ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (1525)

Δεν είναι η πρώτη ούτε η τελευταία αντίφαση του ελληνικού κράτους. Είναι όμως από τις πιο χαρακτηριστικές: είμαστε από τις χώρες που δικαίως περηφανεύονται περισσότερο για τον πολιτισμό τους και την ίδια στιγμή από εκείνες που λιγότερο τον προστατεύουν. Τα πνευματικά και τα συγγενικά δικαιώματα μένουν εδώ και δεκαετίες απροστάτευτα και η είσπραξή τους είναι προβληματική. Ειδικά στην εποχή του Διαδικτύου και της εύκολης αναπαραγωγής, η αυθαιρεσία γίνεται ακόμη πιο έντονη. Από το παράνομο κατέβασμα τραγουδιών, ολόκληρων cd, μέχρι ταινιών, κειμένων, βιβλίων, άρθρων κ.ά. που αναπαράγονται χωρίς καμία άδεια. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Θα είναι το καλλιτεχνικό γεγονός της χρονιάς; Πιθανότατα. Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς, η λοξή εμπνευσμένη Σέρβα που συνέδεσε ολόκληρη την πορεία της με την τέχνη της περφόρμανς, έρχεται για λίγες ημέρες στην Ελλάδα εκπροσωπώντας το ινστιτούτο που φέρει το όνομά της για μια συνεργασία με τον Οργανισμό ΝΕΟΝ του συλλέκτη Δημήτρη Δασκαλόπουλου. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
O Olivier Descotes (Ολιβιέ Ντεκότ), πρώην διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών, αναλαμβάνει τη θέση του διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη, όπως πρώτη αποκάλυψε η «Κ». Η συνεργασία αυτή θα ξεκινήσει την 1η Μαρτίου. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Στη φωνή του διακρίνεται ακόμα ένα σάστισμα. Ο Βαγγέλης Ιωακειμίδης, που ηγήθηκε για μία οκταετία περίπου του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, μιλώντας στην «Κ», περιγράφει ότι πληροφορήθηκε εντελώς τυχαία την αποπομπή του από τη θέση του. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Υπάρχει μια βαθιά κοιλότητα στην πρόσφατη ιστορία, όλα εκείνα τα χρόνια από τα τέλη του '60 έως τις αρχές του '80, που παραμένουν νωπά για τους μεγαλύτερους και ανεξιχνίαστα για τους νεότερους. Η Αθήνα και η ζωή της εκείνα τα χρόνια, τα τόσο παρεξηγημένα αλλά και τόσο απλοποιημένα με την απόσταση του χρόνου, διατρέχει τον «Νοτιά», τη νέα ταινία του Τάσου Μπουλμέτη, σαν λαϊτμοτίφ. Είναι μια ταινία βιωματική, λέει ο σκηνοθέτης. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Νιώθεις σαν να κρατάς την αναπνοή σου, όπως κάτω από το νερό, μπροστά στα υπέροχα αντικείμενα που ανέσυραν οι αρχαιολόγοι από τον βυθό. Αρχαϊκά αγγεία, πίθοι της κλασικής περιόδου, χάλκινες μορφές, οθωμανικές πίπες του 17ου αιώνα από πηλό, βυζαντινά νομίσματα. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Βαρύτατη προσβολή της εταιρείας Gucci προς την Ελλάδα και το εμβληματικότερο μνημείο της, τον Παρθενώνα, αποτελεί η άθλια από κάθε άποψη παρέμβαση σε γλυπτά του ανατολικού και του δυτικού αετώματος. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Από μακριά μοιάζει με ένα γιγάντιο φύλλο χαρτί που αιωρείται πάνω από το ογκώδες κτίριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Μια από τις πιο αξέχαστες εμπειρίες της ζωής του περιγράφει ο αρχιτέκτονας Φρανκ Γκέρι την ημέρα που πρωτοσυνάντησε τη διάσημη Αμερικανίδα χορογράφο Λουσίντα Τσάιλντς. Ηταν πριν από πολλά χρόνια όταν τη δεκαετία του '80 είχαν συνεργαστεί για ένα έργο με τίτλο «Available Light» που επρόκειτο να γράψει ιστορία στο τοπίο του μεταμοντέρνου χορού. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Ο Δήμος Αθηναίων, ως αρμόδιος φορέας, θα πρέπει πλέον να αποφασίσει ποιο θα είναι το μέλλον της κηποτεχνικής διαμόρφωσης του Εθνικού Κήπου αλλά και της Μπιενάλε με υπαίθρια έργα τέχνης, που είχε προτείνει ο οργανισμός ΝΕΟΝ του Δημήτρη Δασκαλόπουλου, μαζί με μια γενναία χορηγία που θα κάλυπτε το κόστος τους. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Ηταν ακριβώς εκείνη η ώρα, που για πολλά χρόνια ο Μηνάς Χατζησάββας ετοιμαζόταν ν' ανέβει στη σκηνή. Ομως χθες το βράδυ, στις 8.29, ήταν η ώρα που άφησε στον Ευαγγελισμό την τελευταία του πνοή, έπειτα από βαρύ αιμορραγικό εγκεφαλικό επεισόδιο που είχε υποστεί την περασμένη εβδομάδα. Από τότε νοσηλευόταν σε κωματώδη κατάσταση και οι γιατροί δεν έδιναν πολλές ελπίδες. Ηταν 67 ετών, και το μόνο σίγουρο είναι ότι είχε πολλά ακόμη να δώσει πάνω στη σκηνή. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Μια ιέρεια του μεταμοντέρνου χορού. Δεν θα ήταν υπερβολή να δίναμε αυτό τον τίτλο στην Αμερικανίδα χορεύτρια και χορογράφο Λουσίντα Τσάιλντς (Lucinda Childs), η οποία αποτελεί μύθο στον χώρο του σύγχρονου χορού. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Ειδησεογραφικός, Ενημερωτικός, Ιστότοπος με σεβασμό στην αμερόληπτη ευρεία παρουσίαση των γεγονότων. Έγκυρη και έγκαιρη καθημερινή ενημέρωση!

 

 online mediaΜέλος του μητρώου
 ONLINE MEDIA
  Επικοινωνία

 

Διαγωνισμός

diagonismoi prosexos