deyap water 01

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (1661)

Πώς γίνεται ένα νεκροταφείο να προσελκύσει επισκέπτες και πώς μπορεί να συνδεθεί με έναν τόπο γεμάτο ζωντάνια; Παρόμοια ερωτήματα θα απασχολήσουν τον Ιταλό αρχιτέκτονα Ρέντζο Πιάνο όταν θα έρθει η ώρα να καταπιαστεί με τον σχεδιασμό του μουσείου (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Στην πρώτη ματιά θα σε ξαφνιάσει. Στη δεύτερη θα χαμογελάσεις. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Θέμα χρόνου είναι η επαναλειτουργία των κινηματογράφων Αττικόν και Απόλλων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς, όπως ανακοινώθηκε χθες από τους ανθρώπους του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, εγκρίθηκε δωρεά για τις εργασίες που χρειάζονται, ώστε να ξαναζωντανέψουν όχι μόνον οι δύο σημαντικοί για τη ζωή της πόλης κινηματογράφοι, αλλά και να αναπνεύσει μια περιοχή που τα τελευταία χρόνια είναι ανοικτή πληγή. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
«Aϊντε, κάντε όλοι στην μπάντα/ να βγει να χορέψει ο Σαλονικιός/ άιντε, κάντε του λεζάντα/ τη βραδιά να κλέψει ο Σαλονικιός», τραγουδούσε με αυστηρότητα ο Στράτος Διονυσίου το 1985 σε μια Αθήνα που ήταν έτοιμη να πάρει φωτιά στις πίστες. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Δεν διέκρινα ούτε ίχνος έπαρσης. Ούτε καν εκείνο το βλέμμα που έχουν οι έφηβοι όταν καμώνονται στην παρέα για τα επιτεύγματά τους. Και όμως, ο 16χρονος Γιάννης Τσουμαράκης και η 15χρονη Δανάη Βασιλοπούλου είναι ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα και μαγνητίζουν κάθε βράδυ εκατοντάδες βλέμματα με την ειλικρίνεια και την αγνότητά τους. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Σάββατο βράδυ γίνονται οι «δουλειές» στο Θεατρικό Μουσείο και μάλιστα ξεδιάντροπα. Από το παράθυρο της πρόσοψης, δίπλα στην είσοδο του μουσείου και κάτω ακριβώς από τη σκάλα που οδηγεί στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, μπήκαν οι διαρρήκτες, αφαιρώντας τα κάγκελα. Προχώρησαν στο εσωτερικό, όπου βρίσκονται τα γραφεία του μουσείου, αφαίρεσαν δύο υπολογιστές, cd και αρχειακό υλικό σε κασέτες, πήραν μαζί τους μια κέρινη προτομή του Καρόλου Κουν, θεωρώντας ότι είναι από ορείχαλκο, την οποία εγκατέλειψαν αργότερα και κάπνισαν με άνεση τα τσιγαράκια τους – ποιον να φοβηθούν εξάλλου; (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Να είσαι στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου μέσα στο λιοπύρι του μεσημεριού και ωστόσο να μπορείς να φανταστείς αυτόν τον τόπο όπως θα είναι σε μερικά χρόνια. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Οι θησαυροί των ρωσικών μουσείων και των αποθηκών τους δύσκολα βγαίνουν από τη χώρα τους. Ομως η εικόνα «Ανάληψη» του Αντρέι Ρουμπλιόφ από την Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα, που παρουσιάζεται στην ειδικά διαμορφωμένη προθήκη στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών, κατάλληλα φωτισμένη για να θαυμάζει ο επισκέπτης τις αναλογίες των μορφών, τις φωτοσκιάσεις στα πρόσωπά τους και κάθε λεπτομέρεια, είναι ένα αριστούργημα που ακόμη δεν έχει προσέξει η καλοκαιρινή Αθήνα. Φιλοτεχνήθηκε στις αρχές του 15ου αιώνα για να διακοσμήσει μαζί με άλλες εικόνες Δωδεκαόρτου το τέμπλο του Καθεδρικού Ναού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Βλαντιμίρ. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Μπροστά σε ένα εντυπωσιακό θέαμα βρέθηκε ομάδα ναυτοπροσκόπων της Μυτιλήνης κατά τη διάρκεια επίσκεψής τους στο δάσος της Αχλαδερής, καθώς ανακάλυψαν τμήμα μικρού ταφικού μνημείου. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
«Ξένος εδώ, ξένος εκεί, όπου και αν πάγω ξένος...». Η φωνή της γνωστής ερμηνεύτριας του δημοτικού τραγουδιού Γιώτας Βέη αντηχεί στη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Είναι η κορυφαία του χορού και μέσα από το δραματικό μακεδονίτικο τραγούδι μάς εισάγει στη θρηνητική ατμόσφαιρα των «Περσών» του Αισχύλου. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Οι Θεσσαλονικείς δεν το ήξεραν. Ούτε οι σύνεδροι από διάφορες περιοχές της χώρας. Το περίεργο είναι ότι δεν το γνωρίζουν ούτε οι Αθηναίοι. Κι ας βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας, ακριβώς στην καρδιά της. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
«Θα σας πω μια ιστορία με ήρωα έναν φτωχό πολίτη που άκουγε στο όνομα Χρεμύλος. Το Χρεμύλος βγαίνει από τη λέξη "χρέος" και το ρήμα "αιμύλω", που σημαίνει εξαπατώ. Αυτός που εξαπατά τους δανειστές του. Ετσι λένε αυτοί». Κάπως έτσι, με αυτά τα λόγια, απευθύνθηκε στο πολυπληθές κοινό που κατέκλυσε το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου στις 1 και 2 Ιουλίου ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιώργος Κιμούλης, εισάγοντας από την αρχή τους θεατές στη δική του ερμηνεία του αριστοφανικού «Πλούτου», με τον οποίο ξεκίνησαν οι φετινές θεατρικές παραστάσεις στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Ειδησεογραφικός, Ενημερωτικός, Ιστότοπος με σεβασμό στην αμερόληπτη ευρεία παρουσίαση των γεγονότων. Έγκυρη και έγκαιρη καθημερινή ενημέρωση!

 

 online mediaΜέλος του μητρώου
 ONLINE MEDIA
  Επικοινωνία

 

Διαγωνισμός

diagonismoi prosexos