Γιατροί αποκαλύπτουν ανησυχητικό λόγο για την αλματώδη αύξηση των καρκίνων του εντέρου στους νέους

Ο καρκίνος του εντέρου, που συνήθως είναι ασθένεια των ηλικιωμένων, έχει αυξηθεί κατά 50% στους νέους ηλικίας 20 έως 40 ετών τα τελευταία 30 χρόνια.

Τώρα, σε μια συζήτηση μεταξύ δύο εκ των κορυφαίων ειδικών σε θέματα καρκίνου παγκοσμίως, αναφέρθηκε μια νέα θεωρία ως προς την εξήγηση πίσω από την αύξηση της ασθένειας που παρατηρείται.

Ενώ αναγνωρίζουν ότι είναι πιθανό να υπάρχουν «αρκετοί» παράγοντες που συντελούν, οι κορυφαίοι ειδικοί είπαν ότι μια κοινή παιδική λοίμωξη θα μπορούσε να είναι εν μέρει υπεύθυνη.

Τι λένε οι επιστήμονες για την αύξηση του καρκίνου του εντέρου σε νέες ηλικίες
Σε συνέντευξή του στο The Health Foundation, ο δρ Charles Swanton, επικεφαλής κλινικός ιατρός του Cancer Research UK, μίλησε για «αναδυόμενα δεδομένα» που δείχνουν ότι ένας συγκεκριμένος τύπος βακτηρίου E. coli που προσβάλλει ανθρώπους στην παιδική ηλικία θα μπορούσε να «συντελεί τουλάχιστον σε ορισμένες από τις διαδικασίες έναρξης του καρκίνου», μεταδίδει η Daily Mail.

Ανησυχητικές αποδείξεις για αυτό προσφέρει η δρ Kimmie Ng, Αμερικανίδα ειδικός στον καρκίνο του παχέος εντέρου νεαρής ηλικίας, η οποία σημείωσε ότι πολλά από τα περιστατικά της είναι στην πραγματικότητα σε παιδιά.

Η δρ Kimmie Ng, διευθύντρια του Κέντρου για τον καρκίνο του παχέος εντέρου νεαρής ηλικίας στο Ινστιτούτο Καρκίνου Dana Farber στις ΗΠΑ, δήλωσε: «Αν και δεν υπάρχουν δημοσιευμένα στοιχεία σχετικά με τον ρυθμό αύξησης και το κατά πόσον επηρεάζει τον παιδικό πληθυσμό, τουλάχιστον ανεπίσημα έχω σίγουρα δει κάποια παιδιά με καρκίνο του παχέος εντέρου».

Πρόσθεσε ότι τα ευρήματα του E. coli είναι «πραγματικά πολύ ενδιαφέροντα» και ότι η μόλυνση είναι πιθανό να αποτελεί «πολύ πρώιμο γεγονός» στη ζωή κάποιου.

«Αυτό συνάδει με τις υποθέσεις μας ότι η όποια έκθεση ή ο οποιοσδήποτε υποκινητικός παράγοντας συμβαίνει, πιθανότατα συμβαίνει στην πρώιμη διάρκεια της ζωής».

Ο τύπος του E. coli που εντόπισαν οι ειδικοί είναι ένα συγκεκριμένο στέλεχος γνωστό ως PKS-positive E. coli.

Δεν συνδέεται με κρούσματα τροφικής δηλητηρίασης, αλλά πιστεύεται ότι αναπτύσσεται μέσω αλληλεπιδράσεων με τα τρισεκατομμύρια μικρόβια στο έντερό μας.

Οι επιστήμονες δεν είναι απολύτως βέβαιοι για το πώς αναπτύσσεται το στέλεχος αυτό, αλλά μια μελέτη του 2022 διαπίστωσε μια συσχέτιση μεταξύ της παρουσίας των βακτηρίων σε καρκίνους του παχέος εντέρου και του τύπου διατροφής.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι το βακτήριο -το οποίο πιστεύεται ότι υπάρχει σε έναν στους πέντε ανθρώπους, σύμφωνα με μελέτη του 2023 που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Life Sciences- απελευθερώνει μια τοξίνη που μπορεί να βλάψει τα κύτταρα που επενδύουν το έντερο.

Η μελέτη αναφέρει πως αυτό μπορεί δυνητικά, με την πάροδο του χρόνου, να μετατρέψει ορισμένα κύτταρα σε καρκινικά.