Ολογράμματα των Αϊνστάιν, Νεύτωνα και Χόκινγκ θα παραδίδουν διαλέξεις σε πανεπιστήμια

24 Ιανουαρίου 2024 13:32

Η κληρονομιά των τριών αυτών διακεκριμένων μελετητών αναβιώνει στη σύγχρονη κοινωνία

Με την αμέριστη βοήθεια της προηγμένης τεχνολογίας, κορυφαίοι επιστήμονες, όπως ο Άλμπερτ Αϊνστάιν, ο Ισαάκ Νεύτων και Στίβεν Χόκινγκ θα μπορούσαν σύντομα να παραδίδουν διαλέξεις σε πανεπιστήμια μέσω ολογραμμάτων.

Πίσω από αυτό το πρωτοποριακό σχέδιο κρύβεται η εταιρεία τεχνολογίας Proto με έδρα το Λος Άντζελες, που ήδη κάνει χρήση αυτής της τεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο Λάφμποροου της Βρετανίας αλλά και σε επιχειρήσεις, όπως η IBM, προκειμένου να περιορίσουν τα διεθνή ταξίδια.

Από την πλευρά της, η καθηγήτρια Βίκι Λόκε θεωρεί ότι οι φοιτητές προτιμούν «έναν προσκεκλημένο ομιλητή από την τεχνολογία που απεικονίζει το ολόγραμμα ενός διάσημου επιστήμονα που δεν είναι πλέον εν ζωή.

Ωστόσο, η εταιρεία Proto επισημαίνει ότι η κίνηση με τα ολογράμματα κορυφαίων επιστημόνων είναι μόνο η αρχή και τώρα σχεδιάζει να αυξήσει τη χρήση τους στην επιστήμη, τη λαϊκή κουλτούρα όπως και τις επιχειρήσεις.

Ο ιδρυτής της Proto, Ντέιβιντ Νούσμπαουμ εξηγεί τον συλλογισμό του ευλογώντας τα γένια του: «Η Proto διαθέτει την τεχνολογία για να προβάλει μια εικόνα του Στίβεν Χόκινγκ ή οποιουδήποτε άλλου και να φαίνεται ότι ο επιστήμονες είναι πραγματικά εκεί. Μπορούμε να το συνδυάσουμε με παρουσιάσεις βιβλίων και διαλέξεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ένας Στίβεν Χόκινγκ με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης θα προκαλούσε, αν μη τι άλλο δέος, σε φοιτητές και σε όλους όσοι θα ήθελαν να ακούσουν από τα χείλη του τις θεωρίες του. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι μέρος της ζωής μας είτε αρέσει σε πολλούς είτε όχι».

Πάντως, ο ιδρυτής της Proto, Ντέιβιντ Νούσμπαουμ ευελπιστεί ότι, μέσα στους επόμενους 18 μήνες, οι μίνι διαλέξεις κορυφαίων επιστημόνων μέσω ολογραμμάτων θα κοστίζουν περίπου 790 λίρες (923 ευρώ).

Το Πανεπιστημίου του Λάφμποροου στη Βρετανία είναι το πρώτο στην Ευρώπη που χρησιμοποιεί την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης φέρνοντας προσκεκλημένους ομιλητές από τις ΗΠΑ.

Οι μαθητές κάνουν ουρές για selfies με τις εντυπωσιακά ολογράμματα, όπως επισημαίνει η διεύθυνση του βρετανικού Πανεπιστημίου.

Από την πλευρά του, ο Γκάρι Μπάρνετ, καθηγητής ψηφιακής δημιουργικότητας, έχει την δική του άποψη: «Οι διαφορετικές τεχνολογίες αλληλεπίδρασης όπως και η τεχνητή νοημοσύνη είναι οι νέες μορφές αλφαβητισμού. Οι μαθητές πρέπει να καταλάβουν τι σημαίνει να χρησιμοποιούν την τεχνολογία, να βιώνουν τον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης και να αλληλεπιδρούν καθώς όλα αυτά θα τους είναι χρήσιμα στη μελλοντική τους σταδιοδρομία».

Η εταιρεία «Proto», που εδρεύει στο Λος Άντζελες των ΗΠΑ, είχε την φαεινή ιδέα να επιστρατεύει την τεχνολογία δημιουργώντας ολογράμματα για τα καλύτερα «μυαλά» των εποχών έτσι ώστε να κάνει πιο ενδιαφέροντα τα μαθήματα.

Οι τρεις κορυφαίοι επιστήμονες, ο καθένας στο είδος του, θα λαμβάνουν σάρκα και οστά παραδίδοντας μαθήματα.

Η κληρονομιά των τριών αυτών διακεκριμένων μελετητών θα πρέπει με κάποιο τρόπο να αναβιώσει στη σύγχρονη κοινωνία.

Ο Βρετανός αστροφυσικός με σοβαρά προβλήματα κινητικότητας, Στίβεν Χόκινγκ, ο Γερμανός θεωρητικός φυσικός, Άλμπερτ Αϊνστάιν και ο Άγγλος φυσικός και μαθηματικός Ισαάκ Νεύτων, που ανακάλυψε τη βαρύτητα κάτω από μια μηλιά, όταν ο καρπός της έπεσε στο κεφάλι του, ενέπνευσαν τους δημιουργούς της αμερικανικής εταιρείας Proto.

Αϊνστάιν και Νεύτων έχουν πάντως περισσότερα κοινά σε σχέση με τον Χόκινγκ. Ο Αϊνστάιν ήταν κακός φοιτητής, είχε μια μέτρια δουλειά κι ανησυχούσε για το πώς η επιστήμη του μπορεί να καταστρέψει τη ζωή του, τη στιγμή μάλιστα που ως εβραίος επέζησε των δύο Παγκοσμίων Πολέμων.

Από την άλλη, ο Στίβεν Χόκινγκ ήταν από την αρχή δοσμένος ολοκληρωτικά στη Φυσική ανεξαρτήτως κόστους, ακόμα κι όταν οι γιατροί του ανακοίνωσαν ότι έπασχε από αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση.

Ο Χόκινγκ μελέτησε τους νόμους που κυριαρχούν στο Σύμπαν, φτάνοντας από το μικρό στο μεγάλο. Ασχολήθηκε με την κβαντική μηχανική, ένα παρακλάδι της φυσικής που περιγράφει τι συμβαίνει με τα υποατομικά σωματίδια, αλλά και τη Θεωρία της Σχετικότητας του Αϊνστάιν. Πάνω στη θεωρία του Αϊνστάιν, ο Χόκινγκ «έχτισε» τις δικές του αναλύσεις.

Από την πλευρά του, ο Ισαάκ Νεύτων, πρωτοπόρος επιστήμονας που έγραψε τον κανόνα της βαρύτητας, κατασκεύασε το πρώτο τηλεσκόπιο και υπολόγισε ακόμη και το ακριβές σχήμα της Γης.

Κάνοντας πολλές πρωτοποριακές ανακαλύψεις στη φυσική και τα μαθηματικά, πίστευε ότι ο κόσμος όπως τον ξέρουμε θα τελειώσει το 2060.Αυτό μπορεί να φαινόταν πολύ μακρινό όταν κατέγραψε τους λεπτομερείς υπολογισμούς του το 1704. Αλλά σήμερα απέχει μόλις 37 χρόνια.

Ο Νεύτων χρησιμοποίησε επίσης πηγές από τη Βίβλο και από άλλα θρησκευτικά συγγράμματα για να υπολογίσει μια συγκεκριμένη ημερομηνία κατά την οποία ο κόσμος που γνωρίζουμε θα έρθει στο τέλος του και θα αντικατασταθεί από μια κυριολεκτική «Βασιλεία των Ουρανών».