deyap new 252

calypso new 256

ΠΟΛΙΤΙΚΗ (7005)

«Δεν επιτρέπεται να παραχωρηθούν περισσότερα από τρία (3) τμήματα αιγιαλού και παραλίας στον ίδιο δήμο ή σε ανώνυμη εταιρεία του άρθρου 266 του δήμου αυτού». Αυτό προβλέπει άρθρο του νομοσχέδιο του υπουργείο Οικονομικών που εκδόθηκε σε ΦΕΚ και θέτει νέα δεδομένα στην παραχώρηση των αιγιαλών από τους δήμους. Εκδόθηκε το ΦΕΚ με το νομοσχέδιο του υπουργείο Οικονομικών που αφορά ρυθμίσεις για υποβολή στοιχείων στην ΑΑΔΕ από φορείς του δημοσίου για προσυμπλήρωση των φορολογικών δηλώσεων και πρόβλεψη για επιβολή προστίμων, για ημερομηνία κατάργησης τέλους χαρτοσήμου, παραχώρηση απλής χρήσης τμήματος αιγιαλού και παραλίας σε Δήμο ή δημοτική Α.Ε., ημερομηνίες υποβολής φορολογικών δηλώσεων κ.α. Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο και ειδικότερα στο άρθρο 120, με τον τίτλο: Παραχώρηση απλής χρήσης τμήματος αιγιαλού και παραλίας σε Δήμο ή δημοτική ανώνυμη εταιρεία του άρθρου 266 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων Προσθήκη παρ. 1α στο άρθρο 11 του ν. 5092/2024, προβλέπεται: Στο άρθρο 11 του ν. 5092/2024 (Α΄ 33), περί διαδικασίας παραχώρησης απλής χρήσης σε όμορη επιχείρηση ή σωματείο, προστίθεται παρ. 1α ως εξής: «1α. Με τη διαδικασία και υπό τους όρους του παρόντος άρθρου επιτρέπεται η παραχώρηση απλής χρήσης τμήματος αιγιαλού και παραλίας χωρίς δημοπρασία, για χρονικό διάστημα από ένα (1) έως τρία (3) έτη, και σε Δήμους και δημοτικές ανώνυμες εταιρείες του άρθρου 266 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α΄ 114). Δεν επιτρέπεται να παραχωρηθούν περισσότερα από τρία (3) τμήματα αιγιαλού και παραλίας στον ίδιο δήμο ή σε ανώνυμη εταιρεία του άρθρου 266 του δήμου αυτού. Δεν επιτρέπεται η περαιτέρω παραχώρηση τμήματος αιγιαλού και παραλίας που παραχωρείται σύμφωνα με την παρούσα παράγραφο.».   Δείτε το ΦΕΚ εδώ: aftodioikisi.gr (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Ανοικτή σε επιμέρους αλλαγές στις νομοθετικές ρυθμίσεις για τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, τύπου Airbnb που προωθεί το Υπουργείο Τουρισμού εμφανίσθηκε η Υπουργός Όλγα Κεφαλογιάννη στη διάρκεια άτυπης συνάντησης με δημοσιογράφους. Χωρίς να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες μιλώντας για το νομοσχέδιο «Θέσπιση προδιαγραφών ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, περιβαλλοντική κατάταξη καταλυμάτων, απλούστευση διαδικασίας ίδρυσης τουριστικών επιχειρήσεων και ειδικότερες διατάξεις ελέγχου και ενίσχυσης πλαισίου τουριστικών υποδομών» ξεκαθάρισε, ότι το κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι τουριστικό προϊόν και ως τέτοιο θα πρέπει να αντιμετωπίζεται από την πλευρά της ασφαλούς διαμονής, ενός ελάχιστου προσφερόμενου επιπέδου υπηρεσιών αλλά και του υγιούς ανταγωνισμού με την ξενοδοχειακή μονάδα που επίσης είναι τουριστικό προϊόν. Η κα. Κεφαλογιάννη τόνισε ότι πρόθεση είναι τα καταλύματα να λειτουργούν με προδιαγραφές να ελέγχονται και να επιβάλλονται και πρόστιμα. Συμπλήρωσε όμως ότι ο λόγος που υπάρχει η δημόσια διαβούλευση είναι να ληφθούν υπόψη τα σχόλια και ορισμένα εξ αυτών θα συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο. Η ίδια επίσης εκτίμησε ότι ο συνδυασμός της περυσινής νομοθετικής πρωτοβουλίας για την φορολογική αντιμετώπιση των καταλυμάτων τύπου Airbnb, της πρόσφατης ρύθμισης που προβλέπει κίνητρα για την μετατροπή ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης σε μακροχρόνια και το υφιστάμενο νομοσχέδιο για τις προδιαγραφές λειτουργίας θα απελευθερωθούν ακίνητα που θα κατευθυνθούν τη μακροχρόνια μίσθωση. Και μόνο που εμείς λέμε ότι θα πρέπει να είναι κύριας χρήσης αυτομάτως θα απελευθερωθούν ακίνητα , συμπλήρωσε. Σύστημα κατάταξηςΑναφερόμενη στο νέο σύστημα κατάταξης των ξενοδοχείων με κριτήρια βιωσιμότητας που προβλέπεται στο σχέδιο νόμου η κα. Κεφαλογιάννη είπε ότι φιλοδοξούμε να αποτελέσει πρότυπο και στην Ευρώπη, δίνοντας ως χώρα την κατεύθυνση για το πώς θα πρέπει να λειτουργούν τα τουριστικά καταλύματα. Επιπλέον τόχος είναι να συνδεθεί και με χρηματοδοτικά εργαλεία, συμπλήρωσε και αναγνώρισε ότι σήμερα δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Η Ινδία και… η AegeanΑπαντώντας σε ερώτηση για τους στρατηγικούς στόχους του ελληνικού τουρισμού το 2025 η κα. Κεφαλογιάννη ανέφερε ότι η Ινδία αποτελεί την κορυφαία νέα αγορά για την Ελλάδα. Τον Φεβρουάριο του 2025, με επίκεντρο την τουριστική έκθεση του Νέου Δελχί, προγραμματίζεται η αποστολή ελληνικής αντιπροσωπείας για συναντήσεις με τους βασικούς εμπλεκόμενους της τοπικής τουριστικής αγοράς, τόσο σε πολιτικό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο. Για την ίδια πρώτη πρόκληση είναι η διευκόλυνση της θεώρησης εισόδου (visa). Η χώρα έχει διαφορετικά κέντρα με ιδιαίτερες ανάγκες, όπως το Νέο Δελχί, πολιτικό κέντρο, και τη Βομβάη, εμπορικό κέντρο, εξήγησε η κα Κεφαλογιάννη και τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης των προξενικών αρχών στη Βομβάη και στο Μπαγκαλόρ, παράλληλα με την ελληνική πρεσβεία .στο Δελχί, η Υπουργός. Η εντολή του Πρωθυπουργού είναι ξεκάθαρη: να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές για να διευκολύνουμε την πρόσβαση των Ινδών ταξιδιωτών στην Ελλάδα, υπογράμμισε. Δεύτερο ζητούμενο είναι η απευθείας αεροπορική σύνδεση με τη χώρα η οποία θα αποτελέσει σημαντικό πλεονέκτημα για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος. Υπενθυμίζεται ότι η AEGEAN έχει ήδη ανακοινώσει τη στρατηγική της απόφαση να επενδύσει σε, αρχικά, τέσσερα (4) αεροσκάφη μιας «ειδικά διαμορφωμένης», αναβαθμισμένης, έκδοσης των A321neo, με δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης εμβέλειας, που θα μπορούν να φτάσουν και να εξυπηρετήσουν αγορές εκτός Ε.Ε., που βρίσκονται κυρίως στα νότια αλλά και νοτιοανατολικά της Ελλάδας. Αυτά τα νέα και ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη θα διαθέτουν μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμων, παρέχοντας αυτονομία για πτήσεις διάρκειας έως και 7,5 ωρών. Στόχος της AEGEAN, μέσα από την επένδυση στα νέα ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη, να εξυπηρετεί πτήσεις διάρκειας από 4 έως και 7,5 ώρες με δυνατότητα κάλυψης προορισμών όπως το Δελχί και η Βομβάη, στην Ινδία. Τα νέα αυτά αεροσκάφη αναμένεται να παραδοθούν και να ενταχθούν στο στόλο της AEGEAN το 2026 και το 2027. Γενικότερα όπως είπε η κα. Κεφαλογιάννη η Ινδία, η Νότια Κορέα, η Ιαπωνία, η Κίνα και η Σαουδική Αραβία βρίσκονται επίσης στον στρατηγικό σχεδιασμό για τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα βέβαια όπως συμπλήρωσε και ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Ανδρέας Φιορεντίνος που ήταν παρών στη συνάντηση, η χώρα μας θα συνεχίσει να εστιάζει στις παραδοσιακές αγορές, με τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο να παραμένουν στο επίκεντρο. Η φετινή χρονιά σημείωσε ρεκόρ απευθείας πτήσεων από την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, και η χώρα μας στοχεύει πλέον και στη Δυτική Ακτή. Στην Αγγλική αγορά, αναμένεται η πρώτη διμερής συμφωνία τουριστικής συνεργασίας, και όπως σημείωσε η κα. Κεφαλογιάννη, οι Βρετανοί τουρίστες στην Ελλάδα θα ξεπεράσουν σε αφίξεις τους Γερμανούς. Προβολή και χρηματοδότησηΟ κ. Φιορεντίνος αναφέρθηκε και στην τουριστική προβολή της χώρας για το 2025 σημειώνοντας ότι προβλέπεται ενισχυμένη, με περισσότερα από 20 εκατομμύρια ευρώ να διατίθενται για δράσεις. Ο ίδιος ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή ο ΕΟΤ έχει θέσει ως προτεραιότητά του την ενίσχυση των 17 γραφείων εξωτερικού με την αναβάθμιση της επιχειρησιακής τους δυνατότητας έτσι ώστε να λειτουργούν το καθένα από αυτά «ως ένας μικρός ΕΟΤ». Ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να κλείσει κανένα γραφείο εξωτερικού αλλά δεν υπάρχει και σχεδιασμός για άνοιγμα κάποιου νέου. ΡεπορτάζΛάμπρος Καραγεώργος ot.gr (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, παρέστη και τοποθετήθηκε στο 18ο Ετήσιο Συνέδριο Ναυτικής Τεχνολογίας, το οποίο διοργανώνεται από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.), στο Ίδρυμα Ευγενίδου, το διήμερο 10 και 11 Δεκεμβρίου και το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής. Στο Συνέδριο, όπου συμμετέχουν στελέχη του ευρύτερου ναυτιλιακού χώρου, πανεπιστημιακοί και εκπρόσωποι ερευνητικών κέντρων, συζητούνται όλα τα σημαντικά θέματα προηγμένων τεχνολογιών και έξυπνων εφαρμογών της ναυτιλίας, οι νέες τεχνικές για την από – ανθρακοποίηση, η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, καθώς και θέματα ασφάλειας και κανονισμών. Ο κ. Γκίκας, κατά την τοποθέτησή του, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά και στους βασικούς άξονες πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής. Ειδικότερα επισήμανε ότι: «Παρά τις πολλαπλές προκλήσεις που δέχονται οι διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές τα τελευταία έτη, όπως η παγκόσμια υγειονομική κρίση, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση, οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και η συνεχιζόμενη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή, οι άνθρωποι της ναυτιλίας έχουν αποδείξει ότι αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις και τις δυσκολίες με επιτυχία και πολλές φορές, μετατρέπουν τις προκλήσεις σε ευκαιρίες». Ο κ. Υφυπουργός πρόσθεσε πως, εκτός από τα παγκόσμια γεγονότα που επηρεάζουν τις θαλάσσιες μεταφορές, «η ναυτιλία αντιμετωπίζει και άλλες προκλήσεις, όπως τους νέους περιβαλλοντικούς στόχους και την ανάγκη από – ανθρακοποίησης, την τεχνολογική καινοτομία και την ψηφιοποίηση, την διά βίου εκπαίδευση και την ανάγκη αναβάθμισης των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού της ναυτιλιακής βιομηχανίας». Σχετικά με την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, ο Υφυπουργός επισήμανε ότι, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Σαγκάη, στο πλαίσιο της Pudong Shipping Week 2024, έθεσε το ζήτημα και απευθυνόμενος τόσο στην Κίνα, όσο και στις υπόλοιπες παρευρισκόμενες χώρες, ζήτησε μια πιο αποφασιστική και συντονισμένη αντίδραση. Παράλληλα, τόνισε ότι: «Η Ελλάδα, με τον ηγετικό της ρόλο στην επιχείρηση «EUNAVFOR ASPIDES», αποδεικνύει έμπρακτα την ενεργό συμμετοχή της στις διεθνείς εξελίξεις, ενισχύοντας την παγκόσμια ασφάλεια και σταθερότητα». Συνεχίζοντας, ο κ. Γκίκας έκανε αναφορά στις μεγάλες προκλήσεις που προκύπτουν από την πράσινη μετάβαση και την ψηφιοποίηση της ναυτιλίας, υπογραμμίζοντας τη σημασία τους για όλους τους εμπλεκόμενους στον κλάδο και ιδιαίτερα για την Ελλάδα, η οποία, όπως είπε, «ως δεσπόζουσα δύναμη στο χώρο, πρέπει να έχει καθοριστικό ρόλο, πάντα σε συνάρτηση με τις αποφάσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO)». Ο Υφυπουργός παρουσίασε τις βασικές πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, υπό τις κατευθύνσεις του Υπουργού, Χρήστου Στυλιανίδη, προς την κατεύθυνση της πράσινης μετάβασης και της ενίσχυσης της βιώσιμης ναυτιλίας. Μεταξύ αυτών, ανέφερε τη μελέτη για την ανανέωση του ελληνικού στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας, την ενίσχυση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων δημόσιας υπηρεσίας με πράσινα πλοία χαμηλών εκπομπών ρύπων, καθώς και το σχέδιο ΠΔ για την ασφαλή ηλεκτροδότηση, ηλεκτροφόρτιση και ελλιμενισμό ηλεκτρικών και υβριδικών πλοίων (cold ironing). Ο κ. Γκίκας αναφέρθηκε επίσης στον ψηφιακό μετασχηματισμό του ναυτιλιακού τομέα, αναδεικνύοντας τις δράσεις που υλοποιούνται ήδη από το Υπουργείο, όπως η εφαρμογή του e-Νηολόγιο, του e-Ν.Ε.Π.Α., του e-Charter Permission, καθώς και τη λειτουργία του Παρατηρητηρίου Τιμών Ναύλων Ακτοπλοϊκών Μεταφορών. Επιπλέον, ανέδειξε την πρωτοβουλία για την παροχή πληροφόρησης, σχετικά με την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα στις λιμενικές εγκαταστάσεις. Παράλληλα, ανέφερε τις δράσεις που βρίσκονται σε στάδιο υλοποίησης, όπως τα νέα ψηφιακά εργαλεία e-Ναυτολόγιο, e-Ναυλοσύμφωνο, e-Ακινησία και e-Αργία, που στόχο έχουν να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα, τη διαφάνεια και τη λειτουργικότητα του ναυτιλιακού τομέα. Ο Υφυπουργός τόνισε τη σημασία αυτών των πρωτοβουλιών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Κλείνοντας, ο κ. Γκίκας υπογράμμισε τη σημασία της διά βίου εκπαίδευσης και αναβάθμισης των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού στη ναυτιλία, λέγοντας πως το Υπουργείο προετοιμάζει σχέδιο νόμου για τη μεταρρύθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης, ενώ ο ψηφιακός μετασχηματισμός της που ξεκίνησε το 2022, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία η Ελληνική οικονομία, καθώς σύμφωνα με την ετήσια κατάταξη του Economist, η Ελλάδα τοποθετείται στην τρίτη θέση παγκοσμίως μαζί με τη Δανία, από την πρώτη θέση που είχε καταλάβει πέρσι. Στην κορυφή της λίστας φέτος βρίσκεται η Ισπανία, ενώ τη δεύτερη θέση κατέχει η Ιρλανδία. Σύμφωνα με τον Economist, η άνοδος των οικονομιών της Μεσογείου συνεχίζεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι η Ελλάδα και η Ιταλία, οι αλλοτε εμβληματικές των δεινών της ευρωζώνης, συνεχίζουν την ισχυρή ανάκαμψή τους. Μάλιστα όπως αναφέρει ο Economist παρά τα προβλήματα πολέμων αλλά και εκλογών η παγκόσμια οικονομία σημείωσε άλλη μια ισχυρή επίδοση το 2024. Σύμφωνα με το ΔΝΤ, το παγκόσμιο ΑΕΠ θα αυξηθεί κατά 3,2%. Ο πληθωρισμός έχει υποχωρήσει και η αύξηση της απασχόλησης παραμένει σταθερή. Τα χρηματιστήρια αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 20% για δεύτερο συνεχές έτος. «Καθώς το 2025 έρχεται στο προσκήνιο, η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει νέες προκλήσεις. Σχεδόν ο μισός παγκόσμιος πληθυσμός ζει σε χώρες που διεξήγαγαν εκλογές φέτος, πολλές από τις οποίες εισήγαγαν ηγέτες που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως «απρόβλεπτοι». Το εμπόριο απειλείται, το δημόσιο χρέος διογκώνεται και τα χρηματιστήρια έχουν ελάχιστα περιθώρια για λάθη. Προς το παρόν, τουλάχιστον, η Ισπανία, η Ελλάδα και η Ιταλία -που για πολύ καιρό υποτιμούνταν από τους βόρειους γείτονές τους- μπορούν να απολαμβάνουν την οικονομική τους ανάκαμψη», αναφέρει ο Economist. Ειδικά, στην Ισπανία ο ετήσιος ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ βρίσκεται σε δρόμο να ξεπεράσει το 3%, λόγω της ισχυρής αγοράς εργασίας και των υψηλών επιπέδων μετανάστευσης, που αυξάνει την παραγωγή. Η Ιρλανδία, η οποία έχει προσελκύσει πολλές εταιρείες τεχνολογίας, και η Δανία, η έδρα της του Ozempic της Novo Nordisk, συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα. Απογοητεύει η Βόρεια ΕυρώπηΕν τω μεταξύ, οι βόρειοι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να απογοητεύουν, με υποτονικές επιδόσεις από τη Βρετανία και τη Γερμανία. Το δίδυμο της Βαλτικής Λετονίας και Εσθονίας βρίσκεται στον πάτο, μια θέση που κατέλαβαν επίσης το 2022. Το Ισραήλ αναδείχθηκε ως ξεχωριστή περίπτωση, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ, καθώς η ισχυρή ανάπτυξή του αντανακλά σε μεγάλο βαθμό την ανάκαμψη από την απότομη συρρίκνωση το τελευταίο τρίμηνο του 2023, όταν ξεκίνησε ο πόλεμος του με τη Χαμάς. Ωστόσο, παρότι ο παγκόσμιος πληθωρισμός έχει μειωθεί σημαντικά, οι τιμές των υπηρεσιών παραμένουν υψηλές σε πολλές χώρες, όπως φαίνεται στα στοιχεία του Economist. Στη Βρετανία, η αύξηση των μισθών συνεχίζει να πιέζει υψηλότερα το κόστος των υπηρεσιών, όπως και στη Γερμανία. Στην Αυστραλία η αύξηση του κόστους στέγασης είναι ένα μείζον θέμα, ενώ στη Γαλλία και την Ελβετία συγκρατήθηκαν οι τιμές παρά τις πιέσεις με τον πληθωρισμό να είναι κάτω από το 2%. Στην αγορά εργασίας, η αύξηση της ανεργίας, είναι ενας κλασικός δείκτης οικονομικής δυσχέρειας και κάτι που πολλοί προέβλεψαν όταν οι κεντρικοί τραπεζίτες άρχισαν να αυξάνουν τα επιτόκια (και η τεχνητή νοημοσύνη έγινε πιο εξελιγμένη). Ωστόσο, παρά τη χαλάρωση, οι αγορές παραμένουν εύρωστες, με τα ποσοστά ανεργίας κοντά σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ. Η Νότια Ευρώπη, η οποία εξακολουθεί να υποφέρει από υψηλή ανεργία, έχει σημειώσει αξιοσημείωτη βελτίωση: η ανεργία στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία έχει μειωθεί στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία. Η Ιταλία έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο, με την ανεργία να έχει μειωθεί κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες από την αρχή του έτους. Στην Αμερική και τον Καναδά, όπου η ανεργία αυξήθηκε ελαφρώς, η τάση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι οι άνθρωποι επιστρέφουν στο εργατικό δυναμικό και στα υψηλά επίπεδα μετανάστευσης. newmoney.gr   (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Σημαντικές αλλαγές έρχονται στα επιδόματα με την προπληρωμένη κάρτα. Δείτε αναλυτικά όλα όσα πρέπει να ξέρετε. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Στα μέσα του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιοποίησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία θα παραχωρηθούν ως ενιαίο «πακέτο» μέσω διαγωνισμού. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Με φιλόδοξους στόχους αναμένεται να ενεργοποιηθεί το νέο τριετές στρατηγικό πλάνο του Υπερταμείου (2025 – 2027) σηματοδοτώντας την έναρξη της τρίτης φάσης λειτουργίας του στο δρόμο για να καταστεί το Εθνικό Ταμείο Πλούτου της χώρας μέσω της δημιουργίας Επενδυτικού Fund για στρατηγικού χαρακτήρα επενδύσεις και την ολοκλήρωση του μετασχηματισμού και την ανάπτυξη των θυγατρικών του – δημόσιων επιχειρήσεων μεταξύ άλλων. Σύμφωνα με την παρουσίαση που έκανε χθες η διοίκηση του Υπερταμείου το νέο στρατηγικό πλάνο προβλέπει τη βελτίωση της απόδοσης σε όλους τους δείκτες. Πρώτα απ’ όλα προβλέπει τη συνολική συνεισφορά στα δημόσια οικονομικά να φθάνει τα 159,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 102,8 εκατ. θα κατευθυνθούν για την αποπληρωμή του χρέους, 56,6 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, και 46,3 εκατ. ευρώ θα παραμείνουν στο Υπερταμείο για μελλοντικές επενδύσεις. Επίσης προβλέπεται η αύξηση του EBITDA κατά 35% ως το 2027 (από 76 εκατ. ευρώ το 2025 σε 114 εκατ. το 2007), βελτίωση της απόδοσης των περιουσιακών στοιχείων (ROA) στο 3,4% από 2,4% σήμερα και εκτιμώμενα έσοδα από μερίσματα 261,1 εκατ. ευρώ. Κι αυτά παρά τον αντίκτυπο που θα έχει η μεταφορά του τροχαίου υλικού στο κράτος αλλά και της αναμενόμενης μείωσης των δραστηριοτήτων του ADP και του PPF συνολικού ύψους 104 εκατ. ευρώ που υπολογίζεται να αντισταθμιστεί με οργανική ανάπτυξη περίπου 110 εκατ. ευρώ. Συγχωνεύσεις, επενδυτές και ΧΑΗ διοίκηση του Υπερταμείου προέβη σε χθες σε λεπτομερή παρουσίαση των σχεδίων που υπάρχουν ανά θυγατρική αλλά και τα επόμενα βήματα στην κατεύθυνση της απορρόφησης των ΤΑΙΠΕΔ και ΤΧΣ και της συγκρότησης του νέου επενδυτικού fund το οποίο θα όπως ειπώθηκε αναμένεται να είναι λειτουργικό ως το τέλος του α’ εξαμήνου του 2025 με “προίκα” τα 303 εκατ. ευρώ από την επιστροφή των συμμετοχών στην ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ στο κράτος. Η απορρόφηση των δύο θυγατρικών αναγνωρίστηκε ότι είναι μία δύσκολη υπόθεση ενώ τονίστηκε η διατήρηση της αυτόνομης λειτουργίας της Μονάδας Ωρίμανσης Έργων και στρατηγικών επενδύσεων που σήμερα διαχειρίζεται έργα ύψους 8 δισ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες θυγατρικές του Υπερταμείου, πέραν των ήδη γνωστών αναδιαρθρώσεων και μετασχηματισμού που επιχειρούνται αυτή τη στιγμή στα ΕΛΤΑ και τις δημόσιες συγκοινωνίες, στο πλάνο ξεχωρίζουν ο στόχος εισαγωγής των Κεντρικών Αγορών ως ενιαίο σχήμα στο ΧΑ και η είσοδος στρατηγικού επενδυτή στις Αλυκές. Σύμφωνα με τη διοίκηση του Υπερταμείου ο εθνικός φορέας που θα δημιουργηθεί απ’ τη συγχώνευση των δύο κεντρικών αγορών Αθήνας (Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας – ΟΚΑΑ) και Θεσσαλονίκης (Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης – ΚΑΘ) το 2025 με στόχο την εισαγωγή στο ΧΑ αναμένεται να έχει αυξημένη αξία 25% απ’ τα τρέχοντα επιπεδα. Υπό αυτό το πρίσμα, σε εξέλιξη βρίσκεται η μελέτη μετεγκατάστασης των δύο κεντρικών αγορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με το Υπερταμείο να εξετάζει διάφορες επιλογές, όπως πχ την περίπτωση του Επιχειρηματικού Πάρκου στη Φυλή και του αντίστοιχου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη. Επίσης εντός του 2025 θα «κλείσει» και η πώληση του 51% των Ελληνικών Αλυκών και προς τούτο θα προκηρυχθεί ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός. Ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από αυστριακή βιομηχανία αλατιού, όπως επίσης και από Κύπριο επιχειρηματία, ενώ έχουν βολιδοσκοπήσει το Υπερταμείο και ελληνικές εταιρείες. Φέτος η παραγωγή των Ελληνικών Αλυκών θα αγγίξει τους 250.000 τόνους αλάτι, που αποτελεί ρεκόρ, με τα έσοδα της εταιρείας να έχουν υπερτριπλασιαστεί απ’ όταν μπήκε στην «ομπρέλα» του Υπερταμείου. ΑκίνηταΣτην ίδια κατεύθυνση με τις υπόλοιπες θυγατρικές, ο στόχος για την ΕΤΑΔ είναι να αποεπενδύσει σταδιακά από όλες τις επιχειρησιακές μονάδες, όπως είναι η λειτουργία της Ακτής Βουλιαγμένης (ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της οποίας αναμένεται εντός του 2025), όπως και των χιονοδρομικών κέντρων. Ο στόχος για την αξία χαρτοφυλακίου της ΕΤΑΔ είναι να διπλασιαστεί στα 2,2 δισ. ευρώ έως το 2027. Η εταιρεία βρίσκεται ένα βήμα πριν από την έναρξη του μεγάλου έργου καταγραφής, ταυτοποίησης, ομαδοποίησης, αποτίμησης και ωρίμανσης των 36.000 ακινήτων του χαρτοφυλακίου, που εχει ανατεθεί σε εννέα ιδιωτικά σχήματα. Εντός της επόμενης διετίας εκτιμάται οτι θα έχει ολοκληρωθεί η αποτίμηση για μέχρι 6.500 και θα έχουν προχωρήσει ενέργειες ωρίμανσης για μέχρι 1.000 assets, ώστε να προχωρήσουν διαγωνιστικές διαδικασίες. newmoney.gr (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
«Ως Πρέσβειρα, ανυπομονώ να υλοποιήσω την ατζέντα του Τραμπ, να υποστηρίξω τους Έλληνες συμμάχους μας και να εγκαινιάσω μια νέα εποχή ειρήνης και ευημερίας». (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Καταβάλλεται σταδιακά και ως το τέλος του χρόνου το ποσό των 25.951.815,94 ευρώ, που αφορά στο Μεταφορικό Ισοδύναμο για τις μετακινήσεις επιβατών από τον Ιούνιο του 2023 έως και τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Επίσης, αρχίζει από την προσεχή Δευτέρα 16.12.2024, η εξόφληση των αιτήσεων χρηματοδότησης για 7.706 επιχειρήσεις του Β΄ εξαμήνου του 2022, ύψους 3.750.609,39 ευρώ. Αφορά αιτήσεις συνολικού ύψους έως 2.000 ευρώ. Τη σχετική απόφαση υπέγραψε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης. Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας δήλωσε: «Σε συνέχεια των πληρωμών που έγιναν τον προηγούμενο μήνα στις επιχειρήσεις του α’ εξαμήνου του 2022, προωθούμε την σταδιακή εξόφληση των οφειλών μας τόσο προς πολίτες, όσο και προς τις επιχειρήσεις για την δράση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου. Ως Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία προχωρούμε στην ομαλοποίηση των πληρωμών μας προς πολίτες και επιχειρήσεις για την δράση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου, ενώ οι παρεμβάσεις που θα ανακοινωθούν το αμέσως επόμενο διάστημα στοχεύουν στον εξορθολογισμό της δράσης. Πρόκειται μια δράση ουσιαστική για την στήριξη των νησιωτών μας και την ενίσχυση της νησιωτικής επιχειρηματικότητας. Οι βελτιώσεις που σχεδιάζουμε θα ενισχύσουν ακόμη περισσότερο το κοινωνικό και οικονομικό της αποτύπωμα». (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Τον Γιώργο Αγγελόπουλο στηρίζουν οι κάτοικοι της Σκιάθου, που τον τελευταίο καιρό όποτε τον συναντούν στο νησί των Σποράδων τον πιέζουν να ασχοληθεί με τα κοινά και να κατέβει υποψήφιος δήμαρχος. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, ζήτησε από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη τη διεξαγωγή έκτακτων κρίσεων από το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ), με σκοπό την αναδιοργάνωση των Στρατιωτικών Νοσοκομείων, σε συνδυασμό με το ήδη κατατεθειμένο Νομοσχέδιο στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Με απόφαση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη προϊστάμενος του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού αναλαμβάνει ο Μιχάλης Αργυρού. Βιογραφικό Μιχάλη ΑργυρούΟ Μιχάλης Γ. Αργυρού γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1972. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Οικονομικής Επιστήμης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΑΣΟΕΕ), και κάτοχος μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου σπουδών στα Οικονομικά από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (Queen Mary). Από τον Ιούλιο του 2019 είναι Πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων. Με την ιδιότητά του αυτή, αντιπροσωπεύει την Ελλάδα στην Οικονομική και Δημοσιονομική Επιτροπή (Economic and Financial Committee - EFC), στην Ομάδα Εργασίας του Eurogroup (Eurogroup Working Group - EWG) και στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (European Stability Mechanism - ESM). Είναι ένα από τα πέντε μέλη της Διοικούσας Επιτροπής που σχεδίασε και επιβλέπει την εφαρμογή του Ελληνικού Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Greece 2.0. Είναι επίσης τακτικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Από τον Ιούλιο του 2019 είναι Καθηγητής Οικονομικών στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Προηγουμένως, ήταν Λέκτορας, Επίκουρος και Αναπληρωτής Καθηγητής Οικονομικών στο Cardiff University (2005-2019) και Λέκτορας Οικονομικών στο Brunel University (1998-2005). Τα κύρια ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι οι διεθνείς νομισματικές σχέσεις, η διεθνής μακροοικονομική και η ελληνική οικονομία. Οι ακαδημαϊκές δημοσιεύσεις του καλύπτουν θέματα που συμπεριλαμβάνουν την Ευρωπαϊκή οικονομία, την εφαρμοσμένη νομισματική πολιτική, την διατηρησιμότητα του δημοσίου χρέους, όπως επίσης και τον καθορισμό των συναλλαγματικών ισοτιμιών, του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών και του διεθνούς εμπορίου και επενδύσεων. Είναι παντρεμένος με την Κυριακή Μητρούση, με την οποία έχουν μία κόρη. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Ειδησεογραφικός, Ενημερωτικός, Ιστότοπος με σεβασμό στην αμερόληπτη ευρεία παρουσίαση των γεγονότων. Έγκυρη και έγκαιρη καθημερινή ενημέρωση!

 

 online mediaΜέλος του μητρώου
 ONLINE MEDIA
  Επικοινωνία

 

Διαγωνισμός

diagonismoi prosexos