προγράμματος «Αττική 2021-2027» και έχει ως αποκλειστικό δικαιούχο το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας. Η καθημερινή προσπάθεια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για αποτελεσματική αστυνόμευση, πάντως, αποτυπώνεται έμπρακτα και από τα στοιχεία. Ενδεικτικά, το 2023, οι έλεγχοι για τροχαίες παραβάσεις από ομάδες ΟΠΚΕ και ΔΙΑΣ ανήλθαν σε 1.480.819, ενώ το 2024 σημείωσαν σημαντική αύξηση, φτάνοντας τους 1.923.639. Αντίστοιχα, το προηγούμενο έτος η Ελληνική Αστυνομία κατέγραψε 1.127.611 τροχονομικές παραβάσεις, ενώ φέτος ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στις 1.441.327. Αυτήν την εβδομάδα έγινε και η αποτίμηση της αντιπυρικής περιόδου, μιας από τις δυσκολότερες λόγω της παρατεταμένης ξηρασίας και της ανόδου της θερμοκρασίας, που προκάλεσαν μεγάλο αριθμό πυρκαγιών. Φέτος καταγράφηκε μείωση των στρεμμάτων που κάηκαν, ιδίως σε δασικές περιοχές, σε σχέση με τον μέσο όρο των τελευταίων 20 ετών. Και θέλω να σταθώ σε τρία βασικά συμπεράσματα που έχουμε εξαγάγει τα τελευταία 5 χρόνια από την αλλαγή του δόγματος στον τομέα αυτό. Ποια είναι αυτά; Πρώτον, ότι η συνεργασία όλων των αρμοδίων παραγόντων, από την πρόληψη μέχρι την κατάσβεση και την αποκατάσταση, αποδίδει. Δεύτερον, η τεχνολογία μπορεί να είναι ένας υπερπολύτιμος σύμμαχος στην μεγάλη προσπάθεια για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Δεν δικαιολογείται κανένας εφησυχασμός, με το που τελειώνει η μία αντιπυρική περίοδος πρέπει να προετοιμαζόμαστε για την επόμενη. Η Ελλάδα είναι στη πρώτη γραμμή του εκσυγχρονισμού των υποδομών της πολιτικής προστασίας, με ευρωπαϊκούς πόρους, με το πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ» άνω των 2 δισ. Και τρίτον, διαμορφώνεται στη χώρα μας μια ευρύτερη συλλογική συνείδηση, ότι η αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων δεν μπορεί να αφορά μόνο και αποκλειστικά το κράτος. Μέσα από την ατομική πρωτοβουλία δεν προστατεύουμε μόνο την ατομική περιουσία, αλλά προωθούμε το συλλογικό καλό. Θα κλείσω τη σημερινή ανασκόπηση με κάποιες νότες πολιτισμού. Είχαμε δύο πολύ σημαντικές ανακαλύψεις αυτήν την εβδομάδα. Η πρώτη είναι η ανακάλυψη της προσωπογραφίας του τελευταίου Αυτοκράτορα του Βυζαντίου, Κωνσταντίνου ΙΑ’ Παλαιολόγου, στο Καθολικό της Παλαιάς Μονής Ταξιαρχών Αιγιαλείας. Πρόκειται για μια σπάνια απεικόνιση του τελευταίου Αυτοκράτορα, με ιδιαίτερη ιστορική και πολιτιστική σημασία. Η δεύτερη ανακάλυψη έγινε κοντά στο Ηρώδειο, κατά τη διάρκεια εργασιών για την τοποθέτηση δικτύου φυσικού αερίου, όπου εντοπίστηκε ένα ακέφαλο μαρμάρινο άγαλμα γυμνής ανδρικής μορφής στον τύπο του Ερμή Ludovis. Το άγαλμα βρίσκεται σε καλή κατάσταση και η πρώτη εκτίμηση είναι ότι έχει σημαντική αρχαιολογική και κοινωνική αξία, καθώς στην περιοχή όπου βρέθηκε άκμασαν μεταξύ 3ου και 5ου αιώνα φιλοσοφικές σχολές και δεν αποκλείεται το άγαλμα να συνδέεται με την κατοικία του νεοπλατωνικού φιλοσόφου Πρόκλου. Δεν είναι πραγματικά εντυπωσιακό όταν έρχονται στο φως τέτοιες ανακαλύψεις; Ανακαλύψεις που μας θυμίζουν ότι η ιστορία και ο πολιτισμός μας έχουν πολλά ακόμα να μας πουν, γεμίζοντάς μας δέος αλλά και ευθύνη να τα προστατεύσουμε και να τα αναδείξουμε. Αυτήν την ευθύνη υπηρετεί και η έκθεση ΕΚΑΤΟΜΠΟΛΙΣ στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, το μοναδικό σε διεθνές επίπεδο μουσείο μεγάλου μεγέθους για τη Μινωική εποχή. Πρόκειται για μια ζωντανή κιβωτό του μινωικού παρελθόντος της Κρήτης, γι’ αυτό άλλωστε και, μαζί με τον Αρχαιολογικό Χώρο της Κνωσού, βρίσκονται στην κορυφή της επισκεψιμότητας ανά την Ελλάδα. Η Έκθεση φωτίζει την ιστορία της ίδρυσης και ανάπτυξης των κρητικών πόλεων κατά την Αρχαϊκή περίοδο κατά την οποία αναπτύχθηκαν στην Κρήτη πρώιμα οι πολιτειακές δομές και οι θεσμοί που συνέβαλαν στη διαμόρφωση της αρχαίας ελληνικής πολιτικής ταυτότητας και στην ανάδειξη του θεσμού της πόλης-κράτους. Πολλά από τα εκθέματα παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό. Όπως και με την ανάδειξη των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη, στόχος μας είναι να συνδέουμε την ιστορική μνήμη με το παρόν, αναδεικνύοντας την πολιτιστική μας κληρονομιά και ενισχύοντας ταυτόχρονα την αξία του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας. Η εβδομάδα που μας πέρασε είχε πολλά, αλλά η μέρα δεν τελειώνει εδώ. Το απόγευμα μεταφερόμαστε στη Βουλή για τον προϋπολογισμό. Σας καλώ να παρακολουθήσετε την ομιλία μου. Όπως και να ‘χει, θα τα πούμε και την επόμενη Κυριακή. Καλή σας ημέρα»! ot.gr (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Συρμός του Μετρό Θεσσαλονίκης ακινητοποιήθηκε χθες το απόγευμα, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να εκκενωθεί. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή του Τζελέπη από το πλήρωμα του επιβατηγού-οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίου ¨ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΑΣ¨ Ν.Η. 44, (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Ένα αστείο περιστατικό όπου η ηθοποιός καθυστέρησε πλοίο για να το προλάβει. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Ο γνωστός σκηνοθέτης μιλά για τη νέα του ταινία αλλά σχολιάζει και την επικαιρότητα. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Αλλαγή του καιρού αναμένεται από τις απογευματινές ώρες του Σαββάτου (14/12) και από τα δυτικά με βροχές και τοπικά έντονες καταιγίδες. Τα φαινόμενα έως το τέλος της Κυριακής 15/12, θα επεκταθούν βαθμιαία ανατολικά και θα επηρεάσουν κατά τόπους το μεγαλύτερο τμήμα της χώρας μας, ενώ θα εξασθενήσουν σημαντικά στα δυτικά. Η πρόγνωση του Meteo για σήμερα το απόγευμαΣυγκεκριμένα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα προγνωστικά στοιχεία του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών / meteo.gr, για το Σάββατο 14/12 προβλέπονται βροχές στο Ιόνιο και στην Ήπειρο, που γρήγορα θα ενταθούν, θα εκδηλωθούν καταιγίδες και θα επεκταθούν στα υπόλοιπα δυτικά και βόρεια τμήματα. Κατά τη διάρκεια της νύχτας, τα φαινόμενα σταδιακά θα επεκταθούν ανατολικότερα, ενώ στα δυτικά θα εξασθενήσουν. Πού αναμένονται βροχές και καταιγίδες την ΚυριακήΤην Κυριακή 15/12 αναμένονται τοπικές βροχές σε μεγάλο τμήμα της χώρας, ενώ καταιγίδες κατά τόπους έντονες θα επηρεάσουν τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, τις Κυκλάδες και αργότερα πιθανόν τα Δωδεκάνησα. Κολυδάς: Βροχές και καταιγίδες, πιθανώς κατά τόπους ισχυρέςΣτο ίδιο μήκος κύματος και ο διευθυντής της ΕΜΥ, Θοδωρής Κολυδάς. ? Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΙΡΟΥ✅Από το απόγευμα του Σαββάτου στο Ιόνιο τη Δυτική Στερεά και βαθμιαία στη βορειοδυτική Πελοπόννησο προβλέπονται βροχές και καταιγίδες , πιθανώς κατά τόπους ισχυρές. Ανάλογη κατάσταση διαμορφώνεται στο Ανατολικό Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα την Κυριακή με… pic.twitter.com/KAcb1O3wGX— Theodoros Kolydas (@KolydasT) December 13, 2024 Συγκεκριμένα έγραψε στον λογαριασμό του στο Χ: «Aπό το απόγευμα του Σαββάτου στο Ιόνιο τη Δυτική Στερεά και βαθμιαία στη βορειοδυτική Πελοπόννησο προβλέπονται βροχές και καταιγίδες , πιθανώς κατά τόπους ισχυρές. Ανάλογη κατάσταση διαμορφώνεται στο Ανατολικό Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα την Κυριακή με νοτιάδες στα 5-6 και τοπικά 7 μποφόρ. Τη Δευτέρα τα φαινόμενα περιορίζονται στα ανατολικά και νότια και επικρατούν βοριάδες στο Αιγαίο στα 5-6 και τοπικά 7 μποφόρ, με πτώση της θερμοκρασίας».   (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Ο σκοπός του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν είναι άλλος από την πληρέστερη, ασφαλέστερη και ποιοτικότερη δυνατή εξυπηρέτηση της νησιωτικής χώρας. Πάνω απ’ όλα να μη μείνει κανένα νησί, ακόμα και τους χειμερινούς μήνες, αποκλεισμένο. Τα παραπάνω τονίζει το υπουργείο Ναυτιλίας σε ανακοίνωσή του με αφορμή την προσφυγή δύο ακτοπλοϊκών εταιρειών στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) η οποία έκανε δεκτή την προσφυγή τους. Παράλληλα ανακοίνωσε ότι προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) με στόχο την ακύρωση της απόφασης της Αρχής. Ειδικότερα, όπως εξηγείται στην ανακοίνωση, με απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκηρύχθηκε, όπως κάθε χρόνο, αρχικός ανοικτός διεθνής μειοδοτικός διαγωνισμός για την εξυπηρέτηση εβδομήντα τεσσάρων δρομολογιακών γραμμών, με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, για τη δρομολογιακή περίοδο 2024-2025 (οι λεγόμενες άγονες γραμμές). Το υπουργείο προσθέτει ότι τηρήθηκαν όλες οι νόμιμες διαδικασίες πριν από την έκδοση της προκήρυξης. Προηγήθηκαν δύο συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), στις οποίες συζητήθηκε το σύνολο των όρων και προϋποθέσεων της νέας προκήρυξης. Η προαναφερόμενη προκήρυξη έλαβε, ομόφωνα, θετική γνωμοδότηση του ΣΑΣ. Επισημαίνεται ότι, μεταξύ των μελών του ΣΑΣ που ψήφισαν θετικά προς τους όρους της προκήρυξης, ήταν και ο Σύνδεσμος Εφοπλιστών Ταχυπλόων και Κρουαζιέρας (ΣΕΤΑΚ), ιδρυτικά μέλη του οποίου αποτελούν οι εταιρείες που προσέφυγαν στην ΕΑΔΗΣΥ κατά της προκήρυξης. Επί της προσφυγής δύο εταιρειών, η ΕΑΔΗΣΥ έκανε αρχικά δεκτό το αίτημα των προσφευγουσών για την αναστολή της εξέλιξης της διαγωνιστικής διαδικασίας, μέχρι την έκδοση της απόφασης επί της προσφυγής. Εν συνεχεία, εξέδωσε απόφαση με την οποία δέχθηκε την προσφυγή και ακύρωσε την προσβαλλόμενη απόφαση προκήρυξης. Επειτα από γνωμοδότηση των νομικών συμβούλων του υπουργείου υπογραμμίζεται ότι η απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ που ακυρώνει τους όρους του διαγωνισμού πάσχει νομικά. Για αυτόν τον λόγο, το ΥΝΑΝΠ άσκησε την 11-12-2024, ενώπιον του ΣτΕ, αίτηση αναστολής εκτέλεσης και ακύρωσης της επίμαχης απόφασης δυνάμει του άρθρου 372, του ν. 4413/12 (Α’ 147). Το σκεπτικόΟπως υποστηρίζει το υπουργείο, η ΕΑΔΗΣΥ στην απόφασή της δεν έχει λάβει υπόψη: προγενέστερη απόφαση του ΣτΕ (υπ’ αριθμ. 515/2024), σύμφωνα με το σκεπτικό της οποίας, η αναθέτουσα Αρχή έχει την ευρεία διακριτική ευχέρεια να θεσπίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις μιας προκήρυξης καιότι η έκδοση κάθε προκήρυξης δεσμεύεται ρητά από την αντίστοιχη προηγούμενη έγκριση των απαιτούμενων πιστώσεων.Τέλος, το υπουργείο επισημαίνει ότι, ακόμα και στην υποθετική περίπτωση προκήρυξης του συνόλου των γραμμών σε όλες τις κατηγορίες, όπως ορίζεται στην απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, θα απαιτούνταν αυξημένες πιστώσεις κατά 29,3 εκατ. ευρώ, οι οποίες δεν υφίστανται στον προϋπολογισμό του υπουργείου. Εναλλακτικά θα απαιτούνταν να αφαιρεθούν δρομολογιακές γραμμές, με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των μικρών και απομακρυσμένων νησιών της Επικράτειας. Λάμπρος Καραγεώργος ot.gr   (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Στην μεγάλη πλωτή δεξαμενή ΠΕΙΡΑΙΑΣ Ι, του Ο.Λ.Π., ανέβηκε σήμερα το πρωί 14/12, το FAST FERRIES ANDROS, προκειμένου να πραγματοποιήσει τον απαραίτητο δεξαμενισμό του, ο οποίος αναμένεται να κρατήσει μέχρι τις 19/12, σύμφωνα με το πρόγραμμα δεξαμενισμών του Ο.Λ.Π. Να σημειώσουμε, πως το πλοίο της FAST FERRIES, στα μέσα του Ιανουαρίου 2025, αναμένεται να ναυλωθεί για 2 μήνες περίπου, από την ATTICA GROUP, για να εξυπηρετήσει την γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Τήνος-Μύκονος. ellinikiaktoploia.gr   (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Τους στόχους και τις στρατηγικές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοίνωσε ο Υπουργός, Χρήστος Στυλιανίδης, με την ομιλία του σήμερα στη Βουλή, κατά τη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό του 2025. Ο κ. Στυλιανίδης, αρχικά, επισήμανε ότι ο ίδιος προσωπικά ποτέ δεν συνεισέφερε σε τοξικό κλίμα γιατί, όπως είπε, «κάτι τέτοιο δεν ενδιαφέρει τον πολίτη και δεν συνεισφέρει ούτε στην ουσία της πολιτικής». «Η εποικοδομητική κριτική είναι περισσότερο από ευπρόσδεκτη, όταν βασίζεται σε στοιχεία και όταν έχει περιεχόμενο και πρόταση», συμπλήρωσε και συνέχισε χαρακτηριστικά: «Αυτό, δυστυχώς, αποδεικνύει ότι εκείνοι που ασκούν κριτική τις τελευταίες ημέρες για τις πολιτικές μας, δεν έχουν καν διαβάσει τις ανακοινώσεις του Υπουργείου». Αναφερόμενος στο project των άγονων γραμμών, στο “maritime cluster”, αλλά και στις ευρύτερες πολιτικές του Υπουργείου, ο κ. Στυλιανίδης σημείωσε ότι οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δις. Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι, τo 2019 οι άγονες γραμμές είχαν κόστος περίπου 90 εκατομμύρια ευρώ ενώ, για φέτος, το κόστος θα αγγίξει τα 161 εκατομμύρια ευρώ. Όπως, δε, δήλωσε «θα πρέπει να αξιοποιήσουμε το μεγάλο κονδύλι των 500 εκατομμυρίων με μισό δις ευρώ από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για τις άγονες γραμμές ώστε και να έχουμε, πλέον, δεκαετείς συμβάσεις με προβλεψιμότητα για τις επιχειρήσεις και να έχουμε αξιόπιστη ακτοπλοΐα με ασφάλεια αλλά και πράσινα πλοία. Σε αυτή τη μεταβατική περίοδο των 2-3 χρόνων, μέχρι να δρομολογηθεί το ΣΔΙΤ, το Private – Public Partnership δηλαδή, χρειάζεται να δείξουμε σύνεση στη διαχείριση των χρημάτων και να κρατήσουμε, πάνω απ' όλα, όλα τα νησιά σε διασύνδεση, μόνιμα, με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους. Σχετικά με την κριτική που ασκήθηκε μετά την απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι η απάντηση του Υπουργείου είναι αποστομωτική και γεμάτη νομικά επιχειρήματα. «Είμαι σίγουρος», επισήμανε, «ότι όπως έγινε και πέρυσι, στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί και τώρα ότι έχουμε δίκιο, διότι στόχος δεν είναι άλλος από το να κρατηθούν τα νησιά σε σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα και σε σύνδεση μεταξύ τους, ώστε να μπορέσουν οι νησιώτες να απολαμβάνουν αυτό το μεγάλο προνόμιο». Ο Υπουργός τόνισε ότι οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού για το Υπουργείο, φέτος, αυξάνονται πάνω από 25 εκατομμύρια ευρώ και διαμορφώνονται συνολικά στα 336.863.000 εκατομμύρια ευρώ. Το κύριο μέρος αυτών των πιστώσεων αφορά σε παροχές στους εργαζόμενους, αυξημένες κατά 4,5 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με πέρυσι. Η αύξηση αυτή σχετίζεται κυρίως με τη θέση σε ισχύ της αύξησης της νυχτερινής αποζημίωσης, αλλά και σειρά άλλων αυξήσεων επιδομάτων και μισθολογικών ωριμάνσεων. Ιδιαίτερα αυξημένο παρουσιάζεται φέτος και το ποσό για τις κοινωνικές παροχές, λόγω των αυξημένων δαπανών για την υγειονομική περίθαλψη του προσωπικού αλλά και την καταβολή του στεγαστικού επιδόματος στους φοιτητές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Στην κατηγορία “Αγορές Αγαθών και Υπηρεσιών” υπάρχει, επίσης, σημαντική αύξηση ποσοστού περίπου 55,5%. Δείτε εδώ ολόκληρη την ομιλία του κ. Στυλιανίδη. {https://youtu.be/p3BRe1litE4} (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία προχωρά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Βενζινοπωλών με την συνδρομή των υπουργείων Υγείας και Ανάπτυξης. Σταματούν να βάζουν καύσιμα, σε όσους δικυκλιστές δεν φορούν κράνος. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Το επί δεκαετίες ζήτημα μεταστέγασης των Δικαστηρίων Πειραιώς σε ένα σύγχρονο και ασφαλές κτήριο είναι πλέον γεγονός. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Ένα ακόμη τραγικό περιστατικό που αποκάλυψε το OPEN, αναδεικνύει τη δυσλειτουργία στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο. Αντισυνταγματάρχης που έκανε επέμβαση ρουτίνας για πέτρα στη χολή, άφησε την τελευταία του πνοή στη ΜΕΘ, από λάθος που δεν εντόπισαν οι γιατροί κατά τη διάρκεια της επέμβασης αλλά και μετεγχειρητικά. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Ειδησεογραφικός, Ενημερωτικός, Ιστότοπος με σεβασμό στην αμερόληπτη ευρεία παρουσίαση των γεγονότων. Έγκυρη και έγκαιρη καθημερινή ενημέρωση!

 

 online mediaΜέλος του μητρώου
 ONLINE MEDIA
  Επικοινωνία

 

Διαγωνισμός

diagonismoi prosexos