deyap new 252

calypso new 256

ΠΟΛΙΤΙΚΗ (7005)

Ισόποσα με τον κατώτατο μισθό στον ιδιωτικό τομέα θα αυξάνεται και ο μισθός για το νεοεισερχόμενο στο δημόσιο τομέα από την 1/1/2026 ενώ για την επόμενη τριετία ο καθορισμός του κατώτατου μισθού στον ιδιωτικό τομέα θα ακολουθήσει το χρονοδιάγραμμα που ισχύει και σήμερα. Από την 1/1/2028, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του υπουργείου Εργασίας, που είναι πλέον νόμος του κράτους, προβλέπεται νέα διαδικασία καθορισμού του κατώτατου μισθού με βάση το μαθηματικό τύπο ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη του τον πληθωρισμό, ιδιαίτερα για τα νοικοκυριά στο χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κλίμακας, καθώς και την αύξηση της παραγωγικότητας της οικονομίας. Παράλληλα με την ψήφιση του νομοσχεδίου ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο η κοινοτική οδηγία για επαρκείς κατώτατους μισθούς, η οποία θέτει ως στόχο να αυξηθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση το ποσοστό κάλυψης των εργαζομένων από συλλογικές συμβάσεις στο 80%. Το νέο σύστημα προβλέπει ημερομηνία έναρξης των εργασιών της επιτροπής διαβούλευσης την 31η Αυγούστου και ολοκλήρωση της διαδικασίας στο τέλος του έτους, ώστε ο νέος μισθός να εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους. Σύμφωνα με την υπουργό Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, ο μαθηματικός τύπος θα είναι πλήρως δεσμευτικός για τις εκάστοτε κυβερνήσεις, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις ετήσιες αυξήσεις των συντάξεων. Η ρήτρα παρέκκλισης θα προβλέπεται μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις δυσμενών οικονομιών συνθηκών, η οποία θα στοιχειοθετείται επαρκώς και θα εγκρίνεται από την επιτροπή διαβούλευσης. Όμως και σ' αυτή την περίπτωση οι αποδοχές θα παραμένουν «παγωμένες», καθώς ο νόμος απαγορεύει τη μείωση του κατώτατου μισθού, ώστε να διασφαλίζεται το γενικό επίπεδο προστασίας των εργαζομένων και να στηρίζονται τα πιο οικονομικά αδύναμα νοικοκυριά.Τι προβλέπεται για τους μισθούς του ιδιωτικού τομέα τα επόμενα τρία χρόνιαΕιδικά για τα έτη 2025, 2026 και 2027 ο καθορισμός του κατώτατου μισθού θα ακολουθήσει το χρονοδιάγραμμα που ισχύει και σήμερα με τη διαφορά ότι εκτός από την επιστημονική επιτροπή θα συσταθεί και επιτροπή διαβούλευσης με ενισχυμένο ρόλο στην οποία θα συμμετέχουν και οι κοινωνικοί εταίροι και φορείς της οικονομίας (πχ ΕΛΣΤΑΤ, ΤτΕ). Στόχος της επιτροπής είναι να ξεκινήσει η διαδικασία προσδιορισμού των βασικών αποδοχών, με το νέο μοντέλο, όσο και αν αυτό επί της ουσίας θα εφαρμοστεί τρία χρόνια αργότερα. Ετσι από τον Ιανουάριο του 2025 θα ξεκινήσει η διαδικασία για τον προσδιορισμό του νέου κατώτατου μισθού ο οποίος θα εφαρμοστεί από την 1/4/2025. Οι προσεγγίσεις των οικονομολόγων «φωτογραφίζουν» μια αύξηση της τάξης των 40 ευρώ ώστε ο κατώτατος μισθός να διαμορφωθεί στα 870 ευρώ από 830 σήμερα. Πως θα διαμορφωθεί ο μισθός στον δημόσιο τομέα Ειδικά για το 2025 η προσαύξηση θα καταβληθεί στους νεοεισερχόμενους δημοσίους υπαλλήλους, απομειωμένη κατά την υφιστάμενη στις 31.12.2024 διαφορά μεταξύ του βασικού μισθού του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα. Σήμερα, δηλαδή, ο βασικός μισθός στο δημόσιο είναι 20 ευρώ περισσότερο από τον ιδιωτικό, στα 850 ευρώ. Αν ο κατώτατος μισθός αυξηθεί από την 1/4/2025 κατά 40 ευρώ και διαμορφωθεί από τα 830 στα 870, ο νεοεισερχόμενος θα λάβει από τον Απρίλιο του 2025 τα 20 ευρώ ώστε ο μισθός να εξισωθεί και να ξεκινήσει από το 2026 η ισόποση αύξηση. Σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού προβλέπεται νέα οριζόντια αύξηση στα μισθολογικά κλιμάκια όλων των δημοσίων υπαλλήλων βάσει της αύξησης του κατώτατου μισθού (περίπου 20€ σε όλους τους υπαλλήλους). Αν ο κατώτατος αυξηθεί στα 870 ευρώ και δεδομένου πως το εισαγωγικό κλιμάκιο στο Δημόσιο είναι 850 ευρώ, αυτό σημαίνει πως η εξίσωση των βασικών μισθών θα σημαίνει αύξηση 20 ευρώ για όλους. Έτσι ένας υπάλληλος που σήμερα λαμβάνει 1.000 ευρώ, από την άνοιξη του 2025 θα λαμβάνει 1.020 ευρώ, ένας υπάλληλος που παίρνει 1.200 ευρώ θα παίρνει 1.220 από την άνοιξη του 2025 κ.ο.κ. Αντίστοιχα αν ο κατώτατος αυξηθεί εκ νέου 5% την Πρωτοχρονιά του 2026 δηλαδή περίπου 40 ευρώ, θα οδηγηθεί στα 910 ευρώ. Στόχος είναι το εισαγωγικό κλιμάκιο να φτάσει στα 950 ευρώ την Πρωτοχρονιά του 2027.Συλλογικές συμβάσειςΜέσα σ' ένα χρόνο από την ψήφιση του σχεδίου νόμου για τον νέο κατώτατο μισθό, το υπουργείο Εργασίας θα εκδώσει σχέδιο δράσης για την αύξηση του ποσοστού των εργαζομένων που καλύπτονται από Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Αυτό άλλωστε προβλέπεικαι η κοινοτική οδηγία που ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο η οποία θέτει ως στόχο να αυξηθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση το ποσοστό κάλυψης των εργαζομένων από συλλογικές συμβάσεις στο 80%. Στην Ελλάδα το ποσοστό των εργαζομένων που καλύπτονται από σύμβαση κυμαίνεται στο 25% έως 30%. Στο πλαίσιο κατάρτισης του Σχεδίου Δράσης, θα υπάρξει εκτενής συζήτηση με τους Κοινωνικούς Εταίρους σχετικά με τις αναγκαίες θεσμικές ενέργειες για την ενίσχυση του πλαισίου καθώς η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές ότι η πρόθεσή της είναι να ενισχύσει τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Όπως επισημαίνουν οικονομολόγοι που ασχολούνται με θέματα της αγοράς εργασίας, στην αύξηση των μισθών με... το σταγονόμετρο συμπράττει και η περιορισμένη επίδραση των συλλογικών συμβάσεων στους μισθούς. Οι εν ενεργεία κλαδικές συμβάσεις είναι σήμερα μόλις 17 τη στιγμή που πριν από τα μνημόνια ανέρχονταν σε 55. Η αύξηση της επίδρασης των συλλογικών συμβάσεων (Κλαδικές, Τοπικές, Ομοιοεπαγγελματικές ή συμβάσεις που έχουν προκύψει μετά από παρέμβαση του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας -ΟΜΕΔ) θα δώσει ώθηση στις μισθολογικές αυξήσεις προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της κυβέρνησης, το 2027 ο μέσος μισθός να φτάσει στα 1500 ευρώ. Το Σχέδιο Δράσης -όπως αναφέρεται στο νόμο - έχει διάρκεια από ένα (1) έως πέντε (5) έτη και ορίζει σαφές χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένα μέτρα για τη σταδιακή αύξηση του ποσοστού κάλυψης από συλλογικές διαπραγματεύσεις, με πλήρη σεβασμό της αυτονομίας των κοινωνικών εταίρων. Τα μέτρα του Σχεδίου Δράσης αφορούν ιδίως: α) την ενθάρρυνση της αποτελεσματικότητας των συλλογικών διαπραγματεύσεων και της ικανότητας των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζόμενων και των οργανώσεων των εργοδοτών να διεξάγουν συλλογικές διαπραγματεύσεις,β) τη δημιουργία βάσεων δεδομένων με στοιχεία, ιδίως για τους μισθούς, το κόστος παραγωγής, την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και την απασχόληση καιγ) την πραγματοποίηση μελετών, ερευνών, ενημερωτικών και εκπαιδευτικών δράσεων για θέματα συλλογικών διαπραγματεύσεων. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του γράφειου του πρωθυπουργού, «η επίσκεψη μετατίθεται για τις αμέσως προσεχείς ημέρες». (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Την στρατηγική της Ελλάδας για την από-ανθρακοποίηση, την οποία χαρακτήρισε ως τη μεγάλη πρόκληση στον τομέα της ναυτιλίας για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, ανέλυσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης στην ομιλία του στο 3ο Φόρουμ Ναυτιλίας που διοργάνωσε το Ελληνογαλλικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο στην Αθήνα. Ο Υπουργός τόνισε παράλληλα την ανάγκη για παγκόσμιες λύσεις, βιώσιμες, πρακτικές και αποτελεσματικές που μπορούν να εφαρμοστούν “στο πεδίο”, πάντα με ριζοσπαστισμό αλλά μέσα σε ένα ρεαλιστικό πλαίσιο και κυρίως με την ενίσχυση της διατομεακής συνεργασίας. «Μαζί με τους συναδέλφους μας στην ΕΕ, η Ελλάδα διαμορφώνει τις σχετικές προτάσεις της ΕΕ, συνδυάζοντας το Πρότυπο Καυσίμων Θερμοκηπίου (GFS) με έναν μηχανισμό τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου». Αναφέρθηκε δε και στη στρατηγική του ΙΜΟ που θέτει ως στόχο τις καθαρές μηδενικές εκπομπές στη διεθνή ναυτιλία ως το 2050. Μιλώντας στη συνέχεια για την απαιτούμενη χρηματοδότηση της ενεργειακής μετάβασης – από πράσινα λιμάνια και “coldironing” έως την παραγωγή και χρήση πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων – ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε ότι είναι αναγκαίες οι συνέργειες μεταξύ του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Όπως ανέφερε, «στην Ελλάδα, εφαρμόζουμε ένα σχήμα ΣΔΙΤ για την ανανέωση του στόλου επιβατηγών πλοίων, το οποίο θα παρέχει στους επενδυτές ισχυρή προβλεψιμότητα ταμειακών ροών, καθιστώντας έτσι την πράσινη επένδυση πιο οικονομικά βιώσιμη». Κλείνοντας διαβεβαίωσε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής– εκπροσωπώντας τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως – και ο ίδιος προσωπικά ως Υπουργός, θα εργαστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να υποστηρίξουν τον ναυτιλιακό τομέα να εξελιχθεί και να προοδεύσει περαιτέρω, εντός του IMO και της Ευρωπαϊκής Ένωσης με πρωτεύοντα στόχο την ανάπτυξη μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων ρεαλιστικών μέτρων που θα οδηγήσουν σε “ναυτιλία ουδέτερη” ως προς τον άνθρακα. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) αναμένεται να αποστείλει ειδοποιητήρια μέχρι το τέλος του μήνα σε φορολογούμενους που είτε δεν έχουν υποβάλει φορολογικές δηλώσεις είτε εντοπίζονται με επιπλέον εισοδήματα μέσω διασταυρώσεων, τα οποία οδηγούν σε επιβολή πρόσθετων φόρων. Με δεδομένο ότι το φορολογικό έτος παραγράφεται στις 31 Δεκεμβρίου 2024, η εφορία θα προχωρήσει στον διοικητικό προσδιορισμό φόρου για τις περιπτώσεις αυτές. Οι φορολογούμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να αμφισβητήσουν τις πράξεις προσδιορισμού, προσκομίζοντας αποδεικτικά στοιχεία που επιβεβαιώνουν πιθανά λάθη από τη φορολογική διοίκηση. Η διαδικασία βασίζεται σε δεδομένα που έχουν δηλωθεί από τους ίδιους τους φορολογούμενους ή που είναι διαθέσιμα στη φορολογική αρχή. Σε περιπτώσεις όπου διαπιστώνεται η απόκρυψη εισοδημάτων, ανεξαρτήτως προέλευσης, η ΑΑΔΕ προχωρά στην έκδοση πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου, επιβάλλοντας επιπλέον φόρο, ειδική εισφορά αλληλεγγύης (όπου αυτή ίσχυε), τέλος επιτηδεύματος και, όπου απαιτείται, φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Οι διασταυρώσεις στοιχείων και τα δεδομένα που αξιοποιεί η ΑΑΔΕ περιλαμβάνουν πληροφορίες από φορολογικές δηλώσεις, δηλώσεις ΦΠΑ, δεδομένα ακινήτων, βραχυχρόνιες μισθώσεις, κρατικές ενισχύσεις και στοιχεία για φορολογούμενους που δηλώνουν κατοικία εξωτερικού. Στόχος της αρχής είναι να αποσταλούν εκκαθαριστικά σημειώματα με τους αναλογούντες φόρους σε όσους εντοπίζονται να αποκρύπτουν εισοδήματα. Στο πλαίσιο του σχεδιασμού της, η ΑΑΔΕ έχει προγραμματίσει την εκκαθάριση δηλώσεων εισοδήματος προηγούμενων ετών, την αξιοποίηση δεδομένων της πλατφόρμας MYDATA, την επαλήθευση δηλώσεων ΦΠΑ, τη διασταύρωση στοιχείων για αδήλωτα ακίνητα και εισοδήματα και τον έλεγχο δηλώσεων Ε9. Παράλληλα, εστιάζει σε ελέγχους για γονικές παροχές πρώτης κατοικίας, μεταβιβάσεις ακινήτων σε αλλοδαπούς μέσω του προγράμματος «χρυσή βίζα» και δηλώσεις βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων για τη διαπίστωση αριθμού μητρώου ακινήτου (ΑΜΑ). Τέλος, προγραμματίζεται ο έλεγχος ακαθαρίστων εσόδων ξενοδοχείων μέσω διασταυρώσεων με στοιχεία από την πλατφόρμα Booking και η επαλήθευση δεδομένων που υποβλήθηκαν για τη λήψη κρατικών ενισχύσεων. Θανάσης Κουκάκης dnews.gr (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
«Εχω δει πτώματα στους δρόμους, έχω ακουμπήσει νεκρούς» - «Είμαι και εγώ σοκαρισμένος, δεν τα χωράει ο νους αυτά που ακούμε για τον 45χρονο αστυνομικό της Βουλής» ανέφερε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Τη δημιουργία ενός συνεργατικού σχηματισμού, του λεγόμενου “Maritime Cluster” στον Πειραιά, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, στην ομιλία του κατά την επετειακή εκδήλωση για τα 10 χρόνια από την ίδρυση της Hemexpo. H εκδήλωση πραγματοποιήθηκε χθες στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Όπως ανέφερε ο κ. Στυλιανίδης «είναι μία πρωτοβουλία χρηματοδοτούμενη από το ΕΣΠΑ Ανταγωνιστικότητας, με αρχικό προϋπολογισμό τα 25 εκατομμύρια ευρώ, η οποία θα συμβάλει στην οικονομική ενίσχυση των εγχώριων επιχειρήσεων του ναυτιλιακού εξοπλισμού και στοχεύει να βοηθήσει τις εταιρείες της Ηemexpo». Παράλληλα, ο κ. Υπουργός ανέδειξε τον ρόλο και τη συμβολή της Ηemexpo στην ελληνική ναυτιλία εν γένει και ειδικότερα, δε, στην βιομηχανία του ναυτιλιακού εξοπλισμού. «Ο ναυτιλιακός εξοπλισμός αποτελεί θεμέλιο λίθο κάθε πλοίου και κάθε ναυτιλιακής δραστηριότητας και οι ελληνικές εταιρείες που αποτελούν την Ηemexpo, παρέχουν ολοκληρωμένες λύσεις που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του στόλου παγκοσμίως», υπογράμμισε στην ομιλία του. Και πρόσθεσε: «Η Ηemexpo έχει καθιερωθεί ως βασικός πυλώνας του ναυτιλιακού “cluster” και αποτελεί το συνδετικό κρίκο που μιλάει την ίδια γλώσσα με τους εκπροσώπους της ελληνικής ναυτιλίας. Μέσα από τα επιτεύγματά της έχει αναδείξει τη δύναμη της συλλογικότητας και της καινοτομίας και συμβάλλει καθοριστικά στην πράσινη μετάβαση αλλά και στην διεθνή αναγνώριση των ελληνικών εταιρειών ναυτιλιακού εξοπλισμού». Κλείνοντας ο κ. Στυλιανίδης, επισήμανε ότι η ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευής, με έμφαση στην ενεργειακή αναβάθμιση του υφιστάμενου στόλου και την κατασκευή νέων πράσινων πλοίων για την ελληνική ακτοπλοΐα, αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο αλλά και για τον ίδιο και δεσμεύθηκε πως θα υπάρχει συνεχής προσπάθεια, μέσω διαπραγματεύσεων με τους άλλους εταίρους και εντός των ευρωπαϊκών θεσμών, προκειμένου, όπως είπε, «να κερδίζουμε και να βελτιώνουμε την θέση μας και την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση σε συγκεκριμένους κλάδους». (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
« Καλή και ειλικρινής συζήτηση», λέει η κυβέρνηση – «Παραγωγική συζήτηση», σχολίασε το ΠΑΣΟΚ - Η συνάντηση κράτησε μία ώρα και ένα τέταρτο (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Υποχρεωτική η ασφάλιση όλων των οχημάτων και για φυσικές καταστροφές, με το μέτρο να τίθεται σε ισχύ από τις αρχές του 2025. Ο εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος, μιλάει στο «Live You». (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Για το πού βρισκόμαστε τη δεδομένη στιγμή στο θέμα του κατώτατου μισθού μίλησε στον ΣΚΑΪ και στο «Σήμερα» με τους Δημήτρη Οικονόμου και Άκη Παυλόπουλο η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, η οποία ενημέρωσε πως το σχετικό νομοσχέδιο μπαίνει σήμερα Τετάρτη στην Ολομέλεια της Βουλής. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Δ. Παπαστεργίου: «Ψηφιοποίηση εγγράφων στην υγεία, από το 2025 δεν θα χρειάζεται να πηγαίνουμε τις εξετάσεις μας στον γιατρό» (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Νωρίτερα, ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών είχε κατ' ιδίαν επαφή και με τον Ουκρανό ομόλογό του, Αντρίι Σίμπιχα. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Τιμώντας τη σημερινή «Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία», το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοινώνει ενέργειες και δράσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα, με σκοπό την εξυπηρέτηση των επιβατών με αναπηρία στα λιμάνια και στα πλοία της ακτοπλοΐας που εκτελούν πλόες σε όλη την χώρα. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Ειδησεογραφικός, Ενημερωτικός, Ιστότοπος με σεβασμό στην αμερόληπτη ευρεία παρουσίαση των γεγονότων. Έγκυρη και έγκαιρη καθημερινή ενημέρωση!

 

 online mediaΜέλος του μητρώου
 ONLINE MEDIA
  Επικοινωνία

 

Διαγωνισμός

diagonismoi prosexos