ΕΛΛΑΔΑ (33682)

Στην μεγάλη πλωτή δεξαμενή ΠΕΙΡΑΙΑΣ Ι, του Ο.Λ.Π., ανέβηκε σήμερα το πρωί 14/12, το FAST FERRIES ANDROS, προκειμένου να πραγματοποιήσει τον απαραίτητο δεξαμενισμό του, ο οποίος αναμένεται να κρατήσει μέχρι τις 19/12, σύμφωνα με το πρόγραμμα δεξαμενισμών του Ο.Λ.Π. Να σημειώσουμε, πως το πλοίο της FAST FERRIES, στα μέσα του Ιανουαρίου 2025, αναμένεται να ναυλωθεί για 2 μήνες περίπου, από την ATTICA GROUP, για να εξυπηρετήσει την γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Τήνος-Μύκονος. ellinikiaktoploia.gr   (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Τους στόχους και τις στρατηγικές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοίνωσε ο Υπουργός, Χρήστος Στυλιανίδης, με την ομιλία του σήμερα στη Βουλή, κατά τη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό του 2025. Ο κ. Στυλιανίδης, αρχικά, επισήμανε ότι ο ίδιος προσωπικά ποτέ δεν συνεισέφερε σε τοξικό κλίμα γιατί, όπως είπε, «κάτι τέτοιο δεν ενδιαφέρει τον πολίτη και δεν συνεισφέρει ούτε στην ουσία της πολιτικής». «Η εποικοδομητική κριτική είναι περισσότερο από ευπρόσδεκτη, όταν βασίζεται σε στοιχεία και όταν έχει περιεχόμενο και πρόταση», συμπλήρωσε και συνέχισε χαρακτηριστικά: «Αυτό, δυστυχώς, αποδεικνύει ότι εκείνοι που ασκούν κριτική τις τελευταίες ημέρες για τις πολιτικές μας, δεν έχουν καν διαβάσει τις ανακοινώσεις του Υπουργείου». Αναφερόμενος στο project των άγονων γραμμών, στο “maritime cluster”, αλλά και στις ευρύτερες πολιτικές του Υπουργείου, ο κ. Στυλιανίδης σημείωσε ότι οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δις. Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι, τo 2019 οι άγονες γραμμές είχαν κόστος περίπου 90 εκατομμύρια ευρώ ενώ, για φέτος, το κόστος θα αγγίξει τα 161 εκατομμύρια ευρώ. Όπως, δε, δήλωσε «θα πρέπει να αξιοποιήσουμε το μεγάλο κονδύλι των 500 εκατομμυρίων με μισό δις ευρώ από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για τις άγονες γραμμές ώστε και να έχουμε, πλέον, δεκαετείς συμβάσεις με προβλεψιμότητα για τις επιχειρήσεις και να έχουμε αξιόπιστη ακτοπλοΐα με ασφάλεια αλλά και πράσινα πλοία. Σε αυτή τη μεταβατική περίοδο των 2-3 χρόνων, μέχρι να δρομολογηθεί το ΣΔΙΤ, το Private – Public Partnership δηλαδή, χρειάζεται να δείξουμε σύνεση στη διαχείριση των χρημάτων και να κρατήσουμε, πάνω απ' όλα, όλα τα νησιά σε διασύνδεση, μόνιμα, με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους. Σχετικά με την κριτική που ασκήθηκε μετά την απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι η απάντηση του Υπουργείου είναι αποστομωτική και γεμάτη νομικά επιχειρήματα. «Είμαι σίγουρος», επισήμανε, «ότι όπως έγινε και πέρυσι, στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί και τώρα ότι έχουμε δίκιο, διότι στόχος δεν είναι άλλος από το να κρατηθούν τα νησιά σε σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα και σε σύνδεση μεταξύ τους, ώστε να μπορέσουν οι νησιώτες να απολαμβάνουν αυτό το μεγάλο προνόμιο». Ο Υπουργός τόνισε ότι οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού για το Υπουργείο, φέτος, αυξάνονται πάνω από 25 εκατομμύρια ευρώ και διαμορφώνονται συνολικά στα 336.863.000 εκατομμύρια ευρώ. Το κύριο μέρος αυτών των πιστώσεων αφορά σε παροχές στους εργαζόμενους, αυξημένες κατά 4,5 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με πέρυσι. Η αύξηση αυτή σχετίζεται κυρίως με τη θέση σε ισχύ της αύξησης της νυχτερινής αποζημίωσης, αλλά και σειρά άλλων αυξήσεων επιδομάτων και μισθολογικών ωριμάνσεων. Ιδιαίτερα αυξημένο παρουσιάζεται φέτος και το ποσό για τις κοινωνικές παροχές, λόγω των αυξημένων δαπανών για την υγειονομική περίθαλψη του προσωπικού αλλά και την καταβολή του στεγαστικού επιδόματος στους φοιτητές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Στην κατηγορία “Αγορές Αγαθών και Υπηρεσιών” υπάρχει, επίσης, σημαντική αύξηση ποσοστού περίπου 55,5%. Δείτε εδώ ολόκληρη την ομιλία του κ. Στυλιανίδη. {https://youtu.be/p3BRe1litE4} (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία προχωρά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Βενζινοπωλών με την συνδρομή των υπουργείων Υγείας και Ανάπτυξης. Σταματούν να βάζουν καύσιμα, σε όσους δικυκλιστές δεν φορούν κράνος. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Το επί δεκαετίες ζήτημα μεταστέγασης των Δικαστηρίων Πειραιώς σε ένα σύγχρονο και ασφαλές κτήριο είναι πλέον γεγονός. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Ένα ακόμη τραγικό περιστατικό που αποκάλυψε το OPEN, αναδεικνύει τη δυσλειτουργία στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο. Αντισυνταγματάρχης που έκανε επέμβαση ρουτίνας για πέτρα στη χολή, άφησε την τελευταία του πνοή στη ΜΕΘ, από λάθος που δεν εντόπισαν οι γιατροί κατά τη διάρκεια της επέμβασης αλλά και μετεγχειρητικά. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Γ. Βρούτσης: "Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος σας αποστέλλω την ομιλία μου στη Βουλή για τον Προϋπολογισμό του Κράτους 2025" Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ομιλία μου στον ακόλουθο σύνδεσμο: {https://youtu.be/nUFcLpzVUgs} (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Εικόνες σοκ από παράσυρση γυναίκας από μηχανάκι στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Εκδόθηκαν οι Υπουργικές Αποφάσεις μέσω των οποίων καθορίζονται – για πρώτη φορά – τα κριτήρια και οι ειδικότερες προδιαγραφές, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, οι διαδικασίες ελέγχου και εξέτασης των στοιχείων τεκμηρίωσης και κάθε άλλο θέμα, σχετικά με τον χαρακτηρισμό επαγγελματικού ή ιδιωτικού πλοίου αναψυχής καθώς και πλοίων, πέραν των πλοίων αναψυχής, ως «παραδοσιακών» (ΦΕΚ 6469 Β΄/26-11-2024). Στόχος είναι η βελτίωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τα «παραδοσιακά» σκάφη, προβάλλοντας τον ρόλο του καρνάγιου, δηλαδή του κατασκευαστή, – καθώς κατά τη διαδικασία του χαρακτηρισμού, ιδιαίτερο βάρος δίνεται στον καραβομαραγκό και το καρνάγιο – ενώ παράλληλα δημιουργούνται, πλέον της μίας, κατηγορίες «παραδοσιακών» σκαφών, με στόχο να αναδειχθούν και να διατηρηθούν τα ελληνικά παραδοσιακά σκαριά και καρνάγια. Η αίτηση και τα δικαιολογητικά κατατίθενται στη Διεύθυνση Ναυπηγοεπισκευαστικών Δραστηριοτήτων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Επιπλέον, με στόχο τη διευκόλυνση της διαδικασίας χαρακτηρισμού σε περίπτωση εμπρόθεσμης δήλωσης, η ισχύς της απόφασης παρατείνεται, χωρίς καμία περαιτέρω διατύπωση, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του επιτόπιου ελέγχου, εφόσον αυτή δεν έχει ολοκληρωθεί εντός της πενταετίας από την έναρξη ισχύος της. Με αυτόν τον τρόπο, επιλύεται ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που προέκυπταν, λόγω λήξης αποφάσεων χαρακτηρισμού. Επισημαίνεται ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνέχεια σημαινόντων πρωτοβουλιών και νομοθετικών παρεμβάσεων για τη διάσωση των καρνάγιων και της ξυλοναυπηγικής τέχνης, δημιουργεί ένα σαφές πλαίσιο για τον χαρακτηρισμό σκαφών ως «παραδοσιακά», δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην ολιστική αντιμετώπιση για τη διάσωση της ξυλοναυπηγικής τέχνης. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Αδειάζει η κλεψύδρα για την πληρωμή υποχρεώσεων όπως τέλη κυκλοφορίας, φόρου εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ κ.α. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Στάση εργασίας θα πραγματοποιήσουν σήμερα, Παρασκευή (13/12) οι εργαζόμενοι σε Μετρό και ΗΣΑΠ με συνέπεια οι συρμοί να μείνουν κινητοποιημένοι για κάποιες ώρες. Συγκεκριμένα, και στα δύο μέσα σταθερής τροχιάς η στάση εργασίας είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει στις 9 το βράδυ και μέχρι τη λήξη της βάρδιας. Τι ζητούν οι εργαζόμενοι σε Μετρό και ΗΣΑΠ«Είναι απίστευτα ακατανόητο το γεγονός ότι σε μία υποτιθέμενη χρηστή και δίκαιη διακυβέρνηση, πράγματα τα οποία είναι αυτονόητα και δίκαια, να χρειάζεται ιδιαίτερη παρότρυνση και πίεση για να θεσμοθετηθούν. Από τις αρχές του 2024, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, έληξε η ημερομηνία σχετικά με την καταβολή του ανθυγιεινού επιδόματος που αφορούσε ειδικότητες, οι οποίες είχαν τοποθετηθεί σε διαφορετικά οικονομικά επίπεδα, βάσει της από 28-6-2013 ΚΥΑ. Και ενώ μεν από τη μία η εταιρεία, αναγνωρίζοντας τη στρεβλότητα, καθόρισε διαφορετικό ύψος από το προβλεπόμενο, από την άλλη αυτή της η ενέργεια ελέγχεται για το πόσο σύννομη είναι, έχοντας πάντα τη δαμόκλειο σπάθη να κρέμεται από πάνω της, με τα γνωστά αποτελέσματα. Είναι απίστευτα ακατανόητο το γεγονός ότι σε μία υποτιθέμενη χρηστή και δίκαιη διακυβέρνηση, πράγματα τα οποία είναι αυτονόητα και δίκαια, να χρειάζεται ιδιαίτερη παρότρυνση και πίεση για να θεσμοθετηθούν. Παρότι λοιπόν πέρασε ένα έτος και οι εργαζόμενοι βρίσκονται στον αέρα, επειδή ανά πάσα ώρα μπορεί να τεθεί εν αμφιβόλω η κατάφωρα δίκαιη καταβολή του επιδόματος, δεν υπάρχει η παραμικρή βούληση από τους πολιτικούς ταγούς για νομοθέτηση. Σε κάθε περίπτωση, επιβάλλεται η επικαιροποίηση-αναπροσαρμογή της εν λόγω λίστας, σύμφωνα με τα νέα επίπεδα καταβολής. Προφανώς όμως, η προτεραιότητα αφορά στον ορισμό του κατώτατου μισθού μέσα από νόμο και όχι μέσα από τη συλλογική διαπραγμάτευση με του συνδικαλιστικούς φορείς. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τις τριετίες (προϋπηρεσία εκτός εταιρείας) των συναδέλφων που προσλήφθηκαν από το 2020 και μετά. Παρά τις υποσχέσεις ότι θα αναγνωριστούν τα χρόνια εργασίας πριν την ένταξή τους στη δύναμη της ΣΤΑΣΥ και το πρόβλημα θα εκλείψει, δεν υπάρχει καμία πρόθεση για την αποκατάσταση αυτής της αδικίας! Τέλος, το ασφαλιστήριο συμβόλαιο, καίτοι περιγράφεται στην τελευταία ΕΣΣΕ (2024-2025, όπως και στην προηγούμενη), καθώς και στον νόμο, μόνο με θαύμα θα χορηγηθεί στους εργαζόμενους, καθώς το Υπουργείο Οικονομικών αποφεύγει επιμελώς να εγκρίνει την εκταμίευση του ποσού. Για όλα τα παραπάνω μείζονα εργασιακά ζητήματα, σας καλούμε σε εγρήγορση, επειδή στους καιρούς που ζούμε, είναι «της μόδας» να διεκδικούμε ακόμα και αυτά που είναι συμφωνημένα ή απορρέουν από αναγκαστικούς νόμους του κράτους, οι οποίοι βέβαια εφαρμόζονται κατά γράμμα μόνο στις διατάξεις που πετσοκόβουν μισθούς και δικαιώματα από τους ανθρώπους του μόχθου». (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Έξω από εταιρία ταχυμεταφορών έσπασαν τα τζάμια και πυρπόλησαν τρία βανάκια της εταιρίας (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Πριν φύγει η χρονιά θα υπογραφεί η Απόφαση, που θα ενεργοποιήσει το «Σπίτι μου 2». Αν όλα πάνε καλά, οι αιτήσεις θα ξεκινήσουν μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου.     Αυτός είναι ο επίσημος σχεδιασμός των συναρμόδιων υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Κοινωνικής Συνοχής- Οικογένειας, για το πρόγραμμα που έχει ως στόχο να καλύψει τις στεγαστικές ανάγκες περίπου 20.000 νοικοκυριών, με ευνοϊκούς όρους.     Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος είναι ότι εδώ και μήνες, από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η πρόθεση ενός βελτιωμένου προγράμματος μετά το “Σπίτι μου”, έχουν σπάσει τα τηλέφωνα των μεσιτικών γραφείων για τα διαθέσιμα ακίνητα που πληρούν τις προϋποθέσεις. Όπως, άλλωστε, έδειξε η εμπειρία, όσοι είχαν κάνει εγκαίρως έρευνα αγοράς, μπόρεσαν να “κλείσουν” γρήγορα τα προσύμφωνα με τους πωλητές και να υπογράψουν τις δανειακές συμβάσεις με τις τράπεζες.     Το «Σπίτι μου 2»    Στο νέο αυτό πρόγραμμα, για δάνεια πρώτης κατοικίας, το 50% του δανείου- αυτό που θα χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης- θα είναι άτοκο και το υπόλοιπο θα δίνεται με έντοκο τραπεζικό δανεισμό και επιτόκιο χαμηλότερο από 2%. Το ποσοστό του άτοκου δανείου ανέρχεται σε 75% για τρίτεκνους και πολύτεκνους     Επίσης, στα πλεονεκτήματα του νέου προγράμματος συγκαταλέγονται:  η διεύρυνση των ηλικιακών κριτηρίων για τους δικαιούχους, καθώς το όριο ανεβαίνει στα 50 έτη από 39 στο προηγούμενο πρόγραμμα η διεύρυνση των εισοδηματικών κριτηρίων, καθώς το ποσό ανέρχεται στις 20.000 ευρώ για άγαμους, φτάνει στις 28.000 ευρώ για ζευγάρια, με προσαύξηση 4.000 ευρώ για κάθε παιδί και στις 31.000 ευρώ για μονογονεϊκή οικογένεια, με προσαύξηση 5.000 ευρώ για κάθε παιδί. Το πρόγραμμα αφορά σε ακίνητα με αξία συμβολαίου έως 250.000 ευρώ, επιφάνεια έως 150 τ.μ και κατασκευής έως το 2007, δηλαδή ακίνητα ηλικίας τουλάχιστον 17 ετών. Το ποσό του δανείου δεν μπορεί να υπερβεί τις 190.000 ευρώ, καλύπτοντας έως και το 90% του συμβολαίου. Η διάρκεια του δανείου μπορεί να είναι από 3 έως 30 έτη.   Τα διαθέσιμα ακίνητα   Το ερώτημα που “καίει”, όπως άλλωστε και στο πρώτο “Σπίτι μου”, είναι αν υπάρχουν διαθέσιμες κατοικίες, που να “κουμπώνουν” με τους όρους του προγράμματος.     Από τα διαθέσιμα στοιχεία της Χρυσής Ευκαιρίας, που αφορούν στις αγγελίες πώλησης, παρατηρείται μείωση της διαθεσιμότητας, ειδικά στα ακίνητα ως 120 τ.μ., με εξαίρεση συγκεκριμένες γειτονιές της Αθήνας, όπως η Ηλιούπολη, του Ζωγράφου, το κέντρο του Πειραιά, η Νίκαια, το Αιγάλεω, ο Γέρακας, ο Βύρωνας, το Ίλιον, το Κερατσίνι, η Πετρούπολη, τα Βριλήσσια, η Βάρη, το Χαϊδάρι, το Μοσχάτο, η Μεταμόρφωση.    Σύμφωνα με την έρευνα του Spitogatos, στην Αττική, παρατηρείται ότι το Κέντρο της Αθήνας και τα Νότια Προάστια συγκεντρώνουν πάνω από το 55% των διαθέσιμων κατοικιών, που θα μπορούσαν να αγοραστούν μέσω του προγράμματος «Σπίτι μου 2». Ακολουθούν τα Δυτικά Προάστια και τα Προάστια του Πειραιά που συνιστούν λίγο πάνω από το 8% των διαθέσιμων κατοικιών που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του προγράμματος.      Στον Νομό Θεσσαλονίκης, πάνω από το 50% της προσφοράς κατοικιών προς πώληση που πληρούν τις προϋποθέσεις του προγράμματος «Σπίτι μου 2» συγκεντρώνεται στον Δήμο Θεσσαλονίκης, ενώ το 37,7% στα Προάστια της Θεσσαλονίκης. Η προσφορά στο υπόλοιπο του νομού είναι πολύ μικρή της τάξης του 2,5%.    Οι τιμές    Το μόνο σίγουρο είναι ότι με βάση το κριτήριο της τιμής, τα ακίνητα που “κουμπώνουν” είναι πολύ μικρότερα των 150 τ.μ. και σίγουρα μεγαλύτερης παλαιότητας, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για το πρόσθετο κόστος των αναγκαίων ανακαινίσεων.     Αναλύοντας τις μέσες ζητούμενες τιμές κατοικιών προς πώληση σε διάφορες περιοχές της Αττικής, βάσει των κριτηρίων που έχουν ανακοινωθεί για το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2», αναδεικνύονται σημαντικές διαφορές. Συγκεκριμένα, παρατηρείται ότι μία κατοικία στα Βόρεια Προάστια της Αθήνας έχει μέση ζητούμενη τιμή 195.000 ευρώ, μέσο έτος κατασκευής το 1978 και μέσο εμβαδόν τα 77 τ.μ. Πιο οικονομικές επιλογές εντοπίζονται στο Κέντρο της Αθήνας και στα Προάστια του Πειραιά, όπου ενδεικτικά η μέση ζητούμενη τιμή για μια κατοικία με μέσο εμβαδόν τα 80 τ.μ. και έτος κατασκευής το 1977 ανέρχεται στις 140.000 ευρώ.    Εστιάζοντας περισσότερο στην περιοχή του Κέντρου της Αθήνας, μία κατοικία που θα μπορούσε να αποκτηθεί μέσω του προγράμματος «Σπίτι μου 2» στο Παγκράτι, έχει μέση ζητούμενη τιμή 160.000 ευρώ, μέσο εμβαδόν 60 τ.μ. και μέσο έτος κατασκευής το 1970. Αντίστοιχα στη Γλυφάδα, στα Νότια Προάστια της Αττικής, μία κατοικία που πληροί τα κριτήρια του προγράμματος διατίθεται κατά μέσο όρο στις 200.000 ευρώ, κατασκευάστηκε επίσης γύρω στο 1970 και έχει μέσο εμβαδόν 65 τ.μ. Στο Κέντρο του Πειραιά, μία αντίστοιχη κατοικία έχει μέση τιμή στις 185.000 ευρώ, μέσο εμβαδόν 66 τ.μ. και έτος κατασκευής το 1974.    Στον Δήμο Θεσσαλονίκης, η μέση ζητούμενη τιμή είναι 125.000 ευρώ, με μέσο εμβαδόν 57 τ.μ. και έτος κατασκευής το 1970. Στο υπόλοιπο του νομού, η εικόνα αλλάζει, καθώς η μέση τιμή διαμορφώνεται στις 80.000 ευρώ, με εμβαδόν 90 τ.μ. και έτος κατασκευής το 1982.   (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Ειδησεογραφικός, Ενημερωτικός, Ιστότοπος με σεβασμό στην αμερόληπτη ευρεία παρουσίαση των γεγονότων. Έγκυρη και έγκαιρη καθημερινή ενημέρωση!

 

 online mediaΜέλος του μητρώου
 ONLINE MEDIA
  Επικοινωνία

 

Διαγωνισμός

diagonismoi prosexos